|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Ősszel is pörög a klímapiac
KERESKEDELEM
![]()
Panasonic: Ősszel is pörög a klímapiac
2017-10-26 13:33 | Uniomedia Communications
Az átlagosnál hidegebb őszi hetekben is élénk lakossági érdeklődés mutatkozik a klímaberendezések iránt -tapasztalta a Panasonic Heating&Cooling üzletága Magyarországon. Sokan ugyanis nem csak hűtésre, hanem már fűtésre is használják a készülékeket. Az idei szezon másik nagy tanulsága, hogy élénkül a kereslet a drágább, felső árkategóriába tartozó klímaberendezések iránt. A klímaberendezések piacát nagyban befolyásolja az időjárás. Különösen így volt ez az idén, amikor későn érkezett meg a tartós meleg, a hőhullámok leginkább csak augusztusban érték el az országot. A klímaberendezések iránti kereslet ennek következtében csak meglehetősen későn indult be. A tavalyi élénk érdeklődés miatt a gyártók és a forgalmazók nagy készletekkel készültek 2017-re, így vevők híján kénytelenek voltak komoly árengedményekkel kezdeni a nyarat. A szezon idén érdekes módon nem ért véget augusztus utolsó napjaiban. A forróság emléke ugyanis élénken él a fogyasztókban, akik közül sokan úgy döntöttek, hogy jövőre már nem szeretnének szenvedni a kánikulától, inkább még idén ősszel beszereltetik a klímát a lakásukba. Ezért furcsa módon a forgalmazók a júniusinál élénkebb érdeklődést tapasztaltak szeptemberben is, a fogyasztóknak pedig a nyári főszezonhoz hasonlóan ősszel is sokszor heteket kellett várniuk a berendezést beszerelő szakemberekre. Nem csak az időjárás alakította át a piacot, a fogyasztói szokások is megváltoztak. A vevők számára a jelek szerint már nem csak az ár számít, hanem egyre többet nyom a latban a klímaberendezések műszaki tudása is. Ennek megfelelően mérséklődött a kereslet az olcsóbb márkás készülékek iránt, egyes becslések szerint a legolcsóbb márkás termékek piaca 30-40 százalékkal mérséklődött 2016-hoz képest. Egy év alatt számottevő, 5-10 százalékos növekedés tapasztalható viszont a felső kategóriás termékek piacán. Egyre több az olyan vásárló, aki már nem csak a nyári szezonra, hanem legalább 9 hónapra vesz klímát, azaz nyáron hűtenek, tavasszal és ősszel pedig fűtenek vele. Azok száma is egyre nő, akik egész télen használják a berendezést. Ezek a fogyasztók a hűtésre és fűtésre egyaránt gazdaságosan használható, éppen ezért magasabb árkategóriájú termékeket keresik - ad magyarázatot a piac átalakulására Kozák Tamás, a Panasonic közép-kelet-európai fűtés és hűtés üzletág vezetője. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
IKEA | Horvátország | Oroszország | arcradírozás | INA | naperőmű | AM | Valentin-nap | EU | Szent Efrém Ferfikar | autógyártás | SPAR | eMAG | Pécsi Harmadik Színház | mezőgazdaság | Rába | vendégéjszakák | Shell | ALDI | ingatlanpiac | Románia | BMW | napelempark | Alteo
![]() |
PARTNEREINK
|