SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A MasterCard kutatása a Valentin-napi vásárlási szokásokról


MasterCard: A MasterCard kutatása a Valentin-napi vásárlási szokásokról
Országos | 2016-02-12 19:46 | LocalTime Budapest PR&Consultancy



Magyarországon a Valentin-naphoz köthető kártyás vásárlások 67 százalékát az éttermi költések teszik ki, míg a legkevesebb tranzakció a virág- és ékszerüzletekben történik (2-2%)-derült ki a MasterCard kutatásából.

A "MasterCard Love Index" megállapításai több mint 200 ország vásárlási szokásairól adnak átfogó képet. Az index összeállításához hitel-, betéti és előre fizetett (prepaid) kártyák adatait vizsgálták 2013-ban, 2014-ben és 2015-ben, a február 11. és 14. közötti időszakban. A kutatás során nem csak a vásárlások nagyságát és az elköltött összegeket vették górcső alá, de a Valentin-naphoz köthető tranzakciók fajtáit is elemezték.

A felmérés megállapította, hogy minden régióban nőtt a Valentin-naphoz köthető vásárlások száma 2013 és 2015 között, átlagosan 22 százalékkal. Az adatokból az is látszik, hogy az ajándékozás helyett sok esetben inkább közös élményeket keresnek a kártyabirtokosok.

"Az, hogy hol lakunk, mindenképpen meghatározhatja a vásárlási szokásainkat és azt is, hogy milyen élményeket keresünk. A MasterCard Love Index bemutatja a globális és regionális vásárlási trendeket, így segíti a kereskedőket abban, hogy személyre szabott Valentin-napi ajánlatokkal készülhessenek" - mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A tanulmányból az derült ki, hogy világszerte markáns különbségek lehetnek a Valentin-napi vásárlási szokásokban:
 
  • Az élmény fontosabb, mint az ajándék: A világon megfigyelhető vásárlási minták azt mutatják, hogy egyre többen töltik a kedvesükkel a Valentin-napot étteremben (33%) vagy szállodában (28%). Az éttermi ünneplés Latin-Amerikában (54%) és az Egyesült Államokban (38%) a legnépszerűbb, míg Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben, valamint Európában és a Közel-Keleten a szállodafoglalás a jellemzőbb.
  • A virág még mindig népszerű: A vizsgált három év alatt általánosságban egy kisebb visszaesés volt megfigyelhető a virág- és képeslap-eladásban. Magyarországon sem ezek a legnépszerűbb ajándékok, a 2015-ös tranzakciók mindössze 6 százalékát tették ki a virág és képeslap vásárlások. Latin-Amerikában ugyanakkor majdnem megduplázódott a virágeladás ebben az időszakban, míg Közel-Kelet volt az egyetlen régió, ahol a képeslapvásárlás nőtt meg jelentősen.
  • A személyes kapcsolat: Az egész világon a vásárlók 90%-a személyesen vette meg az ajándékát, míg 6% az online vásárlást részesítette előnyben. Az európai felhasználók vásároltak az interneten leginkább, minden ötödik vásárló (21%) szerezte be így a meglepetést.


Az online vásárlás terjedése megállíthatatlan, akadhatnak mégis olyan helyzetek, amikor a fogyasztók szívesebben mennek el személyesen egy üzletbe, hogy kézbe vegyék, megtapintsák a megvásárolni kívánt terméket. A MasterCard kutatása szerint a Valentin-nap éppen ilyen alkalom, a szeretet kifejezésére szánt ajándékokat ugyanis inkább személyesen veszik meg a felhasználók világszerte. Hazánkban is jellemző ez a trend, 2015-ben a vásárlók 81 százaléka személyesen ment el az üzletekbe, míg 19 százalékuk vásárolt online.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!