SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Marks & Spencer: hogyan tovább?


Marks & Spencer: Marks & Spencer: hogyan tovább?
2016-11-08 08:58 | Ogilvy Budapest



A Marks & Spencer a saját tulajdonú magyarországi üzleteinek bezárását javasolja.

A Marks & Spencer bejelentette, hogy párbeszédet kezdeményez munkavállalóival hat saját tulajdonú magyarországi üzletének bezárására vonatkozó javaslataival kapcsolatban. A javaslatokat a Marks & Spencer azután dolgozta ki, hogy az üzleti érdekeltségei aktuális állapotának és az eredményességének pontos felmérése érdekében átfogó vizsgálatnak vetette alá 466 saját tulajdonú nemzetközi üzletét.

A vizsgálat a cégcsoport nemzetközi piacainak teljesítményére és a bennük rejlő lehetőségekre terjedt ki. A felmérés megmutatta, hogy a Marks & Spencer nemzetközi érdekeltségei két részre oszlanak: saját tulajdonban álló részre, amely számos piacon veszteséget termel, és nyereséges franchise modellre, amely a tavalyi évben 87 millió angol font nyereséget termelt.

Tavaly a csoport saját tulajdonú üzletei tíz országban összesen 45 millió angol font bevétel mellett 171 millió angol font veszteséget termeltek, továbbá néhány piac ezek közül az utóbbi öt évben folyamatosan veszteséges. A cégcsoport vizsgálata kimutatta, hogy ennek számos oka van: többek között a saját tulajdonú üzletportfólió elaprózottsága és a méretgazdaságosság hiánya. Emellett ezeken a piacokon korlátozott a jövőbeli növekedés lehetősége is.

A Marks & Spencer az említett 53 piacon működő tíz saját tulajdonú üzlete mindegyikének a bezárását javasolja, beleértve tíz Kínában és hét Franciaországban, valamint Észtországban, Litvániában, Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában, Hollandiában, Belgiumban és Magyarországon található üzleteit.

A cégcsoport a javaslatokkal kapcsolatban egyeztetésbe kezdett 129 magyarországi munkatársával. A Marks & Spencer teljes mértékben elkötelezett a Magyarországon hatályban lévő valamennyi foglalkoztatási jogszabály betartása iránt. Ide tartozik az európai üzemi tanáccsal és az munkavállalókkal folytatott előzetes egyeztetés a munkaszerződésükkel kapcsolatos megbeszélések megkezdése előtt.

Jonathan Glenister, a Marks & Spencer Európáért, Kínáért és Indiáért felelős regionális igazgatója elmondta: "A ma bejelentett javaslataink nemzetközi érdekeltségeink átfogó vizsgálata alapján születtek, beleértve a magyar piaci teljesítményünk és lehetőségeink részletes értékelését. A vizsgálatunk megmutatta, hogy az elmúlt három évben Magyarországon folyamatosan küzdöttünk a befektetésünk megtérüléséért, és nem folytathatjuk tovább a magyarországi kereskedelmet. Soha nem könnyű olyan változtatásokat javasolni, amelyek hatással vannak a munkatársainkra. Most párbeszédet kezdünk a magyarországi munkatársakkal, és figyelmesen meghallgatjuk a javaslatainkkal kapcsolatos visszajelzéseiket."

Csoportszinten - amennyiben a konzultáció eredményének fényében a Marks & Spencer végrehajtja a javaslatokat - ez hozzávetőlegesen 50 és 200 millió angol font közötti nem tervezett kiadást eredményez majd; a költség legnagyobb részét az ingatlanokkal és a létszámleépítéssel kapcsolatos kiadások adják.

A jövőre nézve a Marks & Spencer azt javasolja, hogy kevesebb százszázalékos tulajdonban lévő üzlettel működjünk tovább, és fektessünk nagyobb hangsúlyt a közös vállalkozásokra és a franchise-társulásokra. A helyi piacokról, az ügyfelektől kapott visszajelzések alapján a Marks & Spencer fenntarthatóbb nemzetközi üzleti vállalkozást kíván létrehozni azáltal, hogy az ügyfélélmény javítását és a nyereségesség elősegítését állítja a középpontba.

A Marks & Spencer 268 országban 34 franchise üzlettel rendelkezik, továbbá közös vállalakozásokkal Görögországban és Indiában. Ezeken a piacokon partnereinkkel együttműködve segítjük méretgazdaságosságuk, infrastruktúrájuk és helyi szakértelembázisuk jobb kihasználását. A Marks & Spencer emellett tovább folytatja élelmiszerfranchise-üzletágának fejlesztését Franciaországban, ahol könnyen elérhető helyeken kereslet van az általa szolgáltatott minőségre és innovatív termékekre.

Írországban, Hong Kongban és a Csehországban a cégcsoport folytatja a saját tulajdonú üzletek működtetését, amelyek nyereségesebbek, mivel erős márkatudatosság, kialakított üzlethelyiségek és hűséges ügyfélkör jellemzi őket.

A Marks & Spencer 21 piacon online kereskedelmet is folytat; a vásárlók elérését a teljes mértékben lokalizált, saját tulajdonú és működtetésű weboldalak és bejáratott piaci csatornák biztosítják, mint például az indiai Myntra és az európai Zalando, valamint a franchise partnerhálózat.

Összességében a Marks & Spencer teljes mértékben elkötelezett marad a nemzetközi stratégia mellett, és hisz benne, hogy javaslatai révén fenntarthatóbb, nyereségesebb és ügyfélközpontúbb nemzetközi vállalkozássá tud válni.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!