|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Marks & Spencer: hogyan tovább?
KERESKEDELEM
![]()
Marks & Spencer: Marks & Spencer: hogyan tovább?
2016-11-08 08:58 | Ogilvy Budapest
A Marks & Spencer a saját tulajdonú magyarországi üzleteinek bezárását javasolja. A Marks & Spencer bejelentette, hogy párbeszédet kezdeményez munkavállalóival hat saját tulajdonú magyarországi üzletének bezárására vonatkozó javaslataival kapcsolatban. A javaslatokat a Marks & Spencer azután dolgozta ki, hogy az üzleti érdekeltségei aktuális állapotának és az eredményességének pontos felmérése érdekében átfogó vizsgálatnak vetette alá 466 saját tulajdonú nemzetközi üzletét. A vizsgálat a cégcsoport nemzetközi piacainak teljesítményére és a bennük rejlő lehetőségekre terjedt ki. A felmérés megmutatta, hogy a Marks & Spencer nemzetközi érdekeltségei két részre oszlanak: saját tulajdonban álló részre, amely számos piacon veszteséget termel, és nyereséges franchise modellre, amely a tavalyi évben 87 millió angol font nyereséget termelt. Tavaly a csoport saját tulajdonú üzletei tíz országban összesen 45 millió angol font bevétel mellett 171 millió angol font veszteséget termeltek, továbbá néhány piac ezek közül az utóbbi öt évben folyamatosan veszteséges. A cégcsoport vizsgálata kimutatta, hogy ennek számos oka van: többek között a saját tulajdonú üzletportfólió elaprózottsága és a méretgazdaságosság hiánya. Emellett ezeken a piacokon korlátozott a jövőbeli növekedés lehetősége is. A Marks & Spencer az említett 53 piacon működő tíz saját tulajdonú üzlete mindegyikének a bezárását javasolja, beleértve tíz Kínában és hét Franciaországban, valamint Észtországban, Litvániában, Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában, Hollandiában, Belgiumban és Magyarországon található üzleteit. A cégcsoport a javaslatokkal kapcsolatban egyeztetésbe kezdett 129 magyarországi munkatársával. A Marks & Spencer teljes mértékben elkötelezett a Magyarországon hatályban lévő valamennyi foglalkoztatási jogszabály betartása iránt. Ide tartozik az európai üzemi tanáccsal és az munkavállalókkal folytatott előzetes egyeztetés a munkaszerződésükkel kapcsolatos megbeszélések megkezdése előtt. Jonathan Glenister, a Marks & Spencer Európáért, Kínáért és Indiáért felelős regionális igazgatója elmondta: "A ma bejelentett javaslataink nemzetközi érdekeltségeink átfogó vizsgálata alapján születtek, beleértve a magyar piaci teljesítményünk és lehetőségeink részletes értékelését. A vizsgálatunk megmutatta, hogy az elmúlt három évben Magyarországon folyamatosan küzdöttünk a befektetésünk megtérüléséért, és nem folytathatjuk tovább a magyarországi kereskedelmet. Soha nem könnyű olyan változtatásokat javasolni, amelyek hatással vannak a munkatársainkra. Most párbeszédet kezdünk a magyarországi munkatársakkal, és figyelmesen meghallgatjuk a javaslatainkkal kapcsolatos visszajelzéseiket." Csoportszinten - amennyiben a konzultáció eredményének fényében a Marks & Spencer végrehajtja a javaslatokat - ez hozzávetőlegesen 50 és 200 millió angol font közötti nem tervezett kiadást eredményez majd; a költség legnagyobb részét az ingatlanokkal és a létszámleépítéssel kapcsolatos kiadások adják. A jövőre nézve a Marks & Spencer azt javasolja, hogy kevesebb százszázalékos tulajdonban lévő üzlettel működjünk tovább, és fektessünk nagyobb hangsúlyt a közös vállalkozásokra és a franchise-társulásokra. A helyi piacokról, az ügyfelektől kapott visszajelzések alapján a Marks & Spencer fenntarthatóbb nemzetközi üzleti vállalkozást kíván létrehozni azáltal, hogy az ügyfélélmény javítását és a nyereségesség elősegítését állítja a középpontba. A Marks & Spencer 268 országban 34 franchise üzlettel rendelkezik, továbbá közös vállalakozásokkal Görögországban és Indiában. Ezeken a piacokon partnereinkkel együttműködve segítjük méretgazdaságosságuk, infrastruktúrájuk és helyi szakértelembázisuk jobb kihasználását. A Marks & Spencer emellett tovább folytatja élelmiszerfranchise-üzletágának fejlesztését Franciaországban, ahol könnyen elérhető helyeken kereslet van az általa szolgáltatott minőségre és innovatív termékekre. Írországban, Hong Kongban és a Csehországban a cégcsoport folytatja a saját tulajdonú üzletek működtetését, amelyek nyereségesebbek, mivel erős márkatudatosság, kialakított üzlethelyiségek és hűséges ügyfélkör jellemzi őket. A Marks & Spencer 21 piacon online kereskedelmet is folytat; a vásárlók elérését a teljes mértékben lokalizált, saját tulajdonú és működtetésű weboldalak és bejáratott piaci csatornák biztosítják, mint például az indiai Myntra és az európai Zalando, valamint a franchise partnerhálózat. Összességében a Marks & Spencer teljes mértékben elkötelezett marad a nemzetközi stratégia mellett, és hisz benne, hogy javaslatai révén fenntarthatóbb, nyereségesebb és ügyfélközpontúbb nemzetközi vállalkozássá tud válni. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Bátor Tábor | AI technológia | adómentesség | ALDI | Raiffeisen Nagydíj | dekoráció | Lidl | Liszt Ferenc Kamarazenekar | E.ON | munkaviszony | internet | légzés | akkumulátor | játékpiac | oregánóolaj | mezőgazdaság | gyerekszoba | Környezetbarát tálak | REGIO JÁTÉK | SPAR | tok | 57. Kékszalag | vendéglátóipar | Autókulcs
![]() |
PARTNEREINK
|