SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | Kampányt indul a kézmosás fontosságáról


Aldi: Kampányt indul a kézmosás fontosságáról
Országos | 2015-10-15 12:29 | Solutions Communications Kft.



Egyhónapos kampányt indít kisiskolás gyerekeknek az ALDI és az UNICEF Magyarország a kézmosás fontosságáról.

"Tiszta kéz és kész" néven közös akcióval hívja fel az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. és az UNICEF Magyarország a gyermekek figyelmét a tiszta ivóvíz értékére, a baktériumok és fertőzések jelentette veszélyekre, valamint az alapos és rendszeres kézmosás fontosságára a nemzetközi kézmosás világnapjától kezdve egy hónapon át. Az áruházlánc és a jótékonysági szervezet 2015. október 15-től kezdve közös felvilágosító programot indít, illetve az ALDI vásárlóinak is lehetővé teszi, hogy segítsenek az UNICEF-nek világszerte minél több gyermek számára tiszta ivóvizet biztosítani.

A kéz­mo­sás világ­napját 2008 óta tartjuk számon. Célja, hogy az embereket ösztö­nözze a higi­é­niai sza­bá­lyok betar­tá­sára, tuda­to­sítsa a szap­pan­nal tör­ténő kéz­mo­sás ked­vező hatá­sait a beteg­sé­gek meg­elő­zé­sé­ben. Ebben az évben az ALDI egy speciális akció révén csatlakozik ehhez a kezdeményezéshez és egyrészt segít felhívni mindenki, elsősorban a gyermekek figyelmét a kézmosás fontosságára, másrészt vásárlóinak is lehetővé teszi azt, hogy adott higiéniai termékek megvásárlásakor meghatározott összeggel támogassák az UNICEF-et. Október 15-től az UNICEF önkéntesei az ALDI segítségével országszerte 10 iskola húsz osztályába látogatnak el. A trénerek az osztályfőnöki óra keretein belül játékos, interaktív formában mutatják be az első és második osztályosok számára a tiszta víz jelentőségét, a bacilusok okozta veszélyeket és közösen megtanulják a helyes kézmosást. A hat fővárosi és négy vidéki oktatási intézményben ezen felül a mosdókban csempematricákat helyeznek ki, amelyek szemléltetik, hogyan kell helyesen kezet mosni, illetve milyen bacilusok leselkednek a piszkos kezeken. Az ALDI továbbá minden iskola számára folyékony szappanból, illetve papíráruból álló tisztasági csomagokat is biztosít, amelyeket a gyerekek a mosdókban használhatnak. A felvilágosító program november 15-én ér véget.

Az ALDI korábbi társadalmi felelősségvállalási programjaihoz hasonlóan ismét lehetőséget biztosít vásárlói számára, hogy aktívan segíthessék az UNICEF-et, hogy világszerte minél több gyermek számára biztosítsák a tiszta és egészséges ivóvizet. A vásárlók október 15-től két héten át összesen 15 különböző egészségügyi, higiéniai termék - így tisztítószerek, fogkrémek, szappanok, samponok - vásárlásával segíthetnek: ezeknek a termékeknek az árából az ALDI meghatározott összegeket juttat el az az UNICEF részére úgy, hogy a két hét alatt összegyűlt adományt saját erőből megduplázza.

"Az ALDI mindig örömmel áll a karitatív, társadalmilag fontos kezdeményezések mellé, amelyek hozzájárulnak az emberek mindennapjainak, elsősorban a rászorulók életének megkönnyítéséhez. Most az UNICEF-fel közösen egy olyan felvilágosító és tájékoztató programot támogatunk, amely segíti a gyermekek tájékoztatását, a rendszeres és alapos kézmosás révén a betegségek, fertőzések elkerülését, miközben vásárlóinkkal közösen anyagi segítséget is nyújtunk a segélyszervezet munkájához" - mondja Székács Tibor, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.

"A szappannal történő kézmosás az egyik legolcsóbb, leghatékonyabb 'védőoltás' a vírusos betegségek ellen, az influenzától kezdve az eboláig. Nem csodafegyver, de olyan védelmet jelent, mely olcsó és azonnal hozzáférhető. Azáltal, hogy sokféle kórokozó ellen nyújt védelmet, a kézmosás rendszeressé válása több életet menthet meg, mint bármely oltóanyag vagy orvosi beavatkozás Az oktatás és a tájékoztatás kulcselem a fertőző betegségek megállításában és a higiéniai gyakorlatok elterjesztésében. Fontos lenne, hogy minden iskola rendelkezzen megfelelő mennyiségű szappannal, hiszen a fertőző betegségek itthon sem kímélik a gyerekeket. Szimplán azzal, hogy megtanítjuk a gyerekeket a kézmosás fontosságára, a hasmenéses megbetegedések kockázatát 40%-kal csökkenthetjük környezetükben"- mondja Danks Emese, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!