|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Digitalizáció | Axel 2013: a digitális szegmens pályára állítva
DIGITALIZÁCIÓ
axel | axel springer | dr mathias döpfner | n24 | die welt | bild | funke mediengruppe | németország | axel springer se
![]()
Axel Springer: Axel 2013: a digitális szegmens pályára állítva
Külföld | 2014-03-07 10:13 | Axel Springer
Az Axel Springer csoport 2013-as évét a digitális átállás hatotta át. A nettó árbevétel terén dr. Mathias Döpfner cégvezető csökkenéssel számolt a befektetések miatt, de így sikerült szerény növekedést produkálni. A német médiabirodalom elmúlt esztendejét az erőteljes digitalizálódás hatotta át. A vállalatcsoport kitűzött célja, hogy a vezető digitális kiadóvá váljon a piacon. A társaság tekintélyes befektetéseket hajtott végre a fizetős online médiatartalmak terén. A cég folyamatosan bővítette digitális portfóliójának a kínálatát. Az Axel emellett 2013 decemberében bejelentette, hogy az N24 televíziós hírállomást is beintegrálta a birodalmába. A tervek szerint a jövőben a hírcsatorna és a Die Welt munkája összefonódik, hogy egy vezető multimédiás hírplatform jöhessen létre a német nyelvű országok piacán. Az N24 legfőbb feladata lesz, hogy videótartalommal lássa el az Axel Springer gondozásában álló többi sajtóterméket. A cég német fizetős modelljének a fejlesztésében a hangsúlyt, a két nagy brandje, a Bild és a Die Welt kapta. Ezzel párhuzamban viszont túladott német regionális lapjain, tévéújságjain, valamint női magazinjain, amelyek a Funke Mediengruppehez kerültek át Németországban. A két cég megállapodott emellett abban, hogy a print és a digitális médiatermékek terjesztési és marketing feladatainak az ellátására egy közös vállalkozást hoznak létre - olvasható az Axel Springer SE közleményében. A médiaóriás sajtóanyagában arról számolt be, hogy a tavalyi évben kitűzött üzleti céljait kivétel nélkül sikerült elérnie. Az április 16-án megrendezésre kerülő éves közgyűlésen így az igazgatótanács javaslatot tesz arra, hogy a részvényenkénti osztalék értékét emeljék 1,8 euróra. "A cég számára 2013 a változások és az új kezdet éve volt. Rendkívül sok átalakuláson ment keresztül a csoport, és a jelentős befektetések miatt arra is számítottunk, hogy árbevételünk csökkenni fog. Ami viszont a legfontosabb, hogy leraktuk a jövő digitális sajtójának az alapjait. A jövő évi célunk, hogy ebben a szegmensben vezető pozícióra tegyünk szert" - mondta dr. Mathias Döpfner, az Axel Springer SE ügyvezető igazgatója. A médiacsoport jelenleg három fő üzletágból épül fel: a fizetős modell, a marketing modell, és az apróhirdetési modell, valamint még rendelkezik a vállalat szolgáltatás/holding szegmenssel. A cég éves pénzügyi kimutatásába a Funke Mediengruppe és a hajdani, cseh leányvállalat a Ringier Axel Springer Media AG eredményei nem kerültek beszámításra. A két évvel ezelőtti eredmények is ennek megfelelően kerültek összehasonlításra. A társaság teljes bevétele 2013-ban 2,3 százalékkal emelkedett, elérve 2,8 milliárd eurót. A nem várt pozitív eredmény az apróhirdetési szektor kimagaslóan jó teljesítményének tudható be, amely 22 százalékos bevétel növekedést produkált az elmúlt évben. A marketing szekció ugyancsak felszálló ágba került, kissé szerényebb, 8,1 százalékos mutatóval. A print és a fizetős modell viszont negatív évet zártak, amelyek jelentősen visszahúzták a csoport teljes bevételi eredményeit is. A fizetős modell az elmúlt évben 3,9 százalékos visszaeséssel zárt. A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás (EBITDA) előtti eredménye 454,3 millió eurót jelentett a vállalat számára. A 2013-as EBITDA eredménye 8,9 százalékkal alacsonyabb, mint az azt megelőző esztendőben (498,8 millió euró). A cégcsoport vezetősége viszont a 2014-es évre bizakodva tekint, ahol már nemcsak szerény mértékű bevételemelkedéssel, hanem profit növekedéssel is számol. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
kismama | plakátkampány | horgász | Mandoki Soulmates | szórakozás | hobbi | Agrárminisztérium | Winelovers Wine Awards | Liszt Ünnep | Budapest Contemporary | számfestés | vércsoport | CATL | LEGO | párkapcsolat | szobanövény | CBD olaj | kisbaba | Duna Autó | Xiaomi | kutya | fűszerpaprika-termelők | Címke | energiamegtakarítás
![]() |
PARTNEREINK
|