|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Az online eszközök használata a nemzetközi kereskedelemben
KUTATÁS
![]()
Facebook: Az online eszközök használata a nemzetközi kereskedelemben
2017-09-12 10:12 | eurolex
A Facebook felmérésének legújabb kiadásában azt vizsgálták, hogyan alkalmazzák a kkv-k az online eszközöket a nemzetközi kereskedelemben.
A nemzetközi kereskedelemben való részvétel növeli a vállalatok magabiztosságát - derül ki a Future of Business című felmérés legújabb kiadásából, amely a Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésével készült. Magyarországon a külkereskedelemben résztvevők (exportőrök, importőrök) 70%-a elégedett jelenlegi üzleti helyzetével, míg a hazai piacon mozgó vállalatok esetében ez az arány csupán 61%. Kisebb különbség figyelhető meg a cégek jövőképe esetén: míg a nemzetközi kereskedelemben résztvevők 83%-a, a magyar piacon tevékenykedők 80%-a pozitív a saját jövőjét illetően. A vállalatok magabiztossága hatással van a munkahelyteremtésre is: a nemzetközi kereskedők 29%-a, míg a hazai piacon dolgozók 19%-a azt állította, hogy az elmúlt hat hónapban munkahelyet teremtett. A következő fél évben az export és importőrök 50%-a tervez újabb munkahelybővítést, míg ez az arány 35% a csupán haza kapcsolatokkal, ügyfelekkel rendelkező vállalatok esetén. Nemzetközi szinten a nemzetközi kereskedelemben résztvevők 5 százalékponttal jobban bíznak vállalkozásukban és 10 százalékponttal nagyobb valószínűséggel teremtettek munkát, mint az import és export tevékenységet nem végző társaik. A kutatás rámutatott, hogy az exporttal foglalkozó kkv-k üzleti modelljének egyik legfontosabb eleme a kereskedelem. Tíz vállalkozásból négyen állították azt, hogy a bevételük több mint 25%-a nemzetközi kereskedelemből származik. Ezen vállalatok nemzetközi eladásai nagyban függnek az olyan online eszközök használatától, mint a webshopok, online fizetési lehetőségek és online ügyfélszolgálat. A nemzetközi és magyar exportőrök közel fele (45% és 42%) azt állította, hogy a nemzetközi értékesítések több mint 75%-a függ az online eszközöktől. A magyar cégek sokat profitálnak az online eszközök adta lehetőségekből: azon magyar exportőrök közül, akik online eszközöket használnak a nemzetközi kereskedelemben, 75 százalék számolt be bevételnövekedésről, míg nemzetközi társaik esetében ez az arány csupán 58 százalék. A meggyőző számok ellenére a nemzetközi kereskedelem kihívást jelent a kkv-k számára és épp ezért csak kis részük foglalkozik vele. Magyarországon még az exporttal foglalkozók kétharmada (61%) is kihívásként tekint a nemzetközi kereskedelemre, míg a nemzetközi válaszadók 48%-a mondta ugyanezt. A legfontosabb akadályoknak a válaszadók az "üzleti partnerkeresés nehézségét" (63%), "a piacra jutási korlátozásokat" (41%) és a "jogszabályokat" (38%) tartják. A kkv-k legkevésbé az "online értékesítést akadályozó rossz internetkapcsolat" (18%) miatt aggódnak. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
kutyák | Virsli | Játék | CV | táp | fenntartható önkormányzat | karácsony | Auchan | Magyar Vöröskereszt | tudás | telefontok | lemezhajlítás | Varnus Xaver | társ | menstruáció | álláskeresés | Iskolaszer | fémipar | Rhoda Scott | étterem | Knorr-Bremse | pezsgő | macskák | Okostelefon
![]() |
PARTNEREINK
|