SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Hétmilliárdot költöttünk rá tavaly húsvétkor


Nielsen: Hétmilliárdot költöttünk rá tavaly húsvétkor
2017-04-21 07:36 |



A húsvéti szezonban tonnaszám vesszük a főtt sonkát és a csokoládényulat: a húsvéti édességekre szánt összeg 86 %-át tejcsokira költjük.

A sonka kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 7 milliárd forintot 2016. március-áprilisban, ami két százalékkal magasabb az előző évi azonos időszak forgalmánál. Mennyiség szempontjából három százalékkal emelkedett az eladás. A szezonális édességek iránt viszont csökkent a kereslet, hiszen értéket tekintve 9 százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 11 százalékkal csökkent a forgalom a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest - többek között ezt állapítja meg a Nielsen kilencven élelmiszer kategóriáját vizsgáló kiskereskedelmi indexe.

Ragaszkodnak a jól bevált hagyományokhoz a magyarok húsvétkor, és a boltokban tarol a főtt sonka: a kétnapos húsvéti időszakban 92 százalék jutott rá a kategória teljes bevételéből, közel 4000 tonnányit vásároltunk belőle. Ezek zömét a diszkontokban, szuper- és hipermarketekben szerezzük be, a vásárlások háromnegyedét itt ejtjük meg.

Nincs azonban húsvét édességek nélkül: a szezonban 744 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot vásároltunk fel különféle üzletekben, 3,5 milliárd forint értékben. A csokinyúl és csokitojás "harca" viszonylag kiegyenlített: 100 csokoládéból 40 magyar csokoládényulat tesz kosarába, míg 46-an voksolnak a csokoládétojásra.

"Kétségtelenül szeretjük a tejcsokoládét: a fogyasztók a húsvéti édességekre szánt összeg 86 százalékát költötték erre" - mondta Andreas Christou, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. "A nugát iránt kevésbé rajongunk, piacrésze folyamatosan csökken, tavaly 4 százalékos volt. Az étcsokoládé, a tavalyelőtti adatokhoz képest változatlanul a vásárlók hat százalékánál favorit."

A vizsgált időszak a szezonális édességekre vetített teljes - forintban mért - forgalma árnyalja a képet: a csokoládétojás piaci részesedése 39 százalék, míg a csokoládényúl 41 százalék maradt.

A hagyományos és a speciális húsvéti csomagok piacrésze együttesen 10 százalék. A húsvéti édességarzenálból az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 8 százalékot ért el múlt évben.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!