SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Internet | Túlértékeltté vált a Nintendo?


SAXO Bank: Túlértékeltté vált a Nintendo?
2016-07-22 23:01 |



A Nintendo legalább akkora lelkesedést váltanak ki a befektetők körében, mint maga a játék a Pokémon-rajongóknál.

A két hét alatt produkált 110%-os növekedés és a nagy volatilitás különösen érdekessé tette a Nintendo részvényeit, és például az elmúlt héten a Nintendo volt a legkeresettebb részvény a Saxo Bank legnépszerűbb online kereskedési platformján, megelőzve az Apple-t és a Facebook-ot is - a Saxo Bank szakértője, Peter Garnry véleménye szerint.

Ugyanakkor a rendkívül gyors és nagymértékű részvényár-emelkedés után a befektetőknek el kell gondolkodniuk azon, hogy a Nintendo ilyen magas értékeltsége megalapozott-e. Akár azt is mondhatnánk, hogy a Nintendo részvényei szintén a realitásokon túli kiterjesztett valóság szférájába emelkedtek.

A Saxo online kereskedési platformja, a SaxoTraderGO adatai szerint az elmúlt hetekben sok befektető sikeresen kihasználta a Nintendo fantasztikus sikerét. Ugyanakkor úgy véljük, hogy a Nintendo-részvények ára elérte a helyi csúcsát, és erről a szintről indokolt lehet akár short pozíciókat is felvenni, gondolva arra, hogy a részvények ára egy reálisabb értékre esik vissza.

Érdemes megismerni - akár a jövőbeni hasonló játék-sikerek miatt is - egy fontos mutatót, az ARPDAU-t, ami az average revenue per daily active user (az aktív felhasználóktól származó átlagos napi bevétel) rövidítése. A Pokémon GO látványos rekordot ért el, jelenleg az ARPDAU 0,25 dollár, ami 0,05 Dollárral több, mint az eddigi rekord, amelyet a King Digital által fejlesztett Candy Crush ért el. A Pokémon GO új rekordja tehát 25%-kal haladta meg a korábbi, szintén szenzációsnak mondható rekordot.

De ha tovább kalkulálunk, és feltételezzük, hogy a Pokémon GO eléri az egymilliárd felhasználót, és az ARPDAU 0,50 dollárra emelkedik (mindkét feltételezés igen optimista), a részvények ára akkor sem igazolná a jelenlegi szintet. A Nintendo-nak tehát új mobil-alapú bevételi forrásokat kell találnia, mielőtt a számok a helyükre kerülnek. Ilyen lehetőség persze van: a hirdetések elhelyezése és más monetizációs - azaz a népszerűséget bevétellé konvertáló - üzleti modellek előtt sok lehetőség van, de ezek alkalmazásának sikere rendkívül kiszámíthatatlan egy új játék esetében - tovább fejti ki a véleményét a szakértő.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!