|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | 2012/13 gazdasági adatok
KERESKEDELEM
dm ausztria | európa | westend | cee | magyarország | dolgozói elégedettség felmérés | linkedin | medicina bm kft
![]()
drogerie markt : 2012/13 gazdasági adatok
Külföld | 2013-10-25 10:18 | drogerie markt
A magyarországi dm 1 százalékos forgalomnövekedéssel tudta zárni a 2012/13-as üzleti évet. A dm Ausztria csoport 1,84 milliárd euró forgalmat ért el. Ez az előző üzleti évhez képest 5 százalékos növekedést jelent. Ebből a magyarországi dm forgalma 224,42 millió euró volt. Ez 66,98 milliárd forint, ami növekedést jelent az előző évhez képest. A dm a teljes piac 14 százalékát, a drogériák piacának pedig közel felét tudhatja magáénak. A dm Ausztria cégcsoport 59 új egységet nyitott Európában, így összesen 1.413 üzlettel van jelen a kontinensen, és több mint 15 ezer alkalmazottat foglalkoztat, ami 4 százalékos növekedést jelent előző évhez képest. A németországi dm idén ünnepelte fennállásának 40 évfordulóját. A dm expanziós politikája az elmúlt években a dinamikus terjeszkedéstől a minőségi expanzió felé tolódott el. A vállalat a már meglévő üzletek felújítását, bővítését, adott esetben forgalmasabb helyre költözését tűzte ki célul. Az átrendezés eredménye, hogy a parfümök és a dekorkozmetikumok egymás mellé kerültek. WestEnd - Az ország legnagyobb árukínálattal rendelkező dm üzlete A dm minőségi expanziós koncepciójának újabb állomásaként szeptember 19-én nagyobb eladótérrel, kibővült árukészlettel, és új bolti dekorációs elemekkel nyitott újra a dm üzlet a WestEndben. Az ország egyik legnagyobb dm üzlete tágas 441 négyzetméteres eladótérrel rendelkezik. Extra másodkihelyezések, szezonális ajánlatok Egy előzetesen elvégzett kutatás eredménye szerint, a mai ingergazdag környezetben a vásárlók könnyen unalmasnak találhatják a megbízható, kiszámítható kereskedői viselkedést. Ezt az új irányt ismerte fel a dm, és több üzletében is szezonális ajánlatokkal bővítette termékkínálatát. A felmérésből az is kiderült, hogy a vásárlók sok szempontból elégedettek a dm-el, azonban ezt az izgalmat hiányolják a választékból. Impulzív termékekkel - amiknek a vásárlását nem tervezik előre - a vállalat nagymértékben hozzájárulhat nyereségének növeléséhez, illetve a vásárlók szemében is image növelő hatása van. dm - mint munkáltató Dolgozói elégedettségi felmérés A dm drogerie markt osztrák cégcsoportjában/CEE (Central and Eastern Europe) együttesen 15 ezer munkatárs dolgozik a bolthálózatban, a központi irodákban és a logisztikai központban, ebből mintegy 2.300-an Magyarországon. A munkavállalók véleményét 3 évente kérdőív formájában méri fel. Ez év elején ismét sor került a Dolgozói Elégedettség Felmérésre. A cég munkatársainak több mint 80 százaléka elégedett a munkatartalommal, és a munkafeltételekkel, valamint a vállalaton belüli együttműködéssel. Megújult a dm karrierportálja Megújult a dm karrieroldala. Az erre kialakított rendszer november elejével indul el. Bevezetésének szükségességét támasztják alá az elmúlt gazdasági évben a beérkező pályázatok mennyisége (közel 11.000 önéletrajz), és a megnyílt pozíciók száma (kb. 110 pozíció). Pozitív változást jelent a dm-nél pályázók számára, hiszen a regisztráció során létrehozott profilukat és feltöltött pályázati anyagaikat frissíteni tudják, illetve a kiválasztási folyamat is jobban követhetővé fog válni számukra. A karrierportál létrehozásával továbbá célja volt a dm-nek, hogy a céget munkáltatói oldalról is be tudja mutatni a site-ra látogatók számára. Munkatársi hozzászólásokkal, karrier utak bemutatásával, a boltjaiban átélhető pozitív hangulat közvetítésével szeretné a pályázók számára érdekessé tenni a dm-et. A dm megjelent a munka világában elterjedt LinkedIn közösségi oldalon is, ezáltal megtette az első lépéseket afelé, hogy a dm-et mint munkáltatói márkát az üzleti világban is erősítse. Az oldal fél éve él. Jelenleg közel 100 követője van, és a kör napról napra bővül. Átfogó egészségügyi szűrés a dolgozóknak A dm immár második alkalommal szervezett országos egészségszűrést munkavállalói számára. A szűrés lebonyolítását a cég törökbálinti központjában, és érdi központi raktárában Magyarország átfogó egészségvédelmi programjának keretében valósították meg 2013. április 29-30-án, majd további öt helyszínen (Budapesten, Debrecenben, Győrben, Szegeden, és Székesfehérváron) a Medicina B.M. Kft. végezte a dolgozók egészségügyi szűrését május és június hónapokban. A munkavállalók egy része irodai ülő-, másik része fizikai munkát végez. Ezekkel az átfogó szűrésekkel időben észrevehetők, és megelőzhetők mindkét munkatípus egészségkárosító hatásai. Társadalmi felelősségvállalás Mosolygó fogacskák A dm drogéria idén első alkalommal szervezte meg a "Mosolygó fogacskák" elnevezésű edukációs programját, melynek célja, hogy felhívja a kisgyermekes szülők figyelmét arra, hogy a helyes fogápolás már az első tejfogak előbújásától kezdve kiemelten fontos. A program szakmai partnere a Colgate-Palmolive Magyarország Kft. A tejfogak ápolására hazánkban sajnos nem fordítunk kellő figyelmet, holott fontos szerepet játszanak a maradó fogak egészséges növekedésében. A magyar gyerekek nagy százalékának egészségtelenek a fogai, közülük is veszélyeztetettebbek a hátrányos helyzetben élő gyerekek. A program keretein belül 1000 fogápolási csomagot adtak át a Gyermekeink Egészséges Fogaiért alapítványon, és a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért alapítványon keresztül oktatási intézmények számára, valamint az SOS Gyermekfaluban élő gyerekeknek, ahol az átadást 2013. szeptember 30-án egy ingyenes fogászati szűrés is kísérte. A gyerekek az orvosi vizsgálat mellett megismerkedhettek a fogászati szakma rejtelmeivel is. A csomag fogápolási termékeket, egy tükörre ragasztható matricát, valamint egy gyerekeknek szóló oktató brosúrát tartalmaz, amiben a program kabalái Tündi a fogtündér és Marci a fogmanó játékos formában vezetik be a kicsiket a helyes fog-, és szájápolás világába, a szülők pedig hasznos fogápolási tanácsokat olvashatnak. A dm vásárlói pontadományozással segítettek. Egy nap másokért Szintén első alkalommal hirdette meg a dm dolgozói körében az "Egy nap másokért" elnevezésű önkéntes programot, melynek célja hogy felhívja a figyelmet az önkéntes munka fontosságára, és ezzel támogasson civil szervezeteket, alapítványokat. A programban 2013. február 1. és szeptember 1. között, a dm minden negyedik munkavállalója, azaz 570 fő vett részt. Az Egy nap másokért kampány célja, hogy a dm Magyarország munkavállalói, a munkaidejükből 1 napot arra fordítsanak, hogy országszerte, önkéntesen, gyakorlati tudásuk felhasználásával segítsenek civil szervezeteknek, közösségeknek. A program kidolgozása során fontos szempont volt, a helyi segítségnyújtás. Országos hálózatként így lehetőségük nyílt arra, hogy valóban ott tudjanak segíteni, ahol arra szükség van. Munkatársaiknak köszönhetően 51 különböző településen 179 alkalommal, összesen 145 civil szervezetnél nyújtott a dm segítő kezet az elmúlt hét hónapban. A szervezetek között több szociális intézmény, és anyaotthon is található, de sokan választották önkéntes napjuk eltöltésére a helyi óvodákat, vagy állatmenhelyeket. dm a közösségi médiában Facebook, az elsődleges közösségi háló A dm magyarországi leányvállalata 2010. október 5-én csatlakozott a Facebookhoz és ma már közel 70 ezer követőt tudhat magáénak. YouTube és egyéb közösségi portálok A dm drogerie markt november 7-én indul el saját YouTube-csatornájával. A dm célja, hogy még jobban fokozza a vállalat és a vásárlók közötti interakciót. Kezdetben a TV reklámok, társadalmi felelősségvállalás kampányok és rendezvények felvételeit követhetik a csatornán az érdeklődők, a későbbiekben pedig lehetőségük lesz aktívan formálni is az oldalt. A cég YouTube megjelenését házon belül a marketing és PR osztály, illetve a Facebook oldalukat fejlesztő ügynökség kezeli majd. Szakmai elismerések, díjak A dm már ötödik alkalommal vehette át a Superbrands elismerést Idén kilencedik alkalommal osztotta ki a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Superbrands díjakat. A Superbrands kitüntetést olyan fogyasztói brandek nyerik el, amelyek a márkaerő, az ismertség, a reputáció és a tradíció tekintetében a legerősebbnek bizonyulnak. A bizottság értékelése 2013-ban kiegészült a GfK Piackutató Intézet által a fogyasztók körében végzett online márkaismertség és kedveltség kutatással. A jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, hiszen sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet az elismerésre. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Knorr-Bremse | lakásfelújítás | lézerterápia | szivattyú | párásító | Centrál Színház | hegesztőpajzs | kölyökkutya | bőrápolás | tartálykutatás | Liszt Ferenc Kamarazenekar | LED-lámpák | bónuszrendszer | Vizelettartás | retinol | inkontinencia | KunlunChem | alumíniumkerítés | gázkészülék | autódekoráció | hőmérséklet | Mosás | kávékapszula | hajópadló
![]() |
PARTNEREINK
|