SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | Fenntarthatóság a Henkelnél


Henkel: Fenntarthatóság a Henkelnél
2017-03-02 19:20 |



A vállalat közzétette 2016-os Fenntarthatósági Jelentését.

"2016-ban ismét javítottuk teljesítményünket a fenntarthatóság terén és kézzelfogható eredményeket értünk el. A fenntarthatóságunk növelésére tett erőfeszítéseinket kiemelkedő eredményeink is tükrözik, melyeket a magasabb nemzetközi rangsorolások és indexek terén értünk el" - mondta Kathrin Menges, Humánerőforrás alelnök, a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.

"Hozzá kívánunk járulni a nemzetközi közösség globális fenntarthatósági és klímavédelmi céljainak eléréséhez. Ehhez végigvezetjük a fenntarthatóságot teljes értékláncunkon. Nagyratörő célokat tűztünk ki és még jobban szeretnénk hozzájárulni a társadalmi fejlődéshez" - tette hozzá Kathrin Menges.

Fenntartható érték létrehozása

Kevesebb ráfordítással többet elérni: Ez a célja a Henkel hosszú távú fenntarthatósági stratégiájának. A Henkel fenntartható értéket kíván teremteni - a vevők és fogyasztók számára, és általánosságban a társadalom számára. Ezzel egy időben a vállalat az erőforrások felhasználásán is javítani kíván: ezen a területen hatékonyságát a Henkel meg szeretné triplázni 2030-ig.

Az elmúlt üzleti évben a vállalat újra kézzelfogható fejlődést ért el a 2020-as időközi céljainak elérésében (a kiindulási év 2010):
 
  • Az energiafelhasználás és a CO2 kibocsátás (terméktonnánként) 22 százalékkal csökkent (a 2020-ra kitűzött cél: 30 százalékos csökkenés).
  • A termelt hulladék mennyisége (terméktonnánként) 26 százalékkal csökkent (a 2020-ra kitűzött cél: 30 százalékos csökkenés).
  • A vízfelhasználás (terméktonnánként) 23 százalékkal csökkent (a 2020-ra kitűzött cél: 30 százalékos csökkenés).
  • A munkahelyi biztonság (millió ledolgozott óránként) 17 százalékkal javult (a 2020-ra kitűzött cél: 40 százalékos növekedés).
  • A nettó árbevétel (terméktonnánként) 8 százalékkal növekedett (a 2020-ra kitűzött cél: 22 százalékos emelkedés).


Mindezek felett, a 2010-es bázisévhez képest a Henkel mostanra már 42 százalékkal javítani tudta hatékonyságát, az előállított érték és a környezeti terhelés közötti arányt. 2020-ig a vállalat azt tervezi, hogy erőforrás-hatékonyságát 75 százalékkal növeli.

A vezető pozíció rangsorokban és besorolásokban

A Henkel fenntartható üzleti gyakorlatai és erőfeszítései a fenntarthatóság szakértőire, a besorolást végző ügynökségekre és a tőkepiacokra is hatással voltak: A Henkel szerepel a Dow Jones fenntarthatósági világindexben (DJSI World), az FTSE4Good-ban, a STOXX Global ESG Leaders-ben, az Euronext Vigeo World 120-ban, a Global Challenges Index-ben és az MSCI World ESG Index-ben, hogy csak egy párat említsünk. A vállalat a 15. helyet foglalja el "A világ 100 legfenntarthatóbb vállalatai" között a média és a befektetési tanácsadó cég, a Corporate Knights szerint. Az Oekom Research and Sustainalytics besorolásában a Henkelt ágazatának vezető vállalataként tünteti fel.

"Munkatársaink döntő szerepet játszanak előrehaladásunkban"

A Henkel, hogy megerősítse vezető szerepét a fenntarthatóság terén egyértelműen meghatározta a prioritások körét: Amellett, hogy tovább erősíti az alapokat még hatékonyabb fenntartható üzleti gyakorlatokkal, a vállalat célja, hogy fokozza alkalmazottainak elkötelezettségét is a fenntarthatóság területén. "Munkatársaink döntő szerepet játszanak a további előrehaladásunkban, melyet a fenntarthatóság terén el tudunk érni. Eddig 10 ezernél is több munkatársunk végezte el a képzéseket, melyek során a fenntarthatóság nagyköveteivé váltak, és mellyel elsajátították a szükséges ismereteket ahhoz, hogy felhívják kollégáik, beszállítóik, vevőik, vagy akár az iskolás gyermekek figyelmét a fenntartható magatartás fontosságára. Nagyon büszkék vagyunk elkötelezettségükre, és folytatni szeretnénk ennek támogatását és az erre való építkezést. Célunk, hogy minden Henkel munkatársunk nagykövet legyen, illetve aktív szószólója a még nagyobb mértékű fenntarthatóságnak" - mondta Kathrin Menges.

Ambiciózus célok

A Henkel másik kiemelt prioritása a hatás maximalizálása a fenntartható intézkedésekben. 2030-ig a vállalat saját termeléséből származó szén lábnyomának 75 százalékos csökkentését célozza meg. "Ugyanakkor csak úgy érhetjük el ezeket az ambiciózus célokat, ha változtatásokat eszközölünk, és előrehaladást érünk el a teljes értéklánc mentén, a beszállítóinktól kezdve egészen a vevőinkig" - emelte ki Kathrin Menges. Például a Henkel célként tűzte ki, hogy vevőit és fogyasztóit is segíti abban, hogy 50 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takaríthassanak meg 2020-ig. A cégcsoport célzott támogatása a társadalmi folyamatok terén elsősorban a bevételi lehetőségek javítására, a nők és lányok előmeneteli lehetőségeire összpontosít, valamint a vállalat supply chain területén dolgozók szociális alapelveire.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!