SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | A VELUX értékesítési modellje


Velux: A VELUX értékesítési modellje
Külföld | 2016-01-13 23:06 | Flow PR



14 500 napelemes lámpát juttatott el a VELUX Cégcsoport elektromos áramot nélkülöző, afrikai térségekbe.

A VELUX Cégcsoport az alapításának 75. évfordulóját ünnepli idén, mely a "természetes fény és a szellőzés" ünnepe is egyben. A jubileumi év első eseményeként a vállalat 14 500 napelemes lámpát gyártott, melyeket Szenegál, Zimbabwe és Zambia elektromos hálózattal nem rendelkező közösségeihez juttattak el. A lámpákat 150 helyi kisvállalkozó bevonásával értékesítik a Plan International-lel együttműködve.

A VELUX márkanév a ventilatio (szellőzés) és lux (fény) szavak összetétele, mely a VELUX Cégcsoport termékeinek is alapvető jellemzője. A vállalat a cégalapítás 75. évfordulóját a természetes fény és a friss levegő ünnepének tekinti. Ennek jegyében már a tavalyi évben előkészítette afrikai jótékonysági akcióját a Little Sun társadalmi vállalkozással és a Plan International civil szervezettel közösen.

Világszerte 1,2 milliárd ember él elektromos áramellátás nélkül, és több millióra tehető azoknak a háztartásoknak a száma, ahol naplemente után egyáltalán nincs biztonságos világítás. Ezért a fenti három szervezet tavaly meghirdette a Natural Light nemzetközi dizájn pályázatot egy alternatív, napelemes fényforrás megtervezésére, amely afrikai családok tízezreinek nyújt biztonságos világítási megoldást a jelenleg használt petróleumlámpákkal ellentétben. A pályázatra 172 terv érkezett mintegy 65 országból. A zsűri Mariana Arando (22) és Luca Fondello (23) lámpa-tervét találta a legjobbnak. A nyertesek a Buenos Aires-i Egyetem ipari tervező szakának diákjai. Alig egy évvel a pályázat kiírása után az első napelemes lámpák készen állnak a forgalmazásra.

Felelős értékesítési modell

A lámpák értékesítését speciális modell alapján végzik Szenegálban, Zimbabwében és Zambiában, amely leginkább egy mikrohitelhez hasonlítható. Lényege, hogy azok a helyi kisvállalkozók, akik stabil jövedelem vagy fedezet hiánya miatt nem kaphatnak hagyományos hitelt, képzésen vehetnek részt, majd ezt követően térítésmentesen jutnak hozzá egy szállítmány Natural Light lámpához. A képzésen 150 helyi kisvállalkozó vesz részt, ahol megismerik a terméket, illetve az oktatóktól elsajátíthatják az értékesítés alapjait.

"Az első képzés sikeres volt: a résztvevők megbizonyosodhattak a termék költséghatékonyságáról is. A vevők számára ugyanis már két hónap alatt megtérül a használata, így megtakaríthatják azt az összeget, amit eddig a petróleumlámpákra költöttek" - mondta el Edius N. Makono, az Alight Zimbabwe Trust (Plan Zimbabwe Alumni) tagja.

Az értékesítők az eladott lámpákból származó bevételből további lámpákat vásárolhatnak, így már rövid távon önfenntartóvá válik kisvállalkozásuk. A VELUX Cégcsoport, a Little Sun és a Plan International így nem csak fenntartható fényforrást juttat el Afrikába, hanem az egyedi forgalmazási modell segítségével munkahelyeket is teremt és bevételt biztosít a helyiek számára.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!