|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Mérsékelt eredmények a Henkelnél
KERESKEDELEM
henkel | kasper rorsted | rorsted | laundry home care | beauty care | adhesive technologies | nyugat európa
Henkel: Mérsékelt eredmények a Henkelnél
Országos | 2014-02-21 10:15 | Henkel
2013-ban enyhe nominális növekedést könyvelhetett el a vállalatcsoport, ám többek között az árfolyamhatások miatt az árbevétel csökkent. A kihívásokkal teli és erős versenyhelyzetet jelentő piaci környezet ellenére - Henkel Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke tájékoztatása szerint - a Henkel elérte a 2013-ra kitűzött pénzügyi céljait. Minden üzletágukban növelték piaci részesedésüket és árbevételüket. A stabil árbevétel-növekedéshez minden régió hozzájárult. Az előző évekhez hasonlóan, a fejlődő piacok igen erős növekedést mutattak, ugyanakkor ezekben az országokban azonban a devizahatások erősebben érintették a kimutatott árbevételt. A 2014-es pénzügyi évről Rorsted a következőket mondta: "A gazdasági környezet továbbra is kihívásokkal teli marad, valamint tartós devizahatásokra számítunk, különösen az év első felében. Ezért folytatjuk folyamataink és struktúráink további egyszerűsítését és fejlesztését, hogy rugalmasabbak és hatékonyabbak legyünk. A teljes 2014-es pénzügyi évre vetítve 3 és 5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedésre számítunk." Árbevétel és nyereség 2013-ban Az árbevétel 16,355 milliárd eurós szintje a 2013. pénzügyi évben valamelyest elmaradt az előző évi szinttől. A szerves árbevétel-növekedés, amely nem tartalmazza az árfolyamhatások és felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatását, stabilan 3,5 százalékot ért el. E növekedés köszönhető mind az ár mind a mennyiségi hatásnak, valamint annak, hogy a növekedés üteme az év folyamán gyorsult. Az első félévi szerves növekedés 3,2 százalékos volt, amely a második félévben 3,8 százalékra emelkedett. Az árbevétel minden üzletágban szervesen emelkedett, a részesedés pedig tovább nőtt a legfontosabb piacokon. A Laundry & Home Care üzletág igen erős, 5,7 százalékos szerves árbevétel-növekedést mutatott. Stabil, 3,0 százalékos szerves árbevétel-emelkedést ért el a Beauty Care üzletág. Az Adhesive Technologies üzletág szerves árbevétele hasonlóképpen 2,7 százalékos növekedést mutatott. Az egyszeri költségek, egyszeri bevételek és átszervezési kiadások hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény (EBIT) 7,8 százalékkal 2,335 milliárd euróról 2,516 milliárd euróra emelkedett, amelyhez mindhárom üzletág hozzájárult. Az üzemi eredmény (EBIT) 2,285 milliárd euró lett, szemben az előző évi 2,199 milliárd euróval. A nettó forgótőke árbevételhez viszonyított aránya szintén javult: az évet 2,3 százalékon zárta, ami 1,5 százalékponttal volt alacsonyabb a 2012. év végi szintnél. Az év végén a nettó pénzügyi pozíció nettó adósságról nettó 959 millió eurós készpénzállományra változott. A 2012. december 31-i nettó adósság 85 millió euró volt. Tekintettel arra, hogy megnőtt a Henkel jövedelmezősége a részvényeseket érintő osztalékfizetési rátákat a jelenlegi 25 százalék körüli szintről 30 százalékra emelhetik 2013-ra vonatkozóan. Az igazgatóság, a felügyelő bizottság és a részvényesi tanács az éves közgyűlésen 1,22 eurós (előző év: 0,95 euró) osztalékot javasol az elsőbbségi részvények esetében, törzsrészvényenként pedig 29 százalékkal magasabb, 1,20 eurós (előző év: 0,93 euró.) osztalékra tesz javaslatot. Az osztalék növelése nem lesz hatással a vállalat stratégiailag fontos üzleti mozgásterére és konzervatív pénzügyi stratégiájára. Regionális teljesítmény A szerves árbevétel minden régióban emelkedett. Az erőteljes versenyt mutató piaci környezetben, Nyugat-Európában az árbevétel valamelyest az előző évi 5,580 milliárd eurós szint alatt volt. A szerves árbevétel 0,2 százalékkal emelkedett, ellensúlyozva a dél-európai recesszió hatását. Kelet-Európában az árbevétel 1,6 százalékkal 3,034 milliárd euróra emelkedett. A 6,0 százalékos szerves árbevétel-növekedéshez főként a török és az orosz piacok járultak hozzá. A negatív devizahatások ellenére az afrikai/közel-keleti régió árbevétele nominálisan 0,3 százalékkal, 1,080 milliárd euróra emelkedett. Az egyes országokban kialakult politikai és társadalmi feszültségek ellenére, a szerves árbevétel 17,6 százalékos növekedést mutatott. A Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak jelentősen hozzájárultak ehhez a teljesítményhez. A negatív devizahatások eredményeképp az észak-amerikai árbevétel 3,2 százalékkal, 2,928 millió euróra csökkent. A szerves árbevétel 1,0 százalékkal nőtt a Henkel fogyasztói piacain tapasztalható erőteljes promóciós és árverseny ellenére. Latin-Amerikában az árbevétel változatlanul 1,061 milliárd euró volt. A szerves árbevétel 8,7 százalékkal emelkedett, melyhez leginkább a mexikói és a brazil üzleti teljesítmény járult hozzá. 2,524 millió eurós árbevétellel az ázsiai és csendes-óceáni régió 2,8 százalékkal maradt el az előző évi adattól a negatív devizahatások miatt. A régió stabil fejlődést mutatott, ahol a szerves árbevétel-növekedés 3,3 százalék volt, mely főként Kínában és Indiában elért növekedésnek köszönhető. A kelet-európai, afrikai/közel-keleti, latin-amerikai és ázsiai régió (Japán nélkül) fejlődő piacain elért árbevétel nominálisan 1,6 százalékkal 7,230 milliárd euróra nőtt 2013-ban. A szerves árbevétel 8,3 százalékkal emelkedett, amelyhez minden üzletág hozzájárult. A fejlődő piacokról származó árbevétel részaránya 43 százalékról 44 százalékra nőtt. Előrejelzés 2014-re A Henkel 3 és 5 százalék közötti szerves növekedés vár minden üzletágában a 2014. pénzügyi évben. A 2016. évi stratégiájával összhangban a vállalat azzal számol, hogy fejlődő piacainak az árbevételből való részaránya enyhén növekedni fog. A 2013. évi adatokkal összevetve, a Henkel 15,5 százalék körüli szintre emelkedő korrigált árbevétel-arányos megtérülést (EBIT) vár, valamint az elsőbbségi részvények korrigált hozamának egyszámjegyű emelkedését - közölte a vállalat kommünikéje.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
grill | család | Airbnb | sport | játékpiac | lakáskiadás | Bridgestone Tatabánya | E.ON | olasz divat | gyerekszoba | Olaszország | textíliák | coaching | informatikai eszközök | dekoráció | Fóliázás | méz | emeletes ágy | motor | terasz | jégkorong | lámpa | elektromos kerékpár | építőipar
|
PARTNEREINK
|