|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A fiatalok 66 százaléka fizetésemelésre számít
KUTATÁS
![]()
K&H: A fiatalok 66 százaléka fizetésemelésre számít
2017-11-20 06:47 | LWp Kommunikáció
Könnyedén vált állást, magas fizetést vár el kezdőként, modern környezetben, rugalmasan szeret dolgozni, ha lehet, rögtön magas pozícióból indulva, és bátran mennek külföldre is. Ezek talán a leggyakrabban hallott állítások az Y és Z generáció munkavégzésével és igényeivel kapcsolatban. Hogyan kerülhető el a csalódásuk? Az alapok a pénzügyeknél kezdődnek, méghozzá egészen kicsi kortól. Az Y és Z generáció a like-ok, posztok, insta fotók, a digitalizáció gyermekei. Ambiciózusak, fejlődni akarnak, tudatosan választják meg, hogy mit akarnak tanulni, mivel szeretnének foglalkozni, nem félnek a változástól, rugalmasan reagálnak a napi kihívásokra, de elvárásaik gyakran tűnnek eltúlzottnak a szüleik szemével nézve. Pénzt akarnak keresni, méghozzá nagyon sokat, és még annál is többet rövid időn belül, kezdő lépésnek máris vezetőként. A fiatalok csalódottsága és idő előtti kiábrándultság azonban megelőzhető, ha már egészen kis iskolásként tisztában vannak a pénz értékével és felkészülnek arra, hogy milyen fizetések, illetve fizetésemelések várhatóak majd. Valóban igazak volnának ezek az általános kijelentések? A K&H Csoport Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőjén részt vevő gyerekek ismereteiknek köszönhetően valószínűleg tisztában lesznek a pénz értékével és azzal, hogy milyen fizetések, illetve fizetésemelések várhatóak majd a cégnél, ahol el kívánnak helyezkedni. A verseny ugyanis - többek között - segít abban, hogy a felnövekvő generáció reálisan lássa a pénzügyi lehetőségeit. A fiatalok 66 százaléka számít idén fizetésemelésre, derült ki a K&H ifjúsági jóléti indexéből. Elsősorban a 19-25 évesek számítanak emelkedésre, 2017 harmadik negyedévében 78 százalékuk nyilatkozott így, míg a 25-29 évesek mindössze 56 százaléka számít fizetésemelésre. Elkerülhetetlen lenne a csalódás? Megoldást jelenthet az időben megkezdett pénzügyi nevelés, így megelőzhetővé és visszafordíthatóvá válhat a rossz döntések meghozatala és a fiatalok kiábrándultsága, figyelmeztet a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szakértője. "A pénzügyi vetélkedőt éppen azzal a céllal hívtuk életre, hogy már fiatal korban egy olyan fórumot biztosítsunk az általános iskolásoknak, amely abban segíti őket, hogy egyre magabiztosabban, tudatosabban mozoghassanak pénzügyi téren. Hogy világosan lássák a lehetőségeiket és ezt mérlegelve okosan döntsenek. A pedagógusok visszajelzései azt mutatják, hogy a diákok pénzügyi gondolkodására látható hatással van a program - bízunk abban, hogy évek múlva, a munkaerőpiacra kilépve is hasznát veszik majd a vetélkedő által nyújtott tudásnak" - mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója. Van-e előrelépési lehetőség? Azt mondják az Y-generációról, hogy fontos számára, hogy lássa a szervezeten belüli perspektívát: azt a lehetőséget, hogy fejlődhetnek, tanulhatnak, lépdelhetnek a ranglétrán. "A mai gyerekek nagyon ambiciózusok, ami abban is megmutatkozik, hogy sokan közülük évről évre jelentkeznek a versenyünkre, minden évben túl akarják szárnyalni előző évi eredményeiket. Ezért gondolom, hogy a jövőben is fontos lesz számukra, hogy a munkában megtalálják a fejlődési lehetőségeiket" - tette hozzá a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő zsűritagja. Külföldön tanulni, külföldön dolgozni A korábbi generációkhoz képest abban is érzékelhető a különbség, hogy a mai gyerekek tudatosabban választják meg, hogy mi érdekli őket, mit szeretnének tanulni, hiszen a pályakezdő fiatalok 70 százaléka mondja azt, hogy szereti, amit tanul. A külföldi tanulás lehetőségét pedig a diákok 27 százaléka vette tervbe. Míg a 19-25 éveseknek 42%-a nyitott erre, az idősebbeknél csak 14%-a nyilatkozott így - derül ki a harmadik negyedéves K&H ifjúsági jóléti indexből. "Van olyan tudás, amit azonban mindenkinek érdemes elsajátítania, főleg, ha a diák külföldi tanulásban gondolkodik, hiszen ebben az esetben egy idegen ország pénzügyeiben is el kell valamiképp igazodnia. Egy stabil alapot kell adnunk a gyerekeknek ahhoz, hogy egyszer majd, kilépve a munkaerőpiacra vagy egy külföldi ösztöndíj esetén se érezzék magukat kiszolgáltatottnak és elveszettnek" - mondta Horváth Magyary Nóra. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
JBL | Elektromos autó | SPAR | szivattyú | disznóvágás | vérplazma | fogszabályzó | BioTechUSA | személyszállítás | téglagyár | lángos | evőeszköztartó | hűségpromóció | Lidl | kenőmájas | Carlsberg | betonozás | nyugtató | lakásvásárlás | Liverpool FC | CEMACON | szupinált cipő | Gyógynövény | esküvői ruha
![]() |
PARTNEREINK
|