SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A vezérigazgatók optimisták


MTI: A vezérigazgatók optimisták
2016-07-18 13:20 | MTI



A következő éveket mérsékelt gazdasági növekedés jellemezheti, a kihívások ellenére a vezérigazgatók optimisták - közölte a KPMG a 2016-os vezérigazgatói (Global CEO Outlook) felmérésének megállapítását az MTI-vel.

A KPMG nemzetközi könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cég mintegy 1300 vezérigazgatót kérdezett meg 2016. március 15-29. között 10 országban - Ausztrália, Kína, Franciaország, Németország, India, Olaszország, Japán, Spanyolország, Egyesült Királyság és Egyesült Államok -, 11 iparágban.

A KPMG tájékoztatása szerint a megkérdezettek 72 százaléka úgy gondolja, hogy a következő három év kritikusabb lehet, mint az előző ötven, de bíznak abban, hogy vállalatuk képes lesz tovább növekedni.

A tavalyi 12 százalék után idén a vezérigazgatók 40 százaléka mondta azt, hogy jelentősen átalakítaná cégének működési modelljét a következő három évben.

A felmérés szerint a vezérigazgatók jelentős többsége hisz abban, hogy további növekedést hoz a következő három év, 89 százalékuk bízik cége, 86 százalékuk országa gazdasága, 85 százalékuk az iparág, 80 százalékuk pedig a világgazdaság növekedésében.

A válaszadók 48 százaléka arra számít, hogy a következő három évben évi 2-5 százalékkal növekedhetnek vállalatának eredményei.

A vezérigazgatók 28 százaléka szerint a növekedés elsődleges forrása az új termékek bevezetése lehet, amely után leggyakrabban az új fogyasztók megjelenését, az új piacokra belépést, valamint az új értékesítési csatornák bevezetését említették.

A felmérés során számos, aggodalomra okot adó tényezőre figyelmeztettek a vezérigazgatók, olyanra, amilyennel eddig még nem találkoztak.

A válaszadók 65 százaléka aggódik amiatt, hogy új szereplők felforgatják a piacot, az eddigi üzleti modelleket.

Az idei felmérés során a vezérigazgatók aggályaik felsorolásakor sokkal gyakrabban említettek olyan új vagy eddig ismeretlen kockázati tényezőt, mint a kiberbiztonság. A vezérigazgatók 72 százaléka szerint cége nincs felkészülve egy esetleges kiberbiztonsági eseményre, de hasonlóan aggódnak amiatt, hogy kellően szofisztikátlan bánnak-e az adatokkal vagy képesek-e digitális csatornákon keresztül kapcsolatot létesíteni az ügyfelekkel.

A vezérigazgatók stratégiai prioritásnak jelölték a következő három évre az innováció ösztönzését, az erősebb ügyfélfókuszt, radikálisan új technológiák alkalmazását, a tehetségnevelést és -gondozást, valamint az erősebb marketinget.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!