|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Gazdasági Jog | Nőtt az ügyek száma a Békéltető Testületnél
GAZDASÁGI JOG
békéltető testület | budapesti kereskedelmi és iparkamara | budapesti békéletető testület | beranovszky görgy
![]()
MTI: Nőtt az ügyek száma a Békéltető Testületnél
Budapest | 2014-02-11 12:18 | MTI
A múlt évben 3239 ügy érkezett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testülethez, ez 3,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A múlt évben 3239 ügy érkezett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testülethez, ez 3,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál - mondta Baranovszky György elnök kedden sajtótájékoztatón, Budapesten. A legtöbb ügy - 1398 - a kereskedelemmel volt kapcsolatban. A testület elé került ügyek egyharmadában a fogyasztónak kedvező döntés született. Az egyéb okból megszüntetett ügyek aránya 42 százalékot tett ki, ezek nagy része is a fogyasztóra nézve kedvezően alakult, mivel az eljárás megindítása után a bepanaszolt cégek megegyeztek vele. A kereskedelmi ügyekben a panaszok leggyakoribb oka a szavatossági, illetve jótállási igények elutasítása. Például a javítások után újra és újra elromló, drága mobiltelefonok kicserélését nehéz elérni. Sok panasz érkezik a termékbemutatókkal kapcsolatban is. Sok kiszolgáltatott fogyasztót vesznek rá ezeken vásárlásra, holott ilyen szándékuk nem is volt. Baranovszky György megjegyezte: időközben a jogszabály úgy módosult, hogy a termékbemutatókat a szervezőknek be kell jelenteniük a helyi jegyzőnek. Az egyéb szolgáltatások miatt érkezett 1325 panaszból kiemelkednek a közlekedéssel kapcsolatosak. Például a parkolásnál eddig nem sikerült elérni a méltányosságból történő bírság elengedést. Tipikusan ilyen, amikor az autós az utca túlsó oldalán lévő automatából vesz parkolójegyet, de az másik szolgáltatóhoz tartozik - ismertette az elnök. A tömegközlekedésnél a késések miatti kártalanítás okoz gondot, bár sok fogyasztó azt sem tudja, hogy ilyenre igényt tarthat. A légi utasok már jobban ismerik a jogaikat, ott viszont a társaságok vonakodnak késéskor fizetni. A kuponos vásárláskor a fogyasztó a kupon kibocsátójával áll jogviszonyban, a szolgáltatást viszont egy harmadik féltől veszi - vagy venné - igénybe. Például ha a szálloda nem tud arról, hogy kedvezményre szerződött volna a kupon kibocsátójával, akkor a félrevezetett fogyasztó ez utóbbihoz fordulhat - mondta el a Budapesti Békéltető Testület elnöke. Az országosan keletkező békéltető ügyek egyharmada a budapesti testületnél indul. Január 13-tól már az országban bárhonnan fordulhatnak a fogyasztók ehhez a testülethez, ahol az ajánlás megszületéséhez 40 napra van szükség - ismertette Baranovszky György. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]() ![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
digitalizáció | Lidl | Samsung | Esküvő | Turkish Technic | autizmus | minibár | cellulóz | SPAR | Rolls-Royce | kutya | Turkish Cargo | mesterséges intelligencia | Turkish Airlines | hőszigetelés | akkumulátor | Megoldások a holnapért | KRQ | kerítés | Ismerős Arcok | Országos Tudományos és Innovációs Olimpia | tárolás | konténerrendelés | Liv Duna Medical Center
![]() |
PARTNEREINK
|