|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Gazdasági Jog | Jogsértő a Henkel összehasonlító reklámja
GAZDASÁGI JOG
![]()
GVH: Jogsértő a Henkel összehasonlító reklámja
Budapest | 2015-05-12 13:34 | GVH
A GVH jogsértőnek ítélte meg a Henkel Magyarország Kft. (Henkel) összehasonlító reklámját, mert az reklámfilmjében nem tárgyilagosan hasonlította össze a Pur Gold mosogatószert a Jar Platinum mosogatószerrel. A jogsértés elkövetéséért 9.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH. A GVH megállapította, hogy a Henkel 2014. július 7. és augusztus 10. között sugárzott televíziós reklámjában a fogyasztók nem kaptak objektív képet a két összehasonlított mosogatószer közti különbségről, ugyanis nem tárták fel előttük az összehasonlítást megelőző teszt-sorozat részleteit: a tesztelés elemeit, a tisztítóhatás jellemzőit. A hirdetésben megjelenő felirat ugyan utalt a keményítőfoltok (pl. rizs, tészta, krumplimaradék) oldására példaként, az elhangzottak és a képi megjelenítés azonban az általános (akár a zsíros) szennyeződések tisztításának hatékonyságát közvetítette, és a reklám összhatásában azt üzente a fogyasztóknak, hogy a Pur Gold termék tisztítóhatása - az innovációnak köszönhetően - minden tekintetben jobb, mint a Jar Platinumé. A GVH úgy ítélte meg, hogy a reklámfilm összhatását tekintve kiterjesztő utalást tett a különbségre, hiszen az általános hatékonyságra engedett következtetni, azaz többet, mást, jobb eredményeket és nagyobb eltérést mutatott be a két termék között, mint amit a reklámállítások igazolására szánt teszteredmények alátámasztottak. A GVH a bírság kiszabásakor a tévéreklámok költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy
- a Henkelt az elmúlt 5 évben egyszer már elmarasztalta a GVH a fogyasztókat érintő jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]() ![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
JBL | kenőmájas | SPAR | szupinált cipő | REGIO JÁTÉK | játékpiac | lakásvásárlás | evőeszköztartó | Lidl | gyerekülés | disznóvágás | fogszabályzó | szivattyú | vérplazma | Szentendre | Elektromos autó | betonozás | BioTechUSA | lézeres szemműtét | személyszállítás | hűségpromóció | CEMACON | téglagyár | haszongépjármű
![]() |
PARTNEREINK
|