|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | A kihívást jelentő piaci környezet ellenére fokozni tudta a növ...
KERESKEDELEM
henkel | kasper rorsted | laundry home care | beauty care | kelet európa | oroszország | törökország | adhesive technologies
Henkel: A kihívást jelentő piaci környezet ellenére fokozni tudta a növekedését a Henkel
Külföld | 2013-11-12 15:46 | Henkel
A fejlődő piacok ismét különösen dinamikus fejlődést mutattak, bár a devizahatások negatívan érintették a kimutatott árbevételt - mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke. Az árbevétel és eredmény alakulása 2013 harmadik negyedévében A Henkel 4,184 milliárd eurós árbevételt ért el 2013 harmadik negyedévében, amely a negatív devizahatások miatt 6,7 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakától. Az árbevétel nominálisan 2,6 százalékkal csökkent. A szerves árbevétel-növekedés, amely nem tartalmazza az árfolyamhatások és felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatását, stabilan 4,2 százalékot ért el, amelyhez mindhárom üzletág hozzájárult. A Laundry & Home Care üzletág 5,5 százalékos erős szerves árbevétel-növekedést ért el, a Beauty Care üzletág stabil szerves árbevétel-növekedése pedig 3,1 százalék volt. Az Adhesive Technologies üzletág szintén stabil szerves növekedést ért el, amelyen belül a szerves árbevétel-növekedés 4,2 százalék volt az előző év azonos negyedévéhez viszonyítva. Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési kiadások hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 6,5 százalékkal, 631 millió euróról 672 millió euróra nőtt, melyhez mindhárom üzletág hozzájárult. Az üzemi eredmény (EBIT) 649 millió euró lett a 2012 harmadik negyedévi 586 millió eurós eredményhez képest. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) 1,4 százalékponttal, 14,7 százalékról 16,1 százalékra emelkedett. Az árbevétel-arányos megtérülés 15,5 százalékos volt, szemben az előző év azonos negyedévében elért 13,6 százalékkal. A Henkelnél a pénzügyi műveletek eredménye 27 millió euróval, -25 millió euróra javult elsősorban a kedvezőbb nettó pénzügyi pozíció és a devizafedezeti ügyletek jobb eredményének köszönhetően. Az adókulcs 24,8 százalék volt, az előző év azonos negyedévének 24,7 százalékával szemben. A régiók teljesítménye a vállalaton belül a harmadik negyedévben Az erőteljes versenyt mutató piaci környezetben a Henkel szerves árbevétel-növekedése a nyugat-európai régióban 0,7 százalékkal nőtt, ellensúlyozva a dél-európai recesszió hatásait. A teljes árbevétel 1,415 milliárd euró volt. Kelet-Európában az árbevétel szervesen 6,2 százalékkal nőtt; mely stabil teljesítményhez jelentősen Oroszország és Törökország teljesítménye járult hozzá. A régió így összesen 822 millió euró árbevételt ért el. Az afrikai/közel-keleti régióban továbbra is politikai és társadalmi nyugtalanság sújt egyes országokat. A régió ennek ellenére ismét kétszámjegyű, 23,1 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el, amely főként a Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak eredményének köszönhető. A régió árbevétele összesen 255 millió euró volt. Az észak-amerikai régióban a szerves árbevétel-növekedés 2,2 százalékos volt a Beauty Care és az Adhesive Technologies üzletágak stabil teljesítményének köszönhetően. A régió teljes árbevétele 756 millió euróra nőtt. A latin-amerikai régió 12,5 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el, mely teljesítményhez Brazília üzleti eredménye nagyban hozzájárult. A régió összesített árbevétele 269 millió euró volt. Az ázsiai és csendes-óceáni régió árbevételének szerves növekedése 1,8 százalékos volt. A térség gyorsan növekvő piacain - elsősorban Kínában - elért erős teljesítményt némiképp ellensúlyozta az árbevétel japán piacon tapasztalható visszaesése. A régió összesített árbevétele 631 millió euró lett. Az árbevétel növekedését ismét elsősorban a kelet-európai, afrikai/közel-keleti, latin-amerikai és ázsiai (Japán nélkül) fejlődő piacok segítették. Az árbevétel szerves növekedése 9,1 százalékot ért el, mely eredményhez mindhárom üzletág hozzájárult. Az összesített árbevétel 1,865 milliárd euró lett. A fejlődő piacok részesedése 45 százalékot tett ki (az előző év hasonló időszakának 44 százalékával szemben). Előrejelzés a Henkel Csoport számára 2013-ra A Henkel 3 és 5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedésre számít a 2013. pénzügyi évre. A vállalat bízik abban, hogy mindegyik üzletág ilyen mértékű növekedést ér majd el. A Henkel a megközelítőleg 14,5 százalékos korrigált árbevétel-arányos megtérülési (EBIT) előrejelzését mintegy 15 százalékosra módosítja (2012: 14,1 százalék), és azt feltételezi, hogy minden üzletág hozzájárul az előző évi értéket meghaladó növekedéshez. Továbbá, a Henkel körülbelül 10 százalékos növekedést vár az elsőbbségi részvényenkénti korrigált eredményre (2012: 3,70 euró).
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
grill | terasz | emeletes ágy | elektromos kerékpár | sport | Airbnb | coaching | játékpiac | építőipar | lakáskiadás | Fóliázás | család | gyerekszoba | lámpa | informatikai eszközök | Olaszország | textíliák | E.ON | jégkorong | Bridgestone Tatabánya | dekoráció | méz | motor | olasz divat
|
PARTNEREINK
|