|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | Az Unilever fenntarthatósági terve
FELELŐSSÉG
Unilever: Az Unilever fenntarthatósági terve
2017-01-26 19:37 | Noguchi
Az Unilever 2025-re átáll a 100 százalékban újrahasznosítható műanyag csomagolóanyagokra. Az Unilever bejelentette, hogy 2025-ig az összes műanyag csomagolóanyaga teljes mértékben újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható lesz. A vállalat egyúttal arra szólította fel a napi fogyasztási cikkeket (FMCG) gyártó ipar szereplőit, hogy gyorsítsák fel az ún. körkörös gazdaság megvalósításáért tett erőfeszítéseiket. Az Ellen MacArthur Alapítvány (EMF) adatai szerint a globálisan felhasznált műanyag csomagolóanyagok mindössze 14 százaléka kerül újrahasznosító üzemekbe, miközben 40 százaléka hulladéklerakókban végzi, harmada pedig a törékeny ökoszisztémákat szennyezi. A várakozások szerint 2050-re a világ óceánjaiban több műanyag lesz, mint hal. William McDonough építész és a körkörös gazdaság eszméjének vezető képviselője úgy véli, hogy a csomagolási megoldások ún. bölcsőtől bölcsőig szemléletű újratervezése napjaink egyik legnagyobb globális dizájnkihívásának számít - hasonló léptékűnek, mint a globális klímaváltozás kapcsán a megújuló energiaforrások alkalmazása. Az ENSZ által megfogalmazott globális fenntarthatósági célok egyike - sorrendben a 12. - a fenntartható fogyasztás és termelés megteremtése. E cél eléréséhez kulcsfontosságú, hogy a műanyag csomagolóanyagokat értékes, hatékonyan és eredményesen kezelendő nyersanyagnak tekintsük. Ez egyben azt is jelenti, hogy a "kinyer-legyárt-eldob" ("take-make-dispose") fogyasztási modellt egy teljesen körkörös modell váltja fel. Az Unilever azért, hogy segítsen átalakítani a műanyag csomagolóanyagok globális anyagáramlását, az alábbiak mellett kötelezte el magát:
Az Unilever már korábban, a fenntarthatósági terve részeként (Unilever Sustainable Living Plan, USLP) kötelezettséget vállalt arra, hogy az ebben az évtizedben felhasznált csomagolóanyagok tömegét harmadával csökkenti 2020-ig, illetve 2025-ig legalább 25 százalékra növeli az újrahasznosított műanyagok arányát a csomagolásban. A vállalat 2015-ben teljesítette azt a vállalását, amely szerint gyárai egyáltalán nem küldenek nem veszélyes hulladékot a hulladéklerakókba. "Műanyag csomagolásaink kulcsszerepet játszanak abban, hogy termékeinket vonzóvá, biztonságossá és élvezhetővé tegyék vásárlóink számára. Világossá vált, hogy amennyiben továbbra is szeretnénk kiaknázni ennek a sokrétűen használható anyagnak az előnyeit, nekünk és az egész iparágnak többet kell tennünk azért, hogy a fogyasztói felhasználás utáni fázisban is felelősen és hatékonyan bánjanak vele" - mondta Paul Polman, az Unilever elnöke. "Az óceánokat szennyező műanyaghulladék problémájának kezeléséhez arra van szükség, hogy rendszerszintű megoldásokat dolgozzunk ki. Elsősorban olyan megoldásokat, amelyek megakadályozzák, hogy a műanyagok az élővizekbe kerüljenek. Azt reméljük, hogy ezek a kötelezettségvállalások az iparág más szereplőit is arra ösztönzik majd, hogy közös erőfeszítéseket tegyenek azért, hogy az összes műanyag csomagolóanyag újrahasznosítható legyen és az újrahasznosításukra is sor kerüljön. " "Arra is szükség van, hogy a kormányokkal és más érintettekkel partnerségben dolgozzunk együtt azért, hogy közösen támogassuk a visszagyűjtési és az újrafeldolgozási infrastruktúra fejlesztését és kiterjesztését - mindez létfontosságú a körkörös gazdasággá alakulás folyamatában. Végső soron azt szeretnénk, hogy az iparág összes műanyag csomagolóanyaga teljes mértékben visszaforgatható legyen." "Az Unilever azzal, hogy a műanyag csomagolóanyagok terén ambiciózus körkörös gazdasági célok mellett kötelezte el magát, egyrészt kézzelfogható rendszerszintű változásokhoz járul hozzá, másrészt erős üzenetet is küld a teljes FMCG-iparnak. A gyártási folyamat során a tervezés és az anyaghasználat terén megtett lépések, kombinálva a termékhasználat utáni fázist érintő stratégiákkal együtt azt mutatják meg, hogy rendszerszintű megközelítésre van szükség ahhoz, hogy az Új Műanyag-gazdaság valósággá váljon" - mondta Ellen MacArthur. "Igencsak időszerű, hogy optimalizáljuk a csomagolóanyagokat és a műanyagokat, illetve fontos, hogy az érintett emberek, közösségek és vállalatok, vagyis a beszállítók, gyártók, kiskereskedők, vásárlók és fogyasztók immár együtt tudnak dolgozni, mégpedig közös értékek alapján, közös célért azért, hogy a jövendő nemzedékek számára valóban hasznos értéket teremtsenek" - mondta William McDonough. Az Unilever - kötelezettségvállalása részeként - azt is biztosítja, hogy 2025-re technikailag lehetővé teszi műanyag csomagolásainak újrafelhasználását vagy újrahasznosítását, továbbá megalapozott és bizonyítékokkal alátámasztott példákkal szolgál arra, hogy az újrahasznosítás a műanyag-újrafeldolgozók számára gazdaságilag is életképesnek számít.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
emeletes ágy | játékpiac | grill | építőipar | lámpa | coaching | méz | gyerekszoba | elektromos kerékpár | Bridgestone Tatabánya | sport | dekoráció | motor | terasz | olasz divat | lakáskiadás | E.ON | Fóliázás | család | informatikai eszközök | Airbnb | textíliák | Olaszország | jégkorong
|
PARTNEREINK
|