|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Sör, édesség, üdítő a tv-reklámok dobogóján
KUTATÁS
Nielsen: Sör, édesség, üdítő a tv-reklámok dobogóján
2016-11-10 23:06 | Nielsen
A napi fogyasztási cikkek közül a sörök, édes tejtermékek és szénsavas üdítők reklámjai érték el a legtöbb nézőt a 3. negyedévben. A reklámok által elért nézők arányát nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) mutatja. A GRP azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, a GRP mutatójának összege túllépheti a 100 százalékot. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét. Élelmiszereknél az élen ugyanúgy sör, puding/édes tejtermékek, valamint szénsavas üdítőitalok állnak, ahogy a tavalyi harmadik negyedévben is. Idei mutatóik július-szeptember között sorrendben 16 463 százalék, majd 10 636 és 9 288 százalék. Utánuk következik a rangsor legfelső részében szeletes csokoládé, kávé, édes keksz/ostya, rágógumi és jégkrém. Kávé esetében figyelemre méltó arányban - 64 százalékkal - 5 758-ra nőtt a GRP értéke, ami szeletes csokoládénál 8 347-at ért el, 24 százalékos emelkedés mellett. Háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál viszont változott az élmezőny: az idei és tavalyi harmadik negyedévben listavezető fogkrém 7 966 százaléka mögé ugyanis most második helyre jött fel a mosószer, és 7 896-tal a 6 353 százalékos sampon elé került. Utánuk a legutóbbi negyedéves rangsor élmezőnyében mosogatószer majd női parfüm következik és a hajápoló termékek együttese. Szembetűnik a trendek közül, hogy a mosószer GRP-je több mint két és félszeresére emelkedett, 277 százalékkal, egyik harmadik negyedévről a másikra. Az egy főre jutó napi tévénézési idő - szintén a négy évesnél idősebb népesség körében - 4 óra 16 percet ért el a harmadik negyedévben. Ez tíz perccel kevesebb, mint a tavalyi hasonló időszak során. Mindegyik korcsoportban csökkent a napi átlagos tévénézési idő, de korcsoportonként eltérő mértékben. A 4-17 éveseknél mért mínusz 19 perc legutóbb átlag napi összesen 177 percet jelent; 18-49 éveseknél napi átlag tizenöt perccel kevesebbet, és így összesen átlag 196 percet mértek idén a hetedik-kilencedik hónap során. Ezzel egy időben pedig az 50 évesek és idősebbek körében öt perccel lett kevesebb: naponta átlag 349 perc. A négy évesnél idősebbek tévénézéssel töltött idejükből mindössze 1,3 százalékot, átlagosan 3,2 percet fordítottak televíziós tartalmak késleltetett visszanézésére (Time-shifted Viewing, TSV). A legmagasabb arányt a 18-49 éves korosztálynál mérték, 1,7 százalékot.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
olasz divat | méz | textíliák | jégkorong | sport | motor | informatikai eszközök | coaching | grill | emeletes ágy | építőipar | Airbnb | elektromos kerékpár | Fóliázás | játékpiac | terasz | lámpa | gyerekszoba | lakáskiadás | E.ON | dekoráció | család | Bridgestone Tatabánya | Olaszország
|
PARTNEREINK
|