SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Gazdasági Jog | A GVH kifejezetten csak a konkrét magatartás vizsgálja


GVH: A GVH kifejezetten csak a konkrét magatartás vizsgálja
Budapest | 2015-07-09 15:32 | GVH



A GVH tapasztalatai a direkt marketing útján ajánlatoknak tűnő szerződéseket küldő szolgáltatóval kapcsolatosan.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több visszásságot is tapasztalt egy szolgáltató vállalkozás direkt marketing tevékenységében az elmúlt időszakban: az egyik csomagküldő cég fizetési felszólításokat küld olyan megrendelések ellenértékére tartva igényt, amelyeket vitatnak a megkeresett vállalkozások, miközben hivatkozik a GVH korábbi vizsgálatára, amely alapján a versenyhatóság jogszerűnek és tisztességesnek ítélte kereskedelmi gyakorlatát.

A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a GVH-nak valamely magatartás elbírálására irányuló döntése nem általános jellegű, azaz nem terjed ki a vizsgált vállalkozás teljes tevékenységének minősítésére.
A GVH egy panasszal vagy bejelentéssel kapcsolatos eljárásban - a rendelkezésére álló bizonyítékok alapján - kizárólag azt vizsgálja, hogy fennállnak-e a versenyfelügyeleti eljárás indításának törvényi feltételei a panaszos vagy a bejelentő által kifogásolt magatartás miatt. A GVH kifejezetten csak a konkrét magatartás, az adott ügyben felmerült körülmények tekintetében tesz megállapítást jogsértésről vagy valószínűsíti a jogsértés hiányát a hatáskörébe tartozó jogszabályok szerint.
A GVH Versenytanácsának döntése szintén kizárólag az eljárásban meghatározott magatartás vizsgálatára terjed ki, és nem az eljárás alá vont vállalkozás teljes tevékenységére.

Az egyes jogellenes magatartások nemcsak a GVH által védeni hivatott közérdeket sérthetik, hanem egyedi érdeksérelmeket (jellemzően kárt) is okozhatnak a fogyasztóknak, a piaci szereplőknek vagy a jogsértéssel érintett más személyeknek. Az érintetteknek lehetőségük van a GVH hatáskörébe tartozó eljárást kezdeményezni a közérdek védelmére, polgári peres eljárásban pedig a bíróságtól kérhetik az egyes egyéni jogsérelmek orvoslását.

A GVH ezúton is felhívja a vállalkozások figyelmét a direkt marketing területén tapasztalt jelenségekre. A GVH tájékoztatót is tett közzé keresőoptimalizáló szolgáltatások postai úton küldött ajánlatainak átvételekor tapasztalható visszásságokról, többek között arról, hogy a fogyasztó által a csomag átvételekor aláírt dokumentum nem minden esetben csupán átvételi elismervény, időnként akár megbízási szerződés is lehet.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!