SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Gyereknapkor kelendőbbek a játékok, mint a programok


Formatex Kft.: Gyereknapkor kelendőbbek a játékok, mint a programok
Országos | 2015-05-20 18:31 | Formatex



A szülők több mint 84 százaléka meglepetésnek szánja ajándékát, legtöbbjük játékot vásárol, majd a könyv, a sportszer és az édesség a legnépszerűbb meglepetés.

A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető, a magyarországi játékpiac harmadik legnagyobb szereplőjévé előlépő Formatex Kft. több mint 1700 fő megkérdezésével végzett felmérése szerint a szülők negyven százaléka fontosnak tartja a gyereknap megünneplését, bár 57 %-uk szerint sokkal előrébb való a karácsony, vagy a születésnap. A kézzel fogható ajándékok még mindig fontosabbak, mint a szabadidős programok, vagy az élmények, ugyanis a megkérdezettek negyven százaléka ad ajándékot gyermekének, 37% pedig megkérdezi a kicsiket, hogy hová szeretnének menni, 32 százalékuk fagyizni viszi a gyerekeket, közel negyedük pedig állatkertbe, amit a gyereknapi tematikus programok követnek a népszerűségi listán, és csak a válaszadók 8%-a megy biciklizni vagy sportolni a családdal.

"A gyereknap előtti két hétben számítunk az értékesítések fellendülésére, körülbelül 70 millió forint forgalmat várunk a Játéksziget üzletekben -mondta Borhi János, a Formatex ügyvezetője. Az idei év legnépszerűbb játékai szerintünk a különleges, megfogható és pattogtatható buborékok, és a tapadó, ragadó, nyúló, tornázó Magnó Arc nevű mágneses figurák lesznek, továbbá a kisebb dobozos Legok, a Kukabúvárok és a GALT kreatív készletek. A gyereknap általában nem produkál olyan jelentős növekedést, mint az éves forgalom 15 százalékát adó húsvét, amely a karácsony után a második legkiemelkedőbb időszak - tette hozzá Borhi János, ügyvezető.

A szülők több mint 84 százaléka meglepetésnek szánja ajándékát, legtöbbjük játékot vásárol, majd a könyv, a sportszer és az édesség a legnépszerűbb meglepetés. A nyár közeledtével a játékok közül az ügyességi és sportjátékok vették át a vezető szerepet, ugyanis a szülők több mint fele szerzi be ezeket gyereknapra, hasonlóan népszerűek az építőjátékok is, amelyeket a táblás játékok követnek, a megkérdezettek 27-28 százaléka pedig babás-állatos szerepjátékot vagy kézműves és barkács játékokat választ gyermekének. Az ajándékra szánt összeg a megkérdezettek több mint felénél 2 és 5 ezer forint közé tehető, nyolcaduknál 5-7500 forint körüli, 17 százalékuknál pedig 1-2000 forint. A szülők közel 95%-a fontosnak tartja a játékboltok akciós kínálatát és közel ilyen arányban tájékozódnak az interneten a vásárlás előtt. A válaszadók alig negyede szerez információt ismerősétől a játékokról, ötöde a játékbolti eladókat kérdezi, és 15 százalék körül van azok száma, akik a tévé reklámokból tájékozódnak.




ábra1.jpg (55.42 kB)
ábra2.jpg (47.98 kB)
ábra3.jpg (39.91 kB)






TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!