SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Pénzügy | Szerény növekedés


Budapest Airport Zrt.: Szerény növekedés
Budapest | 2014-01-28 07:46 | Budapest Airport Zrt.



Növekedett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma 2013-ban. A hivatalos adatok szerint 8 520 880 utas fordult meg a Budapest Airport terminálján, ami 0,2 százalékos növekedés 2012-höz képest.

A tavalyi év végére a Budapest Airport beruházásainak összege a privatizáció óta meghaladta a 100 milliárd forintot.

Az utasforgalom 0,2 százalékkal nőtt az előző évhez képest és egészen pontosan 8 520 880 főt tett ki 2013-ban. A légiközlekedés általános helyzetét mutatja, hogy mindezt 83 330 ún. gépmozgással, azaz le- és felszállással tudták megoldani a légitársaságok, ami -4,3 százalékos visszaesés még a tavalyi évhez képest is. Ez azt is jelenti, hogy a légitársaságok igyekeznek egyre jobb kihasználtsággal üzemeltetni a repülőgépeiket, a Budapestről induló és ide érkező járatok átlagban 76,2 százalékos kihasználtsággal, ún. load factorral közlekedtek. Némileg csökkent a légiáru szállítás is, ami tavaly 92 112 tonna cargót tett ki, vagyis 1,1 százalékkal kevesebb volt, mint 2012-ben.

Tavaly kis mértékben tovább növelték részesedésüket az utasforgalomból a diszkont légitársaságok, amelyek 4 503 930 fős forgalmukkal a ferihegyi utasok 53 százalékát adták. A hagyományos, ún. full service légitársaságok 3 586 020 utassal a forgalom 42 százalékát adták, a charter-járatok 4 %-kal részesedtek a forgalomból és 352 080 utast szállítottak. A kisgépes és egyéb járatok utasai tették ki a forgalom fennmaradó 1 százalékát.

Az elmúlt évben számos légitársaság indított újabb járatokat Budapestre, illetve bővítette meglévő járatainak sűrűségét. 2013-ban sok egyéb mellett a Wizz Air elindította Moszkva vnukovói repületrére új járatát, tavalytól repül a magyar légitársaság Isztambulba, Bakuba és Dubajba is. A budapesti repülőtéren a Wizz Air immár hétgépes Airbus A320-as flottát állomásoztat, amellyel 2,2 millió utast szállított. 2014. nyári menetrendi időszakától pedig a Wizz Air 8 géppel teljesíti az egyre bővülő menetrendjét.

2013-ban tért vissza Budapestre oslói és koppenhágai járatival a skandináv SAS légitársaság is. Az Észak-Európából érkező utasoknak egyre nagyobb választék áll a rendelkezésükre, hiszen a Norwegian elindította helsinki járatot is a meglévő Koppenhága, Stockholm és Oslo mellé. Oroszországból heti két szentpétervári járattal nyitott a UTair és ősz óta a belarusz fővárost szintén heti két járattal köti össze a Belavia, amely Budapestről Belgrádba is továbbrepül.

A brit Jet2.Com elindította rendszeres járatát az angliai East Midlands/Nottingham repülőterére és 2014. áprilisától felújítja a leedsi járatot is. Mivel a holland KLM napi négyre emelte amszterdami járatainak a számát, ezért a Transavia diszkont leányvállalat Rotterdamból indított új járatot, amely szintén nagy népszerűségnek örvend az utasok körében. Ugyancsak bővítette járatainak számát a német fővárosba közlekedő airBerlin, amelynek gépeivel a hét legtöbb napján naponta kétszer is lehet találkozni Budapesten. "Bizakodóan tekintünk az idei évre, a jelenlegi előrejelzéseink szerint akár 3-4 százalékos forgalomnövekedéssel is számolhatunk Budapesten, persze csak ha nem történik semmi váratlan a légiközlekedésben" - hangsúlyozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Az ACI, a Repülőterek Nemzetközi Szövetsége nemzetközi szabványok szerint negyedévente anonim felmérést végeztet az európai repülőtereken arról, hogy az utasok milyennek találják az ott kapott kiszolgálást. A budapesti repülőtér megítélése 2011 óta folyamatosan, ugrásszerűen javul, egyes kategóriákban Európa legjobb repülőtereivel (71 repülőtér közül) együtt osztozik ez első tíz helyezés egyikén.

A Budapest Airport 2013-ban jelentős ingatlanfejlesztéseket hajtott végre, tovább növelve a repülőtér munkahelyteremtő képességét. Az Airport Business Park fejlesztésének első ütemeként a repülőtér déli oldalán tavaly mintegy 10 millió eurós beruházásban elkészült a DHL két magyarországi üzletágának, a DHL Global Forwardingnak és a DHL Freight-nek a repülőtéri központja. Ez összesen 8 000 ngyzetméteres raktárból, 3 000 négyzetméteres irodákból és 6 000 négyzetméteres ún. manőverező területből áll.

Ugyancsak 2013-ban adta át a Budapest Airport a Lufthansa Technik Budapest számára az új, 2 000 négyzetméteres repülőgép-alkatrész raktár épületét, amelynek révén a karbantartó- és javítócég sokkal hatékonyabban tudja kihasználni meglévő hangárkapacitásait a repülőtéren. Közvetlenül az új raktár szomszédságában készült el a Budapest Airport új, zajvédett hajtómű próbázóhelye, amelyet 1 millió eurós, azaz 300 millió forintos beruházásban épült meg. Ennek révén úgy lehet a repülőgépek hajtóműveit földi körülmények között kipróbálni, hogy az nem zavarja a közeli XVIII. kerület lakosainak pihenését. Szintén 2013-ban készült el a Wizz Air számára az új Airbus A320-as repülőgép szimulátor, amelyet a holland Flight Simulator Company B.V. üzemeltet és ahol a Wizz Air személyzetek felkészítése, vizsgáztatása zajlik.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!