|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Visszaestek a tableteladások
KERESKEDELEM
MTI: Visszaestek a tableteladások
2016-08-19 09:46 | MTI
12 százalékkal csökkentek a táblagép eladások a most végetért negyedévben. A visszaesés ellenére izgalmas időszak következik. A második negyedévben 38,7 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon a leválasztható billentyűzetű hibrid gépeket is beleértve, ami 12,3 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest - derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat jelentéséből. A negyedévben értékesített táblagépek túlnyomó részén, 65 százalékán Android operácós rendszer futott. Az értékesítési rangsorban a második, 26 százalékkal az iOS operációs rendszer állt, a fennmaradó részt pedig a Windows szerezte meg. Az Android annak ellenére, hogy hagyományosan vezeti a listát, az üzleti célra alkalmas táblagépek felé forduló piaci érdeklődés miatt fokról fokra feladja részesedését a Windows operációs rendszer javára. Ugyanez az oka annak is, hogy az értékesített táblagépeken belül rohamosan növekszik a leválasztható billentyűzetes hibrid gépek aránya - mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC mobileszköz-piaci elemzője. Elmondta: az Android jelenleg nehezen tud versenyezni az iOS és Windows hibrid gépekkel, de izgalmas 12-18 hónap elé nézünk ebből a szempontból, mivel a Google is hamarosan bemutatja az Android multi-tasking alkalmazásokat támogató új verzióját. A gyártók rangsorában az Apple vezeti a táblagéppiacot. A második negyedévben az Apple 10 millió táblagépet értékesített az egy évvel korábbi 11 millió után, részesedése azonban így is 25,8 százalékra emelkedett 24,9 százalékról. A rangsorban második Samsung eladásai 6 millióra csökkentek 8 millióról, piaci részesedése pedig 15,6 százalékra csökkent 18,2 százalékról. A Lenovo az idei második negyedévben is a tavalyival megegyező 2,5 millió táblagépet értékesített, ami az idén 6,6 százalék piaci részesedéshez volt elegendő 5,6 százalék után. A Huawei 71,0 százalékkal 2,2 millióra növelte táblagépeladásait 1,3 millióról. Piaci részesedése így 5,6 százalékra emelkedett 2,9 százalékról. Az amazon.com 1,6 millió táblagépet értékesített, 1208,9 százalékkal többet a 2015 második negyedévi 0,1 milliónál. Piaci részesedését 4,0 százalékra növelte 0,3 százalékról. Az összes többi gyártó 16,4 millió táblagépet értékesített az idei második negyedévben, kevesebbet a tavalyi 21,3 milliónál. Piaci részesedésük 42,4 százalékra csökkent 48,2 millióról.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Varnus Xaver | Budapest Airport | karácsony | Bad Kleinkirchheim | Kifli.hu | fenntartható önkormányzat | utazás | Rhoda Scott | K&H | szilveszter | műfü | karácsonyi különlegességek | LIDL | édességek | cafeteria | Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció | szörp | Palladio Orchestra | kert | virsli | Magyar Vöröskereszt | pezsgő | Auchan | magyarok
|
PARTNEREINK
|