|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Gazdasági Jog | Javaslatok a GDPR bevezetését előkészítő törvény tervezetéhez
GAZDASÁGI JOG
DIMSZ: Javaslatok a GDPR bevezetését előkészítő törvény tervezetéhez
2017-09-18 17:34 |
A DIMSZ, illetve annak Adatvédelmi és Adatbiztonsági Tagozata áttekintette a tervezet, és a rendelkezésre álló viszonylag szűk határidőben megküldte észrevételeit az Igazságügyi Minisztériumnak. A DIMSZ észrevételeit támogatja és azokhoz csatlakozik a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és annak szabályozási kérdésekre specializálódott Jogi Tagozata. A szervezetek számos észrevétellel, javaslattal, kérésessel fordultak a minisztérium felé. Többek között jelezték, hogy a szabályozás jelen formájában, bizonyos esetekben nehezen átlátható helyzeteket és többletkötelezettségeket okozna, amelyek versenyhátrányt jelentenének a magyar vállalkozások számára. A szakmai szervezetek szerint hasznos lenne, ha a tervezet az ágazati adatvédelmi szabályozások felülvizsgálatát is magában foglalná, illetve megszüntetné az eddigi "kötelező adatkezelés" mint jogalap fenntartását.
A DIMSZ és az MRSZ javaslatai közül a kiemeljük az alábbiakat: 1. Az Infotv. tervezet szerinti módosítása jelentős versenyhátrányba hozná a magyar vállalkozásokat, így a direktkommunikációs és adatvezérelt marketing piacon tevékenykedő cégeket, mert olyan többletkötelezettségeket írna elő a GDPR-hoz képest, amely európai versenytársaikat valószínűleg nem fogja terhelni. Ilyen többletkötelezettség például annak az általános, háromévenkénti felülvizsgálata, hogy az adatok kezelése szükséges-e az adatkezelés céljának megvalósulásához. 2. Az Infotv. tervezet szerinti módosítása nehezen átlátható helyzetet teremtene, ugyanis az Infotv.-t főszabály szerint a személyes adatok bűnüldözési, nemzetbiztonsági és honvédelmi célú kezelésére kell majd alkalmazni, míg a GDPR hatálya alá tartozó adatkezelésekre irányadó magyar rendelkezéseket egy salátásított felsorolás tartalmazza. Ezen új szakasz kereszthivatkozásai tekintetében egyes esetekben nem lehet eldöntetni, hogy pontosan mely norma irányadó a GDPR hatálya alá tartozó adatkezelésekre. Továbbá, a tervezet a GDPR hatályát gyakorlatilag kiterjesztené olyan tevékenységekre is, amelyekre a hatálya nem terjed ki. Ez ismét versenyhátrányt jelentene a magyar vállalkozásoknak, hiszen míg más országokban ilyen tevékenységeket megkötések nélkül lehet majd végezni, Magyarországon e tevékenységek esetén is meg kellene felelni a GDPR és az Infotv. rendelkezéseinek, nem is beszélve a 20 millió euróig, illetőleg a világ szintű árbevétel 4%-ig terjedő bírság kockázatáról, amellyel ezek szerint csak a magyar vállalkozásoknak kéne szembenézniük. 3. A tervezet sajnálatos módon nem foglalja magában az ágazati adatvédelmi szabályozások felülvizsgálatát, miközben az ezzel kapcsolatos várakozás óriási. Itt elsősorban a direkt marketinggel összefüggő és egyéb elektronikus hirdetési szabályok felülvizsgálata és GDPR-hoz igazítása lesz elengedhetetlen. Ezzel kapcsolatban a tervezet csak annyit tartalmaz, hogy ezek módosítását majd az illetékes minisztériumok külön-külön fogják elvégezni. Álláspontunk szerint ezt az IM-nek kellene koordinálnia egységes koncepció alapján, ellenkező esetben ugyanis jelentős a veszélye annak, hogy a végeredmény nem lesz ellentmondásoktól mentes. 4. Nem tartjuk megfelelőnek az eddigi "kötelező adatkezelés" mint jogalap fenntartását, ugyanis a GDPR-ban található jogalapok egyike sem feleltethető meg ennek. A "kötelező adatkezelés" a magyar adatvédelmi szabályozás egyik kényszermegoldása volt arra az esetre, amikor nem lehetett vagy nem volt életszerű az érintett hozzájárulását beszerezni (pl. egy webshop esetében a rendelés lebonyolításához szükséges adatok kezelése). Ez azonban lehetőség volt, és nem valódi kötelező adatkezelés. Szükségesnek tartjuk ezért, hogy a jelenlegi ágazati adatvédelmi szabályozás is egységes koncepció alapján áttekintésre kerüljön és végeredményben a GDPR-ral összhangban álló, a piac számára is egyértelmű szabályok kerüljenek elfogadásra. A DIMSZ, illetve annak Adatvédelmi és Adatbiztonsági Tagozata valamint az MRSZ és Jogi Tagozata bízik abban, hogy észrevételeinket konstruktívnak tekintik és ezek fényében újabb egyeztetésekre kerül sor a magyar adatvédelmi szabályozás strukturális átgondolása érdekében.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
Opten: A magyar ESG törvény hatásai: széles körben érinti a hazai vállalkozásokat | 2024-01-15 12:14
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
elektromos kerékpár | emeletes ágy | informatikai eszközök | lakáskiadás | család | motor | gyerekszoba | Bridgestone Tatabánya | Fóliázás | építőipar | olasz divat | játékpiac | lámpa | jégkorong | terasz | E.ON | sport | méz | textíliák | coaching | Olaszország | grill | dekoráció | Airbnb
|
PARTNEREINK
|