|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A GDPR-tudatosság
KUTATÁS
Trend Micro: A GDPR-tudatosság
2018-01-10 09:09 | Morpho Communications
A Trend Micro kutatása szerint a vállalatok nagy része tévesen gondolja azt, hogy minden adatot az új előírásoknak megfelelően védenek. A 11 (európai és tengerentúli) országban, több mint 1100 informatikai döntéshozó bevonásával készített kutatás eredményei alapján a GDPR alapelvei széles körben ismertek. A cégvezetők jelentős része, 95 százaléka tudja, hogy meg kell felelnie a rendeletnek, és 85 százalékuk áttekintette annak követelményeit. Emellett a vállalatok 79 százaléka biztos abban, hogy az általuk kezelt adatok a lehető legnagyobb biztonságban vannak. A Gartner azonban azt vetíti előre, hogy 2018 végére a vállalatoknak még több mint 50 százaléka nem fog teljesen megfelelni a GDPR követelményeinek. A vezetők tehát látszólag tudatosan kezelik a kérdést, ennek ellenére zavar érzékelhető azzal kapcsolatban, hogy pontosan milyen személyazonosításra alkalmas információkat (Personally Identifiable Information - PII) kell védeniük az előírások alapján. A felmérésben részt vevők 64 százaléka például nem tudta, hogy az ügyfelek születési dátuma személyazonosításra alkalmas információnak minősül. Emellett 42 százalékuk nem tekintette ilyen jellegű információnak az e-mailes marketing-adatbázisokat, 32 százalékuk a lakcímeket, illetve 21 százalékuk az ügyfelek e-mail címét sem. Az eredmények tehát azt mutatják, hogy a vállalatok pontatlan képpel rendelkeznek saját felkészültségükről és biztonságukról. Ezek az adatok ugyanis elegendő információt biztosítanak a hackerek számára, hogy személyazonosságokat lopjanak, ezért büntetésre számíthat minden olyan vállalat, amely nem gondoskodik a megfelelő védelmükről. Az engedetlenség költségei A felmérés szerint a válaszadók döbbenetesen nagy aránya, 66 százaléka nem foglalkozott azzal, milyen összegű bírságra számíthat, ha nem rendelkezik a szükséges biztonsági védelemmel. Mindössze 33 százalékuk ismerte fel, hogy az éves forgalmuk akár négy százalékát is elveszíthetik. Továbbá a szervezetek 66 százaléka gondolja úgy, hogy a szabályok megszegésekor a hírnévből és a márka értékéből veszíthet a legtöbbet, míg 46 a válaszadók százaléka azt állította, hogy egy ilyen esemény a meglévő ügyfélkört befolyásolná a leginkább. Ez a hozzáállás különösen riasztó, ha figyelembe vesszük, hogy szabályszegés esetén a vállalatokat akár bezárásra is kötelezhetik a hatóságok. Felelős felek A kutatás arra is rávilágított, hogy a vállalatok nem biztosak abban, ki a felelős olyan esetben, amikor az EU-s adatok egy Egyesült Államokban működő szolgáltató hibájából vesznek el. Mindössze 14 százalékuk tudta helyesen megmondani, hogy az adatvesztés minkét fél felelőssége - 51 százalékuk úgy gondolta, a bírság az EU területén működő adattulajdonost illeti, míg 24 százalékuk úgy vélte, az Egyesült Államokban működő szolgáltató a hibás. Emellett az is kiderült, hogy a vállalatok nem biztosak abban sem, kinek a felelőssége, hogy biztosítsa a rendeletnek való megfelelést. A felmérésben szereplők 31 százaléka úgy gondolja, hogy ez a vezérigazgatóra hárul, míg 27 százalékuk szerint az információbiztonsági vezetőnek és a biztonsági csapatnak kell felelősséget vállalnia. Ennek ellenére a vállalatok mindössze 21 százalékánál vesz ténylegesen részt a felsővezetés a felkészülésben, 65 százaléknál az informatikai részleg irányítja a folyamatot. A szükséges technológia Miközben a fenyegetések egyre kifinomultabbá válnak, a vállalatok gyakran nem rendelkeznek a védekezéshez szükséges szakértelemmel. A GDPR előírja a cégek számára, hogy a várható kockázatoknak megfelelő, korszerű technológiákat alkalmazzanak. Ennek ellenére a szervezeteknek mindössze 34 százaléka vezetett be fejlett megoldásokat a behatolók azonosítására, 33 százalékuk fektetett be adatszivárgás elleni technológiákba, és 31 százalékuk alkalmaz titkosítási megoldásokat. "A GDPR előírásainak teljesítéséhez a vállalatoknak többrétegű védelemre van szükségük. Ehhez minden szükséges támogatást biztosít számukra a Trend Micro XGen security megoldása, amely a személyes adatok számára a teljes vállalati infrastruktúrában védelmet nyújt. Az eszköz minden olyan környezetre optimalizált, amelyben adatok tárolhatók, legyen szó akár fizikai vagy virtuális környezetről, felhőről vagy éppen konténerekről. Az XGen platform a Trend Micro összes megoldását lefedi, az összekapcsolt működésnek köszönhetően pedig képes azonnal riasztást küldeni és jelentést készíteni az esetleges adatszivárgásokról" - foglalta össze György László, a Trend Micro magyarországi területi képviselője.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Jelenlét Ház | Csorvási Gazdák | takarmány | dekoráció | Mol | elkóborolt kutyák | DIGI | Rossmann | pedagógus | pályakezdő | Légzésfigyelő pulzoximéter | Pesterzsébet | hajgyógyászat | Máltai Szeretetszolgálat | P&G | Pakisztán | kerítés | Pampers | home office | munkáltató | űrlap | háztervezés | állásinterjú | Gáz
|
PARTNEREINK
|