SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Pénzügy | A Henkel harmadik negyedéves pénzügyi jelentése


Henkel: A Henkel harmadik negyedéves pénzügyi jelentése
Külföld | 2015-11-12 10:30 | Henkel



2015 harmadik negyedévében az árbevétel jelentősen, 8,4 százalékkal 4,590 milliárd euróra nőtt. A pozitív árfolyamhatások 2,3 százalékos értékével korrigálva az árbevétel-növekedés 6,1 százalékos volt.

"A tartósan nehéz piaci környezet ellenére a Henkel erős teljesítményt nyújtott a harmadik negyedévben. Minden üzletágunkban jelentősen növeltük mind az árbevételt, mind az eredményt. A fejlődő piacok erős szerves árbevételt értek el, ismét átlagon felül hozzájárulva a növekedéshez. A fejlett piacok pozitívan alakultak, ami különösen az észak-amerikai régió stabil teljesítményének köszönhető. Itt egymás után a harmadik negyedévben növeltük üzleti tevékenységünket. A korrigált üzemi eredmény és a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT-marzs) rekordszintű volt a harmadik negyedévben, és valamennyi üzletág magasabb korrigált üzemi eredményt (EBIT) és korrigált árbevétel-arányos megtérülést (EBIT-marzs) ért el, mint az előző évben. A kihívásokkal teli és változékony piacokon elért erős harmadik negyedévi teljesítmény mutatja, hogy képesek vagyunk alkalmazkodni a nehéz gazdasági környezethez. A gyorsaság és a rugalmasság továbbra is kiemelten fontos sikertényező számunkra, megerősítve struktúráink és folyamataink változó piaci körülményeknek megfelelő alakítására és egyszerűsítésére irányuló stratégiánkat" - mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke.

Az elsőbbségi részvények hozamának magasabb növekedésére vonatkozó előrejelzés
A Henkel meghatározta a szerves árbevétel-növekedésre vonatkozó előrejelzését és az elsőbbségi részvények hozamának magasabb növekedését jelzi előre a 2015-ös pénzügyi évre vonatkozóan: "Jelenleg 3 százalék körüli szerves árbevétel-növekedést várunk 2015-ben. Továbbra is arra számítunk, hogy a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT-marzs) 16 százalék körüli értékre nő, és jelenlegi várakozásaink szerint az elsőbbségi részvények korrigált hozamának növekedése több mint 10 százalékos lesz" - mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke.

Az árbevétel és az eredmény alakulása 2015 harmadik negyedévében
2015 harmadik negyedévében az árbevétel jelentősen, 8,4 százalékkal 4,590 milliárd euróra nőtt. A pozitív árfolyamhatások 2,3 százalékos értékével korrigálva az árbevétel-növekedés 6,1 százalékos volt. A szerves árbevétel-növekedés, amely nem tartalmazza az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetésmegszüntetések hatását, 3,2 százalékos volt.

A Laundry & Home Care üzletág erős, 5,5 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. A Beauty Care üzletág szerves árbevételének növekedése stabil, 2,1 százalékos volt. Az Adhesive Technologies üzletág szintén stabil, 2,3 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelhetett el.

Az egyszeri költségek, egyszeri bevételek és átszervezési kiadások hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 12,3 százalékkal emelkedett, 693 millió euróról 778 millió euróra. Az üzemi eredmény (EBIT) 10,4 százalékkal, 603 millió euróról 666 millió euróra nőtt.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 0,5 százalékponttal 16,9 százalékra nőtt. Az árbevétel-arányos megtérülés 0,3 százalékponttal 14,5 százalékra növekedett.

A pénzügyi műveletek eredménye -11 millió euró, ez megegyezik az előző év azonos negyedévében elért szinttel. Az adókulcs 24,6 százalék volt (az előző év azonos negyedévében 24,0 százalék volt).

A negyedévi adózás utáni korrigált eredmény a kisebbségi részesedések levonása után 11,0 százalékkal, 508 millió euróról 564 millió euróra nőtt. A negyedévi nettó eredmény 9,8 százalékkal, 450 millió euróról 494 millió euróra emelkedett. A 10 millió euró összegű kisebbségi részesedések levonása után a negyedévi nettó eredmény 484 millió euróra nőtt (2014 azonos negyedévében 440 millió euró volt).

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) 11,1 százalékkal, 1,17 euróról 1,30 euróra emelkedett. Az elsőbbségi részvények hozama 10,9 százalékkal, 1,01 euróról 1,12 euróra nőtt.

A nettó forgótőke árbevételhez viszonyított aránya az előző év azonos időszakához képest 0,4 százalékponttal, 6,0 százalékra nőtt. A növekedést elsősorban felvásárlások okozzák.

Az üzletágak teljesítménye 2015 harmadik negyedévében
A Laundry & Home Care üzletág ismételten nagyon sikeres volt és nyereséges növekedést ért el 2015 harmadik negyedévében. A szerves árbevétel 5,5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, jobb teljesítményt nyújtva a legfontosabb piacoknál. Ez további piaci részesedés megszerzését eredményezte. A nominális árbevétel ismételten két számjegyű növekedéssel, 10,6 százalékkal, 1,314 milliárd euróra emelkedett (2014 azonos negyedévében 1,188 milliárd euró volt).

A jelentős szerves árbevétel-növekedés fő mozgatórugója a fejlődő piacok teljesítménye volt. Mind a kelet-európai, mind az ázsiai (Japán nélkül) régió két számjegyű növekedést ért el. A latin-amerikai régióban nagyon erős volt az árbevétel-növekedés. A kihívások ellenére az afrikai/közel-keleti régió jelentős növekedést ért el. A fejlett piacokon növekedett az árbevétel, ami különösen az észak-amerikai régió stabil teljesítményének volt köszönhető. A nyugat-európai régió árbevétele a 2014. harmadik negyedévi szinten maradt.

A Laundry & Home Care üzletág korrigált üzemi eredménye jelentősen, 19,3 százalékkal, 239 millió euróra nőtt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés kiemelkedő növekedést mutatott új, 18,2 százalékos csúcsot érve el. Az üzemi eredmény is lényegesen, 23,0 százalékkal, az előző év azonos negyedévében elért 171 millió euróról 211 millió euróra nőtt.

A Beauty Care üzletág szintén folytatta régóta tartó nyereséges növekedését 2015 harmadik negyedévében. Az 2,1 százalékos szerves árbevétel-növekedés ismét meghaladta a releváns piacok növekedését és további piaci részesedés megszerzését eredményezte. A nominális árbevétel 5,0 százalékkal, 964 millió euróra nőtt (az előző év azonos negyedévében 918 millió euró volt).

A szerves árbevétel nagyon erős növekedése mellett folytatódott az üzletág sikeres fejlődése a fejlődő piacokon. A latin-amerikai régió ismét két számjegyű növekedést ért el. A kelet-európai régióban nagyon erős volt az árbevétel-növekedés. Az ázsiai régió (Japán nélkül) árbevétel tekintetében erős teljesítményt nyújtott, elsősorban a Kínában elért két számjegyű növekedés következtében. Az afrikai/közel-keleti régió stabil szerves árbevétel-növekedést ért el. A fejlett piacokon az üzleti tevékenységre továbbra is az intenzív kiszorító verseny és az erős árnyomás volt hatással. Különösen az üzleti tevékenységnek a nyugat-európai régióban és az ázsiai és csendes-óceáni régió fejlett piacain történt alakulása miatt az árbevétel némileg elmaradt az előző év azonos időszakában elért szinttől. Ezzel szemben - és a kihívásokkal teli versenykörnyezet ellenére - az észak-amerikai régióban jelentős volt a növekedés 2014 harmadik negyedévéhez képest.

A Beauty Care üzletág korrigált üzemi eredménye jelentősen, 10,7 százalékkal, 155 millió euróra nőtt az előző év azonos negyedévéhez képest. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés szintén nagyon erősen, 16,1 százalékra nőtt. Az üzemi eredmény 45,2 százalékkal, 142 millió euróra emelkedett.

Az Adhesive Technologies üzletág stabil, 2,3 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el a harmadik negyedévben. A nominális árbevétel 8,5 százalékkal, 2,279 milliárd euróra nőtt (az előző év azonos negyedévében 2,100 milliárd euró volt).

Stabil szerves árbevétel-növekedés mellett folytatódott az üzletág sikeres fejlődése a fejlődő piacokon. A latin-amerikai régió két számjegyű növekedést ért el. A kelet-európai és az afrikai/közel-keleti régióban erős volt az árbevétel-növekedés annak ellenére, hogy egyes országokban nehéz volt a helyzet. Az ázsiai régióban (Japán nélkül) az árbevétel az előző év azonos negyedévében elért szint alatt maradt, főként a Kínában tapasztalható gyengébb gazdasági növekedés miatt. Mindent egybevetve, árbevétel tekintetében a fejlett piacok pozitív teljesítményt nyújtottak, ezen belül az ázsiai és csendes-óceáni régió fejlett piacain jelentős volt a növekedés. Az észak-amerikai régióban pozitívan alakult az árbevétel. A nyugat-európai régióban azonban a szerves árbevétel némileg az előző év azonos időszakában elért szint alatt maradt.

Az Adhesive Technologies üzletág korrigált üzemi eredménye 2014 harmadik negyedévéhez képest jelentősen, 10,3 százalékkal, 412 millió euróra nőtt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés stabil fejlődést mutatott, első ízben elérve a 18,1 százalékot. Az üzemi eredmény 3,7 százalékkal, 367 millió euróra nőtt.

Előrejelzés 2015-re
A Henkel meghatározta a szerves árbevétel-növekedésre vonatkozó előrejelzését a 2015-ös pénzügyi évre, és jelenleg 3 százalék körüli növekedésre számít. A Laundry & Home Care üzletágnál 4 és 5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár a vállalat. A Beauty Care üzletág esetében a Henkel továbbra is mintegy 2 százalékos szerves árbevétel-növekedésre számít. Elsősorban a Kínában tapasztalható lassuló növekedés miatt a Henkel jelenleg az Adhesive Technologies üzletág szerves árbevételének 2 és 3 százalék közötti növekedését várja. A Henkel továbbra is a fejlődő piacokról származó árbevétel részesedésének stabil fejlődésére számít. A Henkel megerősíti a korrigált árbevétel-arányos megtérülésre (EBIT-marzs) vonatkozó előrejelzését, és továbbra is 16 százalék körüli értékre történő növekedést vár (2014-ben 15,8 százalék volt), valamint arra számít, hogy ehhez a növekedéshez mindhárom üzletág hozzájárul. A Henkel az eddigi előrejelzésekhez képest az elsőbbségi részvények korrigált hozamának magasabb, több mint 10 százalékos növekedésére számít (2014-ben 4,38 euró volt).







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!