|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A barátok mellett állást is keresünk a közösségi oldalakon
KUTATÁS
![]()
Randstad: A barátok mellett állást is keresünk a közösségi oldalakon
Országos | 2015-06-23 20:15 | Sakkom Interaktív
A Randstad Awardhoz készült reprezentatív felmérés szerint a világon leginkább a magyarok használják álláskeresésre a közösségi oldalakat. A kutatásból az is kiderült, hogy minden negyedik hazai munkavállaló váltott állást az elmúlt egy évben. Magyarországon az álláskeresők 75 százaléka néz körül a közösségi oldalakon kifejezetten azért, hogy új munkát találjon, ami a Randstad Award globális kutatása alapján a legmagasabb arány a világon. A 23 országot és a világgazdaság háromnegyedét lefedő, reprezentatív felmérés szerint a globális átlagot nézve csak minden második álláskereső használja ezeket a portálokat munkaszerzésre. Japánban mindössze 26, az USA-ban pedig 34 százalék tesz így, de Németországban is csak az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében. Az álláskeresők közül a Facebookot választják a legtöbben globális szinten és Magyarországon egyaránt. "A LinkedInre hazánkban tízből csak egy álláskereső lép be, blogokat ugyanakkor minden ötödik ember olvas álláskereséskor" - ismertette az eredményeket Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója a Magyarországon több mint 7000 potenciális munkavállaló megkérdezésével zajló felmérés alapján. Négyből egy ember munkahelyet váltott az elmúlt évben Ma már csak az alkalmazottak felére számíthatnak hosszú távon a cégek - a Randstad Awardhoz készült kutatás szerint ugyanis a munkavállalók 23 százaléka váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22 százalék tervezi, hogy másik állást keres a következő év során. A felmérés szerint a többség önként vagy közös megegyezéssel mondott fel. A váltás leggyakoribb oka az, hogy a munkavállaló túl alacsonynak tartja a fizetését, ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi az elmúlt egy évben új állást keresők fontosabb indokai között. A kutatás vizsgálta azt is, hogy miért ragaszkodunk az állásunkhoz - érdekes módon a versenyképes fizetés itt csak a negyedik helyen szerepel. "Az alkalmazottak elégedettsége és lojalitása szempontjából a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint ezzel összhangban a rugalmas munkavégzés a legfontosabb. A harmadik helyen a közvetlen felettessel való kapcsolat áll" - közölte a részleteket Baja Sándor. Az autóiparban biztosabb, az SSC-ben jobban fizet a munka A Randstad Award adatai szerint az elmúlt évben nagyot nőtt a szolgáltató vállalatok (SSC-k) vonzereje, a megkérdezett magyarok 49 százaléka dolgozna szívesen ilyen cégnek. "Az autóipar népszerűsége töretlen a hazai munkavállalók körében, többek között azért, mert a kutatásban részt vevők szerint hosszú távú munkalehetőséget kínál. Ugyanakkor a szolgáltató cégeket előbbre sorolták a fizetés, a karrierlehetőségek és a munkahelyi légkör tekintetében" - magyarázta a Randstad Hungary ügyvezetője. Baja Sándor hozzátette: míg a férfiak számára még mindig az autóipar a legvonzóbb, a nők toplistáján ez a szektor még a dobogóra sem került fel. "A hölgyek az SSC-k mellett még az FMCG vállalatoknál vagy a gyógyszeriparban dolgoznának szívesen - ez utóbbi szektorról gondolják a legtöbben, hogy támogatja a munka és magánélet egyensúlyának megteremtését, ami különösen fontos a nők számára" - tette hozzá az ügyvezető. A Randstad Awardról: A világ legnagyobb független felmérése a munkáltatói márkákról, amelyben a világgazdaság 75 százalékát lefedő 23 ország munkaerőpiacát vizsgálják. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemzik. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a belga ICMA csoport végzi, életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A kutatásban globális szinten több mint 225 000, Magyarországon több mint 7000 potenciális munkavállaló vett részt. Az adatfelvétel hazánkban 2014. szeptember 8. és december 23. között, online megkérdezéssel zajlott. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
tudás | párásító | lakásfelújítás | gázkészülék | LED-lámpák | KunlunChem | bónuszrendszer | alumíniumkerítés | szivattyú | Liszt Ferenc Kamarazenekar | Centrál Színház | Vizelettartás | kávékapszula | inkontinencia | Knorr-Bremse | társ | hegesztőpajzs | retinol | Iskolaszer | autódekoráció | hajópadló | bőrápolás | tartálykutatás | hőmérséklet
![]() |
PARTNEREINK
|