SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Kaspersky: a rossz jelszó jellemzői


Kaspersky Lab: Kaspersky: a rossz jelszó jellemzői
2017-01-12 06:30 | Factory Communications



Világszerte az internetfelhasználók többségéről elmondható, hogy nem használnak megfelelő jelszót ahhoz, hogy hatékonyan védjék magukat az online térben.

A Kaspersky Lab által végzett kutatás azt mutatja, hogy az emberek veszélyeztetik az online biztonságukat azáltal, hogy rossz jelszavakat hoznak létre és olyan alapvető hibákat követnek el, amelyek messzemenő következményekkel járnak.

A kutatás kiderített három tipikus jelszó hibát, amely megnöveli az internethasználat kockázatát:

(1) a felhasználó ugyanazt a jelszót használja több fiókhoz, ami azt jelenti, ha az egyik jelszó kiszivárgott, akkor további fiókok is védtelenek lesznek

(2) könnyen feltörhető, gyenge jelszavakat készítenek

(3) nem megfelelően tárolják a jelszavakat, azaz teljesen hasztalanok ennek köszönhetően

"Figyelembe véve a magán- és szenzitív információkat, amit manapság az interneten tárolunk, az embereknek több figyelmet kéne fordítaniuk a hatékony jelszavas védelemre. Ez nyilvánvalónak tűnik, ugyanakkor sokan nem veszik észre, hogy milyen könnyen csapdába eshetnek, ha ilyen egyszerű jelszó hibákat követnek el. Ezek a hibák gyakorlatilag kinyitják az ajtót a levelezőrendszerünkhöz, a bankszámlánkhoz, a személyes fájlokhoz stb." - mondta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business részleg vezetője.

A kutatások eredményei azt mutatják, hogy az emberek nagy részének (majdnem minden ötödiknek - 18%) próbálták már feltörni fiókját, ezzel szemben mégis kevesen rendelkeznek igazán hatékony jelszóval. Például, az internetfelhasználók mindössze harmada (30%) alkalmaz új jelszavakat a különböző online fiókokhoz vagy számlákhoz és aggasztóan nagyarányú ember használja ugyanazt a jelszót minden online fiókjához. Amennyiben az egyik jelszó kiszivárgott, nagy az esélye, hogy további fiókokat is feltörjenek és így további személyes adathoz hozzáférjenek.

Az emberek többsége nem hoz létre elég erős jelszót. Csupán 47% használja a kis- és nagybetűk kombinációját és 64% alkot betűk és számok keverékéből jelszót annak ellenére, hogy az átlagos felhasználó is úgy gondolja, erős jelszavakra van szükség az online banki- (51%), az e-mail- (39%) vagy az online bolt fiókok (37%) védelméhez.

A tanulmányból az is kiderül, hogy az emberek rosszul bánnak jelszavaikkal - megosztják másokkal és nem biztonságos módszerekkel emlékeztetik magukat, ha netán elfelejtik (pl.: nem megfelelő biztonsági kérdések). Majdnem minden harmadik ember (28%) megosztotta jelszavát egy közeli családtaggal, és minden tizedik (11%) a barátokkal, lehetővé téve ilyen módon a jelszavak véletlen kiszivárgását. A felmérésben részt vevők egyötöde azt (22%) is elismerte, hogy jegyzettömbre írta le a jelszavakat, de ez továbbra is veszélyes, hiába erős a jelszó, mert mások számára is elérhető és látható.

"Az emberek még mindig nagyon egyszerű hibákat követnek el, amikor jelszavakat hoznak létre. A legjobb jelszavak nem szerepelnek a szótárakban, hanem hosszúak, kis- és nagybetűk, valamint számok és írásjelek kombinációja. Tény, hogy az emberek manapság több online fiókkal rendelkeznek, ezért nem könnyű megjegyezni az erős és biztonságos jelszót minden egyes fiókhoz. A jelszókezelők segítségével azonban létre lehet hozni nagyon erős jelszavakat, amelyeket tárol az alkalmazás és ezáltal csökkenthetjük a kiberbűnözők kockázatát az interneten." - folytatta Mochola.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!