SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Pénzügy | Elektronikus pénzügyi szolgáltatások a kkv-ban


K&H: Elektronikus pénzügyi szolgáltatások a kkv-ban
Országos | 2015-12-01 19:30 | WELL PR Agency



A K&H félezer hazai kkv vezetőt kérdezett meg arról, jelenleg milyen elektronikus pénzügyi szolgáltatásokat használnak, és mennyire naprakészek az új digitális alapú szolgáltatásokat illetően.

A hazai kkv-k többsége jól ismeri az új digitális szolgáltatásokat, és törekszik is arra, hogy a legújabb ilyen jellegű szolgáltatásokat vegye igénybe, amennyiben az hatékonyabbá teszi a cég működését. A vállalkozások többféle elektronikus pénzügyi szolgáltatást alkalmaznak egyszerre, de leginkább a banki átutalást használják - derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.

A K&H félezer hazai kkv vezetőt kérdezett meg arról, jelenleg milyen elektronikus pénzügyi szolgáltatásokat használnak, és mennyire naprakészek az új digitális alapú szolgáltatásokat illetően. "A válaszok alapján a cégek többféle elektronikus szolgáltatást is igénybe vesznek, de egyértelműen a banki átutalás és az internetes banki szolgáltatás vezeti a sort, ezeket használja a cégek túlnyomó többsége. Az elektronikus bankszámlakivonatot és a nem papír alapú számlát minden negyedik cég alkalmazza. Érdekes azonban, hogy az okostelefonok világában mindössze minden nyolcadik cég rendelkezik olyan alkalmazással, amelyen keresztül elintézheti banki ügyeit" - részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

Földrajzilag is különbségek mutatkoznak az egyes elektronikus pénzügyi szolgáltatások alkalmazásának gyakoriságát illetően. Míg Dél-Dunántúlon minden ötödik cég rendelkezik bankkártyás fizetést lehetővé tevő POS terminállal, addig Észak-Magyarországon ez az arány mindössze 8%, és Budapesten is csak a kkv-k 14%-a él ezzel a lehetőséggel. Ezzel szemben a weboldalon történő bankkártyás fizetés pont az Észak-Magyarországi cégeknél érhető el a legnagyobb (27%), és szintén Budapesten, valamint az Alföldön a legalacsonyabb (13-13%) arányban.

Az informatikai ismeret alapkövetelmény
A megkérdezett cégvezetők válaszai alapján elmondható, hogy a hazai kkv-k nagy része ismeri és naprakész az új digitális szolgáltatásokkal kapcsolatban. A cégek kétharmada ugyanis követi a digitális trendeket, ilyen témájú konferenciákat és az újdonságokat. Ennek következtében nagytöbbségük törekszik is arra, hogy a legmodernebb elektronikus szolgáltatásokat vegye igénybe, és nyitott az új elektronikus szolgáltatások bevezetésére, amennyiben az hozzájárul a cég eredményességéhez. "A munkavállalókkal szemben is alapkövetelményként fogalmazzák meg az informatikai ismeretek meglétét, ezzel a cégvezetők 60%-a értett egyet" - tette hozzá a szakértő.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!