|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Középiskolás fiúk-lányok: érdekes különbségek a gazdasági ismeretek ...
KUTATÁS
![]()
Provident: Középiskolás fiúk-lányok: érdekes különbségek a gazdasági ismeretek terén
Országos | 2016-02-25 09:32 | Flow PR
A továbbtanulásról és az első munkahelyről is eltérően vélekednek-a lányok körében népszerűek az orvostudományi és művészeti képzések, inkább dolgoznának a nonprofit szférában, és fontos számukra a jó munkahelyi kör A Provident "Családi Kasszasikerek" gazdasági és pénzügyi edukációs programja a GfK-val közös felmérést végzett 16-18 éves középiskolás diákok körében, mely a fiatalok gazdasági-pénzügyi műveltségét és attitűdjeit vizsgálta, illetve a diákok továbbtanulási terveit és jövőbeni munkahelyükkel kapcsolatos elvárásait is feltérképezte. A fiúk tájékozottabbak a pénzügyek terén A több mint 1000 diák megkérdezésével végzett kutatásból kiderül: jelentős különbségek vannak a fiúk és lányok pénzügyi ismereteit illetően. A tanulók pénzügyi kompetenciáit mérő tesztkérdésekben a fiúk eredményesebbnek bizonyultak: 42%-uk került a magas pénzügyi tájékozottságú csoportba, míg ez az arány a lányok esetében mindössze 23% volt. Ez összefüggésben állhat azzal is, hogy a kutatás szerint a fiúk nagyobb arányban (51%) követik figyelemmel a gazdasági, közéleti híreket, mint a lányok (35%). Lényeges különbség volt abban is, kitől kérnek tanácsot pénzügyi döntéseikben: a fiúkhoz képest a lányok 10%-kal magasabb arányban (81%) kérik ki családtagjaik véleményét, míg a fiúk nagyobb arányban (43%) hallgatnak barátaikra ezekben az ügyekben, mint a lányok (32%). A fiúk kétszer nagyobb összegből gazdálkodnak havonta A kutatásban részt vevő diákok jelentős része, 84%-a rendelkezik szabadon elkölthető havi pénzösszeggel, átlagosan 18.000 Ft-tal. A rendelkezésükre álló összeg a szülők által adott zsebpénzből, illetve a diákok saját keresetéből tevődik össze, mely a fiúk esetében összesen 24 000 forint, a lányoknál ennek pontosan a fele, 12 000 forint havonta. A diákok fontosnak tartják, hogy rendelkezzenek önálló keresettel, így az elmúlt időszakban nőtt a munkavállalási kedv a körükben: a fiúk 56%-a, a lányok 42%-a dolgozik középiskolai tanulmányai mellett. A külföldi továbbtanulás a lányok körében népszerűbb Bár a továbbtanulást tervező diákok körében az elmúlt évekhez hasonlóan a pénzügyi és gazdasági képzések számítanak a legnépszerűbbnek, többen érdeklődnek az orvosi, műszaki, informatikai és művészeti területek iránt is. A lányok nagyobb arányban választanák az orvosi, egészségtudományi (15%), illetve a művészeti szakokat (16%), míg a fiúk az informatikai (20%) és a műszaki területek iránt érdeklődnek nagyobb számban. A fiúk a nemcsak tanulmányaik során foglalkoznának informatikával, a jövőben szívesen is dolgoznának az IT szektor legnagyobb vállalatainál. A felmérésben megkérdezték a tanulókat a jövőjükkel, illetve a továbbtanulással kapcsolatban is. Kiderült a kutatásból, hogy a lányok 41%-a szeretne külföldön tovább tanulni, még a fiúknak csak az egyharmada. Az is kiderült, hogy a lányok nagyobb arányban költöznének Magyarországon belül is egy jobb munkahely reményében. Nagyobb a vállalkozói kedv a fiúk körében, a lányoknál népszerűbb a nonprofit szféra A 16-18 évesek jövőbeni munkájukkal kapcsolatos elvárásaik és terveik is sokban különböznek a két nem esetében. A lányok sokkal inkább választanák a nonprofit szférát, mint fiú társaik: 32%-uk szívesen dolgozna ilyen területen működő szervezetnél. A megkérdezett lányok 19%-a és a fiúk 12%-a számára volt fontos, hogy olyan munkát végezzenek, mely kreativitást igényel. Emellett a lányok több mint egynegyede számára az is elengedhetetlen feltétel egy munkahely esetén, hogy szép, kulturált környezetben helyezkedjen el, míg ez a szempont csupán a fiúk 18%-ánál volt mérvadó. Az alkalmazotti lét mellett egyre nagyobb arányban érdeklődnek a középiskolások a saját cég indítása iránt. A fiúk 56%-a számára vonzó alternatíva mindez, míg a lányok vállalkozási kedve alacsonyabb: 48%-uk gondolkodik csak saját cég alapításában iskolai évei után. Ennek egyik oka lehet, hogy egy vállalkozás nagyobb kockázattal jár, és míg a fiúk 22% vallotta magáról, hogy szeret kockáztatni, addig a lányok csupán 11%-a válaszolt így. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Centrál Színház | társ | hegesztőpajzs | Vizelettartás | szivattyú | bónuszrendszer | kávékapszula | tudás | LED-lámpák | Liszt Ferenc Kamarazenekar | Iskolaszer | inkontinencia | retinol | KunlunChem | gázkészülék | alumíniumkerítés | bőrápolás | hőmérséklet | Knorr-Bremse | lakásfelújítás | párásító | tartálykutatás | hajópadló | autódekoráció
![]() |
PARTNEREINK
|