|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Hirdető/márka | Újjáéleszti a hazai komlótermesztést a HEINEKEN
HIRDETŐ/MÁRKA
![]()
Heineken Hungária : Újjáéleszti a hazai komlótermesztést a HEINEKEN
2018-05-28 08:39 | Uniomedia Communications
A hazai komlótermesztés újjáélesztéséről szóló együttműködési megállapodást írt alá a HEINEKEN Hungária Zrt. a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel az Agrárminisztériumban. A hazai árpa, meggy és bodza után ezentúl újabb magyar alapanyaggal gazdagodhat Magyarország legnépszerűbb söre, a Soproni sör íz világa - ez az egyik célja annak az együttműködési megállapodásnak, amelyet 2018. május 22-én írtak alá az Agrárminisztériumban a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet (MÖS) és a HEINEKEN Hungária képviselői. A stratégiai megállapodásnak köszönhetően ez a program lehet az ugródeszka ahhoz, hogy a nagy múltú komlótermesztési kultúra ismételten felkerülhessen a magyar mezőgazdaság palettájára, biztos jövedelmet nyújtva a nehéz helyzetű régiókban élő családoknak. Amellett, hogy a kezdeményezés megvalósulását a HEINEKEN Hungária 30 millió forinttal támogatja, a cég azt is vállalja, hogy a megtermelt komlót piaci áron felvásárolja, ezzel biztosítva a fenntartható működést és a hátrányos helyzetű családok biztos megélhetését. Az első komló palánták ültetésére várhatóan ősszel kerül sor Kastélyosdombón. Három éve hasonló együttműködés tette lehetővé, hogy a Soproni sör kizárólag idehaza termesztett árpából készülhessen. Ez ugyanúgy egybevágott a magyar mezőgazdaság érdekeivel, mint a hazai alapanyagokat egyre inkább preferáló fogyasztói igényekkel. Most a komlón a sor, amelyet a múlt században több ezer hektáron termesztettek Magyarországon, a rendszerváltást követően azonban az utolsó ültetvényt is felszámolták. A Heineken világszerte arra törekszik, hogy a helyből beszerzett alapanyagok minél nagyobb arányt képviseljenek a söreiben. Ezzel egyszerre csökkenti a gyártás ökológiai lábnyomát és járul hozzá a helyi gazdaság megerősítéséhez. "2017-től a hazai termelőktől beszerzett árpa révén mintegy 100 magyar árpatermesztő számára teremtünk hosszú távú egzisztenciát. Ehhez a beszerzési filozófiához illeszkedik a most bejelentett stratégiai program. " - fogalmazott az ünnepélyes aláírást követően José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója, aki szerint a mostani megállapodással tovább erősödik a hazai beszállítókkal fenntartott, kiemelkedően eredményes kapcsolatuk. "Nem hétköznapi, nem mindennapos az, aminek ma tanúi lehetünk itt az Agrárminisztérium falai között" - jelentette ki Nagy István. Az agrárminiszter emlékeztetett arra, volt olyan időszak, hogy hazánkban 550 hektáron termesztettek komlót, ezzel szemben ma csupán 5 hektáron folyik gazdálkodás. A miniszter hangsúlyozta, felelősek vagyunk a vidéken élőkért, és számukra megélhetést szeretnénk biztosítani. Nagy István kiemelte, az a hosszú távú cél, hogy mintegy 50 ezer ember átkerüljön a közmunka programból az agráriumba. "Kulcsfontosságú, hogy fenntartható, üzletileg is megalapozott, kölcsönös előnyöket biztosító közösségi modell jött létre az együttműködésnek köszönhetően, amely hozzájárul az érintett családok anyagi biztonságának megteremtéséhez" - vélekedett Lehel László, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója. Hozzátette: Az Ökumenikus Segélyszervezet komlótermesztésbe való bekapcsolódása arra a 8 éve zajló országos modellprogramjára támaszkodik, amely több lépcsőben segíti az átmeneti otthonaiban élő családokat. A háztáji gazdálkodás elméleti és gyakorlati képzése mellett a családok a szociális gazdaság működésébe, illetve a sajtműhely és a gyógynövénykert művelésébe is bekapcsolódnak az itt töltött idő alatt. A fentiekkel párhuzamosan futó mentorálás és a térségi letelepedés előkészítése abban segíti a rászoruló családokat, hogy később véglegesen elhagyhassák a szociális ellátórendszert és önálló életet kezdhessenek. Azáltal, hogy olyan családoknak nyújt kiszámítható munkalehetőséget, akik az adott térségben másként nehezen tudnának megélhetéshez jutni, a kastélydombói modell a Heineken társadalmi felelősségvállalási szándékaihoz is szervesen kapcsolódik. "Számukra a komlótermesztés elsősorban tervezhető jövőt jelent, számunkra pedig kiváló alapanyagot, amelyben egyszerre vannak jelen a magyar termőföld ásványai és egy többszáz éves termesztési kultúra tapasztalatai" - mondta José Matthijsse, köszönetet mondva az együttműködés előkészítésében, illetve a magyar komlótermesztési tudás átmentésében kulcsszerepet vállaló, a Yeast Side magyar kisüzemi sörfőzdét működtető Lados Péternek. A patinás családi vállalkozás a komlótermesztés és a komlós kézműves sörök készítése terén egyaránt olyan ismeretekkel rendelkezik, amelyek nagyban hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a sörkomló újra a hazai mezőgazdaság egyik sikernövényévé válhasson. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
vendéglátóipar | SPAR | adómentesség | tok | akkumulátor | Raiffeisen Nagydíj | mezőgazdaság | légzés | munkaviszony | utánpótlás | Liszt Ferenc Kamarazenekar | 57. Kékszalag | internet | Környezetbarát tálak | dekoráció | Autókulcs | E.ON | Lidl | játékpiac | REGIO JÁTÉK | Bátor Tábor | gyerekszoba | ALDI | Üzleti titkok
![]() |
PARTNEREINK
|