SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Környezet | Kizöldülnek a tech-óriások


Napelemek-napkollektorok.hu: Kizöldülnek a tech-óriások
2016-09-28 21:56 |



Az Apple már 93%-ban megújuló forrásokból szerzi be az energiát, a Facebook két éven belül éri el az 50%-ot, a Google a 100%-ra törekszik.

Versenyfutás alakult ki a technológiai óriások között, a cél hogy száz százalékban megújuló energiából fedezzék energiaigényüket - írja egy napelemes magazin.

Élen a Microsoft

A négy nagy technológiai óriás közül az élen a Microsoft áll, amely 2014 óta kizárólag zöld árammal üzemel. A vállalt részben zöld áramot vásárol a piacról, másrészt megújuló energiás projekteket is finanszíroz. Sőt, óriási adatközpontjai már fele részben saját előállítású zöld energiával futnak. A Microsoft még arra is ügyel, hogy a Szilikon-völgyben lévő központjának tetejét napelemekkel lássa el.

Az Apple a célegyenesben

Az Apple energiaszükségletének 93%-át megújuló energia biztosítja és 23 országban létesítményeik már elérték a száz százalékos megújuló energia arányt. A legutóbbi beruházásuk egy 40MW-os naperőmű volt Kínában, amely több megújuló energiát állít elő, mint amennyit a cég helyi üzemei és boltjai fogyasztanak.
A cég nem csak a napenergiát hasznosítja, Kaliforniában szélerőmű-park, Oregonban mini vízerőmű, Észak-Karolinában pedig biogáz üzemek biztosítják az Apple üzemeinek energiaellátását.

Facebook - gyors fejlesztések

A Facebook jelentősen lemaradt az Apple-től, de nála is intenzíven növelik a megújuló energia szerepe. A cég 2012-ben érte el a 25%-os megújuló részarányt, két év múlva pedig már minden második like zöld lesz. A cég hosszabb távú célja azonban az, hogy a vállalat energiaigényét kizárólag zöld energia biztosítsa.
A Facebook most épülő, ötödik adatközpontja már 100%-ban megújuló energiával üzemel majd, amit egy 200 MW-os szélerőmű-park lát el energiával.

Google falja a zöld áramot

A Google a világon az a vállalat, amely a legtöbb zöld energiát vásárolja. Ez az energiamennyiség, két és fél gigawatt, olyan mintha egy millió autóval kevesebb pöfögne az utakon.
A cég idén februárban jelentette be, hogy a célja a 100% elérése, azaz hogy annyi zöld energiát termeljenek vagy vásároljanak, amennyit a keresőóriás elfogyaszt. Jelenleg ez az arány 35 százalék, tehát még a cégnek komoly utat kell megtennie, mire a kitűzött célt eléri.
A Google nem csak vásárolja a zöld energiát, hanem dollármilliókat fektet be elsősorban nap- és szélenergia erőművekbe a világ minden táján. A Kenyában épülő szélerőmű-park például az ország történetének l







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!