SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A GDPR-tudatosság


Trend Micro: A GDPR-tudatosság
2018-01-10 09:09 | Morpho Communications



A Trend Micro kutatása szerint a vállalatok nagy része tévesen gondolja azt, hogy minden adatot az új előírásoknak megfelelően védenek.

A 11 (európai és tengerentúli) országban, több mint 1100 informatikai döntéshozó bevonásával készített kutatás eredményei alapján a GDPR alapelvei széles körben ismertek. A cégvezetők jelentős része, 95 százaléka tudja, hogy meg kell felelnie a rendeletnek, és 85 százalékuk áttekintette annak követelményeit. Emellett a vállalatok 79 százaléka biztos abban, hogy az általuk kezelt adatok a lehető legnagyobb biztonságban vannak. A Gartner azonban azt vetíti előre, hogy 2018 végére a vállalatoknak még több mint 50 százaléka nem fog teljesen megfelelni a GDPR követelményeinek.

A vezetők tehát látszólag tudatosan kezelik a kérdést, ennek ellenére zavar érzékelhető azzal kapcsolatban, hogy pontosan milyen személyazonosításra alkalmas információkat (Personally Identifiable Information - PII) kell védeniük az előírások alapján. A felmérésben részt vevők 64 százaléka például nem tudta, hogy az ügyfelek születési dátuma személyazonosításra alkalmas információnak minősül. Emellett 42 százalékuk nem tekintette ilyen jellegű információnak az e-mailes marketing-adatbázisokat, 32 százalékuk a lakcímeket, illetve 21 százalékuk az ügyfelek e-mail címét sem. Az eredmények tehát azt mutatják, hogy a vállalatok pontatlan képpel rendelkeznek saját felkészültségükről és biztonságukról. Ezek az adatok ugyanis elegendő információt biztosítanak a hackerek számára, hogy személyazonosságokat lopjanak, ezért büntetésre számíthat minden olyan vállalat, amely nem gondoskodik a megfelelő védelmükről.

Az engedetlenség költségei

A felmérés szerint a válaszadók döbbenetesen nagy aránya, 66 százaléka nem foglalkozott azzal, milyen összegű bírságra számíthat, ha nem rendelkezik a szükséges biztonsági védelemmel. Mindössze 33 százalékuk ismerte fel, hogy az éves forgalmuk akár négy százalékát is elveszíthetik. Továbbá a szervezetek 66 százaléka gondolja úgy, hogy a szabályok megszegésekor a hírnévből és a márka értékéből veszíthet a legtöbbet, míg 46 a válaszadók százaléka azt állította, hogy egy ilyen esemény a meglévő ügyfélkört befolyásolná a leginkább. Ez a hozzáállás különösen riasztó, ha figyelembe vesszük, hogy szabályszegés esetén a vállalatokat akár bezárásra is kötelezhetik a hatóságok.

Felelős felek

A kutatás arra is rávilágított, hogy a vállalatok nem biztosak abban, ki a felelős olyan esetben, amikor az EU-s adatok egy Egyesült Államokban működő szolgáltató hibájából vesznek el. Mindössze 14 százalékuk tudta helyesen megmondani, hogy az adatvesztés minkét fél felelőssége - 51 százalékuk úgy gondolta, a bírság az EU területén működő adattulajdonost illeti, míg 24 százalékuk úgy vélte, az Egyesült Államokban működő szolgáltató a hibás.

Emellett az is kiderült, hogy a vállalatok nem biztosak abban sem, kinek a felelőssége, hogy biztosítsa a rendeletnek való megfelelést. A felmérésben szereplők 31 százaléka úgy gondolja, hogy ez a vezérigazgatóra hárul, míg 27 százalékuk szerint az információbiztonsági vezetőnek és a biztonsági csapatnak kell felelősséget vállalnia. Ennek ellenére a vállalatok mindössze 21 százalékánál vesz ténylegesen részt a felsővezetés a felkészülésben, 65 százaléknál az informatikai részleg irányítja a folyamatot.

A szükséges technológia

Miközben a fenyegetések egyre kifinomultabbá válnak, a vállalatok gyakran nem rendelkeznek a védekezéshez szükséges szakértelemmel. A GDPR előírja a cégek számára, hogy a várható kockázatoknak megfelelő, korszerű technológiákat alkalmazzanak. Ennek ellenére a szervezeteknek mindössze 34 százaléka vezetett be fejlett megoldásokat a behatolók azonosítására, 33 százalékuk fektetett be adatszivárgás elleni technológiákba, és 31 százalékuk alkalmaz titkosítási megoldásokat.

"A GDPR előírásainak teljesítéséhez a vállalatoknak többrétegű védelemre van szükségük. Ehhez minden szükséges támogatást biztosít számukra a Trend Micro XGen security megoldása, amely a személyes adatok számára a teljes vállalati infrastruktúrában védelmet nyújt. Az eszköz minden olyan környezetre optimalizált, amelyben adatok tárolhatók, legyen szó akár fizikai vagy virtuális környezetről, felhőről vagy éppen konténerekről. Az XGen platform a Trend Micro összes megoldását lefedi, az összekapcsolt működésnek köszönhetően pedig képes azonnal riasztást küldeni és jelentést készíteni az esetleges adatszivárgásokról" - foglalta össze György László, a Trend Micro magyarországi területi képviselője.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!