|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Technológia | Egyre okosabbá válnak a csomagolások
TECHNOLÓGIA
![]()
Xerox: Egyre okosabbá válnak a csomagolások
2016-08-31 07:17 | Good Option
A vásárlási szokások változásai a csomagolóipart sem hagyják érintetlenül. Mélyreható átalakulások előtt áll ez a szektor, hogy lépést tartson az egész világot behálózó infokommunikációs fejlesztésekkel. Ennek megfelelően a jövőben olyan technológiai újításokkal vértezhetik fel a csomagolásokat, amelyek többek közt biztonságosabbá teszik a vásárlást, illetve interaktívan kommunikálnak a vásárlókkal. A lehetőségek tárháza szinte már ma is végtelen az okos csomagolások használatában. A lopásgátló chipes megoldások egyre elterjedtebbek, amelyeknek a következő szintje az RFID (rádió frekvenciás helymeghatározás) címkék alkalmazása lehet. Ezekkel folyamatosan nyomon követhető egy - egy termék útja, ami nem csupán a tolvajok dolgát nehezíti meg, hanem a készletgazdálkodást is automatizálhatja. Ezzel a technológiával emberi beavatkozás nélkül menedzselhetőek az utánrendelések is, így a vevőknek sosem kell ideiglenes áruhiánnyal szembesülniük, ha betérnek a kedvenc boltjukba. A kiterjesztett valóság (AR - Augmented Reality) a vásárlókkal való kommunikáció fontos elemévé válhat. Az okostelefonos AR opció bekapcsolása után a mobilt az applikációval kommunikáló "okos címke" fölé kell helyezni, ami máris tanácsot ad az embereknek a termék felhasználásáról. Többek közt azonnal megnyithat egy szakácskönyvet, és olyan fotókkal, videóval illusztrált recepteket mutathat meg a telefon kijelzőjén, amihez a kezünkben tartott készítmény szükséges. A szavatossági idő nyomon követhetőségére is keresik a megoldásokat a gyártók. Már biztató kísérletek folynak a TTI (time-temperature-indicator) névre keresztelt címke-megoldással, ami például folyamatosan méri a hűtött termékek hőfokát. Ha azt érzékeli, hogy hosszú ideig a megszabott hőmérsékletnél melegebb környezetben volt az adott termék, akkor a címke elszíneződik, pirosra vált és jól olvashatóan megjelenik rajta a kiírás, hogy fogyasztásra nem javasolt az étel. Az NFC-technológia (Near Field Communication) szintén az okos csomagolások sarokkövévé válhat az elkövetkező években. Alkalmazása számos vonatkozásban elképzelhető kezdve a biztonsági megoldások kiterjesztésétől a termékinformációk multimédiás kommunikációjáig. A nagy italgyártók a prémium, kategóriás termékeiket már most ellátják egy kódolt NFC chippel, amely tartalmazza a termék minden fontos adatát és legfőképpen hitelesíti azt, hogy az italt valóban ők készítették, azaz nem hamisítvány. Az NFC-s telefonnal rendelkező vevők pedig az üzletben az üveg fölé tartva a mobiljukat pillanatok alatt le is olvashatják ezeket az információkat. A fenti példák is megerősítik azt, hogy a csomagolóipar komoly fejlődés előtt áll. Ahhoz, hogy a szektorban működő vállalkozások alkalmazkodjanak a változó igényekhez, technológiai fejlesztésekre van szükségük. Ezek célja, hogy költséghatékony módon, akár kis példányszámban is, a kreatív elképzeléseknek, a szezonalitásnak megfelelve, a személyre szabott megoldásoknak teret adva álljanak a megrendelők rendelkezésére, ahogy ezt a GKI Digital 2015. szeptemberi, a csomagolóipari vállaltok döntéshozóinak bevonásával készült felmérésének eredményei is alátámasztják. A korszerű csomagolások elkészítése a digitális nyomdai megoldásokat helyezik előtérbe, mert ez az a flexibilis technológia, amely képes gyorsan, akár egy nap alatt 10-12 különböző dizájnt hordozó terméket is, pár ezres darabszámban előállítani. A jövőt tekintve a Xerox is a digitális csomagolóanyag-gyártás dinamikus bővülésével számol. Ennek megfelelően vezette be idehaza is az Xerox&174; iGen&174; 5 digitális nyomdagépet, amellyel akár dobozgyártáshoz szükséges vastag, 530 g-os nyomathordozók, azaz 610 mikron vastagságú kartonok is zavartalanul nyomtathatók, csak úgy, mint a vékony papírok. Ezzel a berendezéssel ugyanakkor olyan megrendelések is teljesíthetők, amelyek márkaszínek nyomtatását igényli, hiszen ötödik színként elérhető a narancs, a kék és a zöld szín nyomtatása, akár 660mm hosszúságú nyomathosszon is. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Agrárminisztérium | hobbi | Budapest Contemporary | kismama | vércsoport | CBD olaj | párkapcsolat | szobanövény | szórakozás | Winelovers Wine Awards | fűszerpaprika-termelők | kisbaba | Xiaomi | Duna Autó | CATL | Mandoki Soulmates | energiamegtakarítás | kutya | Címke | számfestés | plakátkampány | LEGO | Liszt Ünnep | horgász
![]() |
PARTNEREINK
|