|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Rendezvény | Ezek a vállalatok idén a legvonzóbb munkáltatók
RENDEZVÉNY
![]()
Randstad: Ezek a vállalatok idén a legvonzóbb munkáltatók
Országos | 2018-04-13 06:00 | Sakkom Interaktív
Ötödik alkalommal díjazta Magyarország legvonzóbb munkáltatóit a Randstad Hungary: a lista élén a Mercedes-Benz végzett, míg az Audi Hungaria sorozatos győzelmeinek köszönhetően belépett a nívódíjasok közé. A két autógyár töretlen menetelése ellenére telekommunikációs területen dolgoznának legszívesebben a magyarok, míg a legnagyobbat a pénzügyi szektor fejlődött. A Randstad Employer Brand Research 2017 eredményeihez képest a kellemes légkör és a rugalmas lehetőségek értékelődtek fel leginkább a munkavállalók szemében. Ismét egy autógyár, ezúttal a Mercedes-Benz lett a legvonzóbb hazai munkáltató a magyar munkavállalók értékelése szerint. A Randstad Employer Brand Research 2018 felmérés eredményei alapján kedden este ötödik alkalommal adták át a legvonzóbb vállalatoknak járó díjakat. Minden évben az autóipar egyik szereplője, az Audi Hungaria, illetve a Mercedes-Benz végzett az élen. "Ez annak ellenére igaz, hogy a szektorok versenyében az autóipar mindössze a negyedik helyen áll" - jegyezte meg Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. Az Audi Hungaria ezúttal is nagyon jól szerepelt a munkavállalók értékelése alapján, ezért a Randstad Employer Brand díj történetében elsőként nyerte el a Legvonzóbb munkáltatónak járó nívódíjat, ami azt a vállalatot illeti meg, amely öt év alatt három alkalommal is a toplista élére került. A Mercedes-Benz mögött a dobogó második fokára idén a tavalyi negyedik helyezett IBM léphetett fel, míg a bronzérmes - az IBM-hez hasonlóan szintén két helyet javító - Bosch lett. A top10-be két teljesen új szereplő is bekerült a Coca-Cola és a KUKA Robotics személyében. Kategóriájában nívódíjat kapott a Tesco és a DM, míg saját szektorában különdíjat érdemelt ki a Budapest Bank, a MOL, a B. Braun Medical, a KUKA Robotics, az IKEA, a Coca-Cola, a Vodafone, a Kühne + Nagel, valamint a Lidl. A pénzügy, logisztika és kereskedelem vonzereje is nőtt A szektorok versenyében a telekommunikáció végzett az élen (a munkavállalók 42%-a helyezkedne el szívesen az iparágban), megelőzve a tavalyi győztes gyógyszer- és vegyipart. A dobogó harmadik fokát a szolgáltatások foglalják el. "Az előkelő helyezés ellenére nem dőlhetnek hátra azok a vállalatok, melyek ezeken a területeken tevékenykednek, a telco szektor kivételével ugyanis csökkent az élen járó iparágak vonzereje a munkavállalók szemében. A top10-es lista végén elhelyezkedő pénzügy, logisztika és kiskereskedelem ezzel szemben sokat fejlődött, így a mezőny tömörebb lett, kiéleződött a tehetségekért folytatott harc" - mutatott rá Baja Sándor. A legnagyobbat a fenti szektorok közül a pénzügy lépett előre: a Randstad Employer Brand Research 2018 eredményei szerint a munkavállalók 36 százaléka helyezkedne el szívesen ezen a területen az előző évi 31 százalékkal szemben. Mindeközben a gyógyszer- és vegyiparban, valamint a szolgáltatási szektorban is a munkavállalók 41 százaléka dolgozna az 1 évvel korábbi 43, illetve 42 százalék helyett. Még mindig nem jó a fókusz A munkahelyválasztást befolyásoló legfontosabb tíz tényező sorrendje nem változott az előző évhez képest. A listavezetők továbbra is a fizetés (75%), a munkahelyi légkör (64%) és a biztos állás (58%). Ugyanakkor leginkább a kellemes légkör, valamint a hatodik helyet elfoglaló rugalmas lehetőségek értékelődtek fel a munkavállalók szemében. Ezzel szemben a munkáltatók a pénzügyi stabilitás és az élen járó technológia alkalmazása terén jeleskednek. "Évek óta mondjuk, hogy a tehetségek bevonzásához a munkáltatóknak azokra a tényezőkre kell helyezniük a hangsúlyt, amelyek a munkavállalók számára fontosak" - emelte ki Baja Sándor. "A munkáltatói márka építése nagyon kifizetődő: kétszer annyi minőségi jelentkezőt kap az, akinek jó a márkája, az emberek fele még magasabb fizetés esetén se dolgozna rossz márkájú cégeknél, így nekik összességben 10%-kal több bért kell ugyanazon munkáért fizetniük" - tette hozzá a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. A legnagyobb eltérés a munkavállalói elvárások és a munkáltatók kínálta lehetőségek között a fizetések, a munkahelyi légkör, valamint a munka és magánélet közti egyensúly biztosítása terén mutatkozik. "Utóbbi két tényezőhöz ráadásul nem is feltétlenül pénzre van szükség, sokkal inkább a vezetők elkötelezettségére, erőfeszítésére" - mutatott rá Baja Sándor. A Z-generációnak rugalmasság kell A keresett tehetségek demográfiája is meghatározza, hogy egy vállalatnak mely tényezőkre érdemes fókuszálnia. Így például a Z-generációt megcélzó pályakezdő pozícióknál fontos a rugalmasság, a sokszínű csapat, valamint a karrierépítési lehetőségek hangsúlyozása, míg a 45 év feletti munkavállalóknak a fiatalabbakhoz képest értékesebb a munkahely hosszú távú biztonsága és pénzügyi stabilitása. A férfiakat versenyképes jövedelemmel és juttatási csomaggal, míg a nőket stabil állással, valamint a munka és magánélet egyensúlyának biztosításával lehet bevonzani. A legvonzóbb munkáltatók Magyarországon 2018-ban a Randstad Employer Brand toplistája szerint: (Zárójelben a 2017-es helyezések) 1 Mercedes-Benz (2.) 2. IBM (4.) 3. Bosch (5.) 4. Nokia Solutions and Networks (10.) 5. KUKA Robotics (-) 6. Samsung Electronics (6.) 7. LEGO (3.) 8. Coca-Cola (-) 9. Siemens (-) 10. British Telecom (BT Roc) (7.) Különdíjak: Legvonzóbb munkaadó - Pénzintézet: Budapest Bank Legvonzóbb munkaadó - Energetika és közműszolgáltatás: MOL Legvonzóbb munkaadó - Gyógyszer- és vegyipar: B. Braun Medical Legvonzóbb munkaadó - Ipar és termelés: KUKA Robotics Legvonzóbb munkaadó - Kiskereskedelem: IKEA Legvonzóbb munkaadó - FMCG: Coca-Cola Legvonzóbb munkaadó - Telekommunikáció: Vodafone Legvonzóbb munkaadó - Szállítmányozás és logisztika: Kühne + Nagel Legismertebb munkaadó: Lidl Nívódíjasok (Olyan vállalatok, amelyek kategóriájukban 5 éven belül háromszor nyertek. A nívódíjasok 2 évig kikerülnek a legjobbak versenyéből, és külön kategóriában kapnak elismerést.): Legvonzóbb munkaadó: Audi Hungaria Legismertebb munkaadó: Tesco Legvonzóbb munkaadó - Kiskereskedelem: DM ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Magyar Vöröskereszt | Játék | Rhoda Scott | pezsgő | CV | fémipar | társ | fenntartható önkormányzat | táp | kutyák | Iskolaszer | álláskeresés | Auchan | K&H | lemezhajlítás | macskák | étterem | telefontok | menstruáció | karácsony | Okostelefon | tudás | Varnus Xaver | Virsli
![]() |
PARTNEREINK
|