SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Ősszel is pörög a klímapiac


Panasonic: Ősszel is pörög a klímapiac
2017-10-26 13:33 | Uniomedia Communications



Az átlagosnál hidegebb őszi hetekben is élénk lakossági érdeklődés mutatkozik a klímaberendezések iránt -tapasztalta a Panasonic Heating&Cooling üzletága Magyarországon.

Sokan ugyanis nem csak hűtésre, hanem már fűtésre is használják a készülékeket. Az idei szezon másik nagy tanulsága, hogy élénkül a kereslet a drágább, felső árkategóriába tartozó klímaberendezések iránt.

A klímaberendezések piacát nagyban befolyásolja az időjárás. Különösen így volt ez az idén, amikor későn érkezett meg a tartós meleg, a hőhullámok leginkább csak augusztusban érték el az országot. A klímaberendezések iránti kereslet ennek következtében csak meglehetősen későn indult be. A tavalyi élénk érdeklődés miatt a gyártók és a forgalmazók nagy készletekkel készültek 2017-re, így vevők híján kénytelenek voltak komoly árengedményekkel kezdeni a nyarat.

A szezon idén érdekes módon nem ért véget augusztus utolsó napjaiban. A forróság emléke ugyanis élénken él a fogyasztókban, akik közül sokan úgy döntöttek, hogy jövőre már nem szeretnének szenvedni a kánikulától, inkább még idén ősszel beszereltetik a klímát a lakásukba. Ezért furcsa módon a forgalmazók a júniusinál élénkebb érdeklődést tapasztaltak szeptemberben is, a fogyasztóknak pedig a nyári főszezonhoz hasonlóan ősszel is sokszor heteket kellett várniuk a berendezést beszerelő szakemberekre.

Nem csak az időjárás alakította át a piacot, a fogyasztói szokások is megváltoztak. A vevők számára a jelek szerint már nem csak az ár számít, hanem egyre többet nyom a latban a klímaberendezések műszaki tudása is. Ennek megfelelően mérséklődött a kereslet az olcsóbb márkás készülékek iránt, egyes becslések szerint a legolcsóbb márkás termékek piaca 30-40 százalékkal mérséklődött 2016-hoz képest. Egy év alatt számottevő, 5-10 százalékos növekedés tapasztalható viszont a felső kategóriás termékek piacán.

Egyre több az olyan vásárló, aki már nem csak a nyári szezonra, hanem legalább 9 hónapra vesz klímát, azaz nyáron hűtenek, tavasszal és ősszel pedig fűtenek vele. Azok száma is egyre nő, akik egész télen használják a berendezést. Ezek a fogyasztók a hűtésre és fűtésre egyaránt gazdaságosan használható, éppen ezért magasabb árkategóriájú termékeket keresik - ad magyarázatot a piac átalakulására Kozák Tamás, a Panasonic közép-kelet-európai fűtés és hűtés üzletág vezetője.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!