SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Az Auchan Retail programja


Auchan: Az Auchan Retail programja
2017-07-06 09:28 | Ogilvy Budapest



Az Auchan Retail elindítja "Az Auchannál KIÁLLUNK A JÓ MINŐSÉGŰ, egészséges, helyi termékekek MELLETT" programját.

Ez év márciusában az Auchan Retail bemutatta új Jövőképét "Az Auchan jobbá teszi vásárlói, munkatársai és partnerei életét!" címmel. Az igazi változások azonban soha nem vezényszóra történnek. Ezért az Auchan Retail úgy döntött, visszaadja az általa folytatott kereskedő szakma régi fényét, és ennek keretében széleskörű megmozdulásban vonja egységbe munkatársait és együttműködő partnereit. A megmozdulás "Az Auchannál kiállunk a jó minőségű, egészséges, helyi termékek mellett" elnevezést kapta. A tizennégy Auchan-országban egyszerre elindított program keretében az Auchan Retail rendszeresen kíván cselekedni és elköteleződni olyan ügyekért, melyek vásárlóink, munkatársaink, a társadalom és bolygónk érdekeit szolgálják.

A 2017. április 25-én hosszú távra elindított kezdeményezésünk lényege, hogy tegyünk, mitöbb, álljunk ki az emberek egészségéért, jóllétéért. A programot hónapról hónapra újabb és újabb, az Auchan Retailt körülvevő ökoszisztémával közösen létrehozott kezdeményezésekkel kívánjuk tovább bővíteni.

Az Auchan Retail első vállalása, hogy teljes körűen felülvizsgálja sajátmárkás termékkínálatát, így mutatva vásárlói számára utat egy egészségesebb élet felé. Ehhez országonként egy független szakértőkből, orvos-tanácsadókból álló bizottságot állítunk fel, melynek közreműködésével valamennyi termékünket felülvizsgáljuk. A vizsgálat során meghatározzuk és - amennyiben szükséges - sajátmárkás termékeink esetében átdolgozzuk termékeink tápértékét. A felülvizsgálattal egyidejűleg ismeretterjesztő oktatóanyagokat készítünk, ezzel is segítve fogyasztóinkat világosabban látni, jobban eligazodni vásárlási döntéseikben.

Tizenkét, immáron nagy múlttal rendelkező országában az Auchan Retail szakértői kollégiumokat hoz létre független tudományos szakemberek részvételével. Táplálkozási szakértők, onkológus, allergológus, toxikológus szakorvosok, szociológusok osztják meg ismereteiket az Auchan Retail munkatársaival, fogalmaznak meg ajánlásokat, hagyják jóvá az általunk követett irányvonalakat és tökéletesítik az Auchan termékek összetételét.

Az Auchan Retail idén nyáron elindít és ezzel vásárlói szolgálatába állít egy egészség-tanácsadó mobilapplikációt. Az applikáció automatikusan kielemzi a pénztárban kapott blokkot, felhasználójának segít jobban megismerni saját táplálkozási profilját, az egészségét jobban támogató termékeket ajánl a számára, és tanácsokkal segíti őt kiegyensúlyozottabb életet élni. Az applikáció - melynek fejlesztésében francia start-up vállalkozásokkal dolgoztunk együtt, és amely elsőként jelenik meg a táplálkozás területén - jelenleg tesztelés alatt áll Franciaországban, Magyarországon, Spanyolországban és Tajvanon. A tesztfázis néhány hónapja már tart, az applikáció kiterjesztésre pedig a tesztek lezárultát követően, 2017 júliusától kerül sor az Auchan Retail országaiban.

Az Auchan Retail a világ 35. legnagyobb munkáltatójaként meggyőződéssel vallja, hogy legnagyobb gazdagságát a vállalatcsoportnál dolgozó 345 396 munkavállalója jelenti. Ezért a legkevésbé sem meglepő, hogy "Az Auchannál kiállunk a jó minőségű, egészséges, helyi termékek mellett" elnevezésű kezdeményezésben kiemelt helyet szánunk munkavállalóinknak: azt szeretnénk, ha ők lennének a kezdeményezés elsőszámú haszonélvezői, de természetesen aktív közreműködésükre is számítunk a megvalósításban. Az Auchan Retail tehát velük és értük indít el újító és felelős programokat a képzéstől az egészségügyi állapotfelmérésig.

Az Auchan az Ifjúságért Alapítvány és a Megosztom veled Alapítvány együttes erővel cselekszenek

Az Auchan az Ifjúságért Alapítvány 1996-ban jött létre Franciaországban. Mára már 13 országban működik és hívja fel hipermarketjeink dolgozóit a fiatalok támogatását célzó közösségi projektek előmozdítására. Az Auchan Retail jövőképének megfelelően az alapítvány tevékenysége ma már elsősorban az 5 és 25 év közötti fiatalok egészségesebb táplálkozását elősegítő egyesületi kezdeményezések támogatása. Franciaországban a szupermarketekben dolgozó munkatársaink által a Megosztom veled Alapítványon keresztül támogatott, a nagyközönség bevonásával megvalósuló projektekben is részt vállal.

3,5 millió eurós támogatás az Auchan termékeket előállító országokban dolgozó mintegy 200 ezer munkás támogatására

A "Weave our Future" elnevezésű alapítványunk 2014 óta működik a Franciaországi Alapítvány védőszárnyai alatt. Működésének célja az Auchan termékeket előállító országokban dolgozó munkások életkörülményeinek javítása. A Weave our Future Alapítvány megalapítása óta elismert civil szervezetekkel és helyi vállalatvezetőkkel együttműködve a rászorulókhoz a lehető legközelebb tevékenykedik, és eddig közel 3,5 millió euró támogatást nyújtott négy országban: Bangladesben, Kambodzsában, Burmában és Vietnámban, melyből eddig közel 200 ezer munkás részesült. Példaként említjük, hogy a Weave our Future Alapítvány társfinanszírozóként - a SIPAR nemzetközi szolidaritási egyesülettel karöltve - részt vesz egy innovatív projektben, melynek célja, hogy a kambodzsai Phnom Penh és Kandal városok 18 gyártóüzemében erőforrásteremtő központként működő könyvtárakat hozzanak létre. Az erőforrásteremtő központok az egészséges táplálkozás, a higiénia és az egészségmegőrzés témaköreihez kapcsolódó képzéseket, médiaelérést és könyveket, kiadványokat kínálnak a munkások számára. Az alapítvány Bangladesben mintegy száz termelőüzemben egy rendhagyó képzési programot finanszíroz az arra jelentkező egészségügyi személyzet számára (ápolónők, egészségügyi segédszemélyzet, stb.). Emellett civil szervezetekkel két projektet is indított az egészségmegőrzés témájában, melyeken a ruhaiparban dolgozó mintegy 70 ezer munkás és családjaik vehetnek részt.

Az Auchan Retail 2012-ben úgy döntött, hogy sajátmárkás termékeiben - amint lehetséges - más alapanyaggal helyettesíti a pálmaolajat. 2012 óta az Auchan az érintett termékek felénél átdolgozta az összetevőket, 2018 végére pedig az Auchan márkás termékek 100%-a immáron pálmaolaj nélkül, vagy csupán indokolt mennyiségű pálmaolaj felhasználásával fog készülni.

Ami a géntechnológiával módosított anyagokat tartalmazó élelmiszereket illeti, az Auchan által forgalmazott valamennyi sajátmárkás napi fogyasztási cikk az elsőáras termékektől a prémium kategóriáig GMO mentesen készül. Ez alól jelen állapot szerint csupán egyetlen, Ázsiában forgalmazott termék képez kivételt, melynek vizsgálata folyamatban van.

A fentieket Franciaországban immáron a háztáji gazdálkodásban előállított, speciális hal- és hústermékekre is kiterjesztettük, vagyis az Auchan Retail garantálja, hogy termékei GMO mentes takarmánnyal táplált állatok húsából készülnek. Az Auchan Retail a géntechnológiával módosított anyagok vonatkozásában elindított programjához hasonlóan rövidesen azon is elkezd dolgozni, hogy vásárlói asztalára világszerte minél kevesebb növényvédőszert tartalmazó élelmiszerek kerüljenek.

Az Auchan Retail úttörő kíván lenni a mezőgazdaságban dolgozó kistermelőkkel, háztáji tenyésztőkkel fenntartható módon létrehozott együttműködések kialakításában, és ezért még az eddigieknél is többet kíván tenni. Mára már valamennyi nagy múlttal rendelkező Auchan-országban működnek felelős háztáji programok. Most "Az Auchannál a kiváló, egészséges, helyi termékekekért harcolunk" program keretében világszerte minden évben száz új háztáji programot kívánunk indítani. A 2017-ben Franciaországban indítandó háztáji programjainkba eper- és cukkinitermesztőket, csirketenyésztőket kívánunk bevonni, illetve újdonságként jelenik meg a szintén háztáji előállítású surimink és bio kenyerünk. Háztáji programunkat szélesíteni kívánjuk azokban az országokban, ahol már jelenleg is működik (így többek között Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban), és be kívánjuk vezetni azokban az Auchan-országokban is, melyekben még egyetlen ágazatban sincs jelen. Háztáji programjainkat minden esetben a helyi mezőgazdasági szereplőkkel együttműködésben kívánjuk fejleszteni. Így például Oroszországban 2017 elején Tambov régióban indítottuk el első háztáji programjainkat helyi sertés- és marhatenyésztők bevonásával. - nyilatkozott Wilhelm Hubner, az Auchan Retail vezérigazgatója.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!