|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Oktatás | Újabb kutatás METU-tól
OKTATÁS
METU: Újabb kutatás METU-tól
2017-02-14 08:28 | Noguchi
A diákok több, mint 90 százaléka sikeresen helyezkedett el a diplomaszerzés után. Az elmúlt három évben az alap-, illetve mesterképzésen végzett hallgatók közel negyede vezetői pozícióban dolgozik, vagy saját vállalkozással rendelkezik - derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) kutatásából, amely az intézmény hallgatóinak karrierútját vizsgálta. Az eredmények alapján a férfiak között több a vezető beosztásban dolgozó, és magasabb arányban indítanak saját vállalkozást is. A volt hallgatók közül szinte ugyanannyian találtak munkát hirdetés, mint személyes kapcsolat útján. A végzettek 20 százaléka vidéken, 2 százalékuk külföldön vállalt állást. A METU-n végzett hallgatók 94 százaléka rendelkezik állandó, vagy alkalmi munkahellyel, közel 15 százalékuk vezetőként dolgozik, míg 8 százalékuk saját vállalkozásba kezdett. Az országos Diplomás Pályakövetési Rendszer (DPR) részeként a METU is évente vizsgálja az intézmény alap-, illetve mesterképzésének nappali vagy levelezős tagozatain az elmúlt három évben végzett hallgatók jelenlegi munkaerő-piaci státuszát, valamint a piaci elvárások és az egyetemi képzés közötti összefüggéseket. A kutatás szerint a munkahellyel rendelkező végzettek háromnegyede Budapesten, 20 százaléka vidéken, 2 százaléka pedig külföldön dolgozott. A Budapesten lakók túlnyomó többsége (94 százalék) a fővárosban is dolgozik, ezzel szemben a vidékiek harmada rendelkezik budapesti munkahellyel. Az eredmények alapján a férfiak magasabb arányban (18 és 12 százalék) kerültek vezető pozícióba, mint a nők, valamint többen (12 és 7 százalék) indítottak saját vállalkozást is. A felmérés szerint a munkahellyel rendelkezők átlagosan több, mint két éve (26 hónapja) dolgoznak a munkahelyükön. A végzettek többsége a marketing, reklám, PR, HR, munkaügy, idegenforgalom, valamint a kereskedelem és értékesítés területén helyezkedett el, ami szorosan illeszkedik az egyetem képzési kínálatához. A művészeti szakcsoport végzettjei között az átlagosnál többen indítottak saját vállalkozást, míg a kommunikációs szakok volt diákjai közül az átlagosnál többen számoltak be arról, hogy vezetői, vagy felsővezetői pozícióban dolgoznak. A végzett hallgatók kétötöde (42 százalék) már a képzés alatt is dolgozott, a többiek pedig jellemzően hirdetés útján vagy kapcsolati tőkéjük felhasználásával találtak állást. A munkakeresési folyamat során a volt hallgatók közel ugyanolyan arányban szereztek állást hirdetés (21 százalék), mint személyes kapcsolat útján (19 százalék). "Az egyetemi évek alatt hallgatóink aktív kapcsolatokat ápolhatnak a versenyszféra képviselőivel a képzési programjaink keretében." - mondta Major Szilvia a METU KarrierCentrumának vezetője. "A tanulmányok során megszerzett kapcsolatrendszer és annak hatékony működtetése rendkívül fontos, helyzeti előnyt jelenthet a hallgatók számára. A képzések eredményességét az idei felmérés is megerősíti, amely szerint összességében a hallgatók háromnegyede ajánlaná a METU-t másoknak is" - tette hozzá a vezető. A kérdőíves kutatás válaszadóinak kétharmada úgy véli, hogy munkaköre kapcsolódik a METU-s végzettségéhez, 13 százalékuk pedig jelenleg is felsőoktatási intézményben tanul tudása bővítése céljából. A magasabb beosztásban dolgozók és a saját vállalkozással rendelkezők erősebb kapcsolatot látnak a munkájuk és az egyetemi végzettségük között, a felsővezetők közel háromnegyede szerint tevékenységük és végzettségük szorosan kapcsolódik egymáshoz. A jelenleg is aktív hallgatók több, mint fele nappali tagozaton folytatta tanulmányait. A továbbtanulás legfőbb motivációi között a DPR kutatás szerint leggyakrabban az ismeretek bővítése vagy frissítése, a plusz képzéssel elérhető előléptetési lehetőség, valamint a munkahelyi elvárások szerepeltek.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
emeletes ágy | dekoráció | informatikai eszközök | motor | lámpa | Airbnb | Bridgestone Tatabánya | építőipar | olasz divat | lakáskiadás | jégkorong | méz | Olaszország | sport | coaching | játékpiac | elektromos kerékpár | család | grill | textíliák | terasz | Fóliázás | gyerekszoba | Ajtó
|
PARTNEREINK
|