|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Rendezvény | Nincs munkaerőhiány, csak változó példaképek
RENDEZVÉNY
UNIQA: Nincs munkaerőhiány, csak változó példaképek
2017-10-24 14:09 | Republic Group
Október 12-én "Finance & Future" címmel rendezték meg az első UNIQA Money Lounge meetup-ot, amely a pénzügyi és startup-világ vezető szakembereivel a fintech szektor legaktuálisabb kérdéseit boncolgatta. A budapesti EXTRA-ban a mintegy 80 érdeklődő három 20 perces előadáson vehetett részt. Kurtisz Krisztián, az UNIQA vezérigazgatója, Bálint Viktor, a BnL Grow Partners managing partnere, valamint Orvos-Tóth Noémi klinikai szakpszichológus többek között a digitális forradalomról, annak társadalomra gyakorolt hatásairól, a biztosítások létjogosultságáról, a fiatal munkaerő megszólításáról fejtették ki meglátásaikat, tapasztalataikat. A meetup végén a három szakember Breuer Péterrel, a SquAD - Magyarország legfiatalabb - ügynökségének vezetőjével és Dr. Karafiath Balázzsal, Mindshift coach-csal kiegészülve egy kerekasztal-beszélgetés keretei közt vitatta meg a pénzügyi szektor jelenét és jövőjét. Az elmúlt években kevesebb a munkavállaló, hiszen folyamatos a kiáramlás külföldre. A demográfia sem segít, már régóta nem születik annyi gyermek, ráadásul a kevesebb elérhető munkavállaló is nehezebben szólítható meg. Azonban ez a vállalatokon is múlik. Már nem elég, ha egy kicsit többet fizetnek, mert a mai fiatalok számára már nem a bér a döntő. A sikeres toborzás kulcsa ma, hogy személyesen kell megszólítani a fiatalokat és tudatni velük, hogy érdekes, hasznos és kreatív alkotásban számítanak rájuk a cégek. Kurtisz Krisztián, az UNIQA vezérigazgatója az eseményen elmondta: "A nagy munkaerőpiacon valóban szűkült a kínálat, de egy intézmény szintjén kijelenthető: nincs munkaerőhiány, csak nem jók az üzenetek. A mai fiatal munkavállalóknak ugyanis már mások a példaképei, ők már más kulcsszavakkal szólíthatóak meg és más csatornákat érdemes használni ezek eljuttatására. Míg korábban Gordon Gekko a Tőzsdecápákból ismert, dörzsölt brókercég vezető, később Steve Jobs a tökéletesség és precizitás példaképe, most Mark Zuckerberg a fiatalok etalonja, aki értékes és új dolgokat teremt, miközben láthatóan kiegyensúlyozott életet él. Ha be szeretnénk vonzani a kreatív fiatalokat magunk mellé a napi 8 órás munkába, új és személyes mondanivalót kell küldenünk nekik. Tapasztalatom szerint, ha aztán valaki azt érzi, hogy fontos, amit csinál, hogy újat és értelmeset teremt, akkor nagyobb lesz a munkabírása és lojálisabb is lesz a vállalathoz." A pénzügyi szférában a keresett szakmák is változnak. Az adminisztrációt egyre inkább automatizálják, teret nyert a digitalizáció, ez már forradalom. Megváltoztak a munkakörnyezetek, a munkaidő fogalma is. A meetup-on erre bemutatott példa az UNIQA call centere volt, melyen a változó ügyféligények is nagyon jól nyomon követhetők. Az ügyfelek többsége a honlapon kezdi el az elérhetőségek keresését, főleg reggel 9 és 10 között, a munkakezdésnél, utána mindenki belemerül a feladataiba, 10 után meredeken zuhan az igénybe vétel. Munkaidő után pedig megint élénkül. A biztosító társaság ezért is vezette be Magyarországon elsőként, hogy este 10-ig nyitva tartja az chates ügyfélszolgálatot. Ennek kapcsán most az otthoni munkavégzés lehetőségeit vizsgálják. Korábban ugyanis a call centeres ült egy boxban és dolgozott, de ma már az is elképzelhető, hogy a biztosítóban dolgozó édesanya felkapja az iPad-jét, és délután vagy este otthonról chatel az ügyfelekkel. A rendezvényen elhangzott, a pénzügyi szolgáltatók nem másért, hanem az ügyfélélményért versenyeznek. A hagyományos értelemben vett biztosítási szektor is meg fog változni. A biztosítókon múlik, hogy erre mennyire vannak felkészülve. Számos olyan projektet fut, ahol kifejezetten az az elvárás, hogy a nem biztosítói tapasztalattal rendelkező fiatalok gondolják újra mire és hogyan lenne szükségük, például egy casco-biztosításban, hiszen ma már lehetetlen küldetés, hogy a mai fiatalokat a klasszikus biztosítói struktúrába belekényszerítsék.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
hajgyógyászat | elkóborolt kutyák | Máltai Szeretetszolgálat | pedagógus | állásinterjú | űrlap | home office | Mol | Pakisztán | Pampers | Gáz | Pesterzsébet | DIGI | pályakezdő | takarmány | Jelenlét Ház | Légzésfigyelő pulzoximéter | munkáltató | dekoráció | kerítés | Csorvási Gazdák | háztervezés | P&G | Rossmann
|
PARTNEREINK
|