|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Élelmiszeripar | Fogyasztói felmérés az év legjelentősebb boros eseményéről
ÉLELMISZERIPAR
Borháló: Fogyasztói felmérés az év legjelentősebb boros eseményéről
2016-02-19 11:39 | Borháló
Múlt hétvégén került megrendezésre a Borjour Magnum elnevezésű rendezvény, ahol 200 borász 700 borát tesztelte közel 4000 érdeklődő borfogyasztó. Kisebb, nem igazán ismert pincészetek is tudnak remek borokat készíteni, és az értő publikum meg is találja ezeket. Ez a legfontosabb tanulsága a Borjour és a Borháló közös akciójánk, amelyben a közönség vélemémyét kérdezték a Borjouron felvonultatott 700 borról. Ettől még persze hódítanak a csúcsborok, és a nagy nevek, vörösben pedig a nagy nemzetközi fajták és azok cuvée-i. Három árkategóriában kiosztásra került a legjobb ár/érték arányú boroknak járó Borháló mÉrték díj is. A Borjour újdonsága volt, hogy idén a jegy mellé szavazócédulát is kaptak a látogatók, amelyet kitöltve a Borjour több mint 700 boráról mondhattak véleményt. A szavazatok elemzésével a szervezők és a Borháló arra volt kíváncsi, hogy mit szeret igazán a Borjour borértő közönsége. A kiállított 700 bort feltehetőleg kevesen kóstolták végig, de a legkellemesebb élményekre leadott csaknem 1000 szavazat jó keresztmetszetet ad arról, hogy mit szeretnek a borfogyasztó magyarok. "A Borjour borértő közönsége egyértelműen két részre szakadt. A szavazatok egyharmada néhány jól ismert nagy név között oszlik meg, és a kifejezetten nagy bort adó fajtákra illetve az édes borokra koncentrál" - mondja Kathona Krisztián, a Borháló beszerzési igazgatója. A Dúzsi és a Bock pincészet csúcskategóriás és csúcsárazású borai mellett a Patricius Borház Katinka nevű kései szüretelésű botritiszes édes bora egyedül a szavazatok csaknem 5 százalékát kapta, ezzel a fesztivál kedvence lett. A felmérés nagy meglepetése, hogy a kevésbé ismert, vagy a fogyasztók körében talán teljesen ismeretlen borászatok termékei között is találni igazán maradandó élményt nyújtó borokat. Az ő esetükben kizárhatjuk azt a faktort, hogy a nevük ismertsége javította a szavazati esélyeiket. "Érdemes megemlékezni azokról a pincészetekről, amelyek nem egy kitüntetett borral voltak a közönség kedvencei, összességében talán több szavazatot is kaptak, mint a korábban említett borok, de szavazataik alaposan megoszlottak a különböző tételek között. Ez kiegyensúlyozott jó teljesítményt jelent a szemünkben, amire jövőre új díjat is alapítunk. Most legyen elég annyi, hogy ezek közé tartozott a Harsányi, Belward, Tarjányi, Miklós Csabi és a Babiczki László pincészete is" - mondja Kathona Krisztián. Érdekesség, hogy az eddig nem annyira előtérben lévő fajták is sok szavazatot kaptak, így találunk Zöld Veltelinit, Rajnai Rizlinget, Fekete Leánykát és Furmintot is a kedvencek között. Mivel a borversenyeken az ítészek abszolút értékben vizsgálják a nevezett termékeket, a fogyasztók tájékozódását segítve most először kiosztásra került a Borháló mÉrték díj, ami a legjobb vételnek számító boroknak járt. A nagy borok rendszerint sokkal több publicitást kapnak, mint az ugyancsak kiváló élvezetet nyújtó, de lényegesen olcsóbb társaik, ezt akartuk kompenzálni az ár/érték arányos díj megalapításával" - mondja Kathona Krisztián a hálózat beszerzési igazgatója. Kathona elmondta, hogy "a csúcsborok kategóriájában a Kristinus borászat Sas Cuvée-je számít különösen jó vételnek. A nagy bordeaux-i "grand" cuvée-t újra fogalmazta a pince, ez egy Merlot hangsúlyos dél-balatoni házasítás, mely felteszi a kérdést: El tudod képzelni a tavat 50 méter magasból? Mi ráéreztünk a magassági mámorra... Az 1400-1700-as ársávban a Vincellér Ház Zöld Veltelinije tett ránk jó benyomást, egy kiváló ár-érték arányú soproni Veltelini, melynek savai nem szedik szét az ízlelőbimbóinkat, kortyolgatás közben izgalmas, őszibarackoss, enyhén virágos érzetek csendülnek fel, jó inni, jó lehorgonyozni ezzel a jól strukturált, de nem vagánykodni akaró fehérborral. Az 1700-2000-es ársávban a Benedek pince Sauvignon Blanc-ja érdemelte ki a Borháló mÉrték díjat. Klasszikus fajtajelleges fehérbor enyhe mineralitással, csodálatosan érzéki savháttérrel, egreses-füves-bodzás ízorgiával. Szinte abbahagyhatatlan, minden kortyban új dimenziók nyílnak. A pincészet méltán nagy büszkesége."
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
utazás | karácsony | kert | Rhoda Scott | Magyar Vöröskereszt | szilveszter | K&H | műfü | magyarok | édességek | szörp | lemezhajlítás | Varnus Xaver | pezsgő | Bad Kleinkirchheim | Palladio Orchestra | fémipar | fenntartható önkormányzat | Auchan | karácsonyi különlegességek | adomány | Virsli | Kifli.hu | cafeteria
|
PARTNEREINK
|