|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Hétmilliárdot költöttünk rá tavaly húsvétkor
KUTATÁS
![]()
Nielsen: Hétmilliárdot költöttünk rá tavaly húsvétkor
2017-04-21 07:36 |
A húsvéti szezonban tonnaszám vesszük a főtt sonkát és a csokoládényulat: a húsvéti édességekre szánt összeg 86 %-át tejcsokira költjük. A sonka kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 7 milliárd forintot 2016. március-áprilisban, ami két százalékkal magasabb az előző évi azonos időszak forgalmánál. Mennyiség szempontjából három százalékkal emelkedett az eladás. A szezonális édességek iránt viszont csökkent a kereslet, hiszen értéket tekintve 9 százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 11 százalékkal csökkent a forgalom a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest - többek között ezt állapítja meg a Nielsen kilencven élelmiszer kategóriáját vizsgáló kiskereskedelmi indexe. Ragaszkodnak a jól bevált hagyományokhoz a magyarok húsvétkor, és a boltokban tarol a főtt sonka: a kétnapos húsvéti időszakban 92 százalék jutott rá a kategória teljes bevételéből, közel 4000 tonnányit vásároltunk belőle. Ezek zömét a diszkontokban, szuper- és hipermarketekben szerezzük be, a vásárlások háromnegyedét itt ejtjük meg. Nincs azonban húsvét édességek nélkül: a szezonban 744 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot vásároltunk fel különféle üzletekben, 3,5 milliárd forint értékben. A csokinyúl és csokitojás "harca" viszonylag kiegyenlített: 100 csokoládéból 40 magyar csokoládényulat tesz kosarába, míg 46-an voksolnak a csokoládétojásra. "Kétségtelenül szeretjük a tejcsokoládét: a fogyasztók a húsvéti édességekre szánt összeg 86 százalékát költötték erre" - mondta Andreas Christou, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. "A nugát iránt kevésbé rajongunk, piacrésze folyamatosan csökken, tavaly 4 százalékos volt. Az étcsokoládé, a tavalyelőtti adatokhoz képest változatlanul a vásárlók hat százalékánál favorit." A vizsgált időszak a szezonális édességekre vetített teljes - forintban mért - forgalma árnyalja a képet: a csokoládétojás piaci részesedése 39 százalék, míg a csokoládényúl 41 százalék maradt. A hagyományos és a speciális húsvéti csomagok piacrésze együttesen 10 százalék. A húsvéti édességarzenálból az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 8 százalékot ért el múlt évben. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
vendégéjszakák | gyémánt | napelempark | Szent Efrém Ferfikar | Alteo | Valentin-nap | AM | Rába | INA | Horvátország | ALDI | autógyártás | Oroszország | szerszám | Pécsi Harmadik Színház | Masterplast | IKEA | EU | Románia | Szegedi Tudományegyetem | SPAR | BMW | eMAG | Shell
![]() |
PARTNEREINK
|