|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Statisztika | Drágulnak a német élelmiszerdiszkontok
STATISZTIKA
MTI: Drágulnak a német élelmiszerdiszkontok
Külföld | 2013-10-11 13:01 | MTI
Németországban az élelmiszerdiszkontokban az utóbbi hónapokban jóval nagyobb mértékben emelkedtek az árak, mint a szupermarketekben, így egyre inkább csökken a különbség a két boltfajta árszínvonala között. Németországban az élelmiszerdiszkontokban az utóbbi hónapokban jóval nagyobb mértékben emelkedtek az árak, mint a szupermarketekben, így egyre inkább csökken a különbség a két boltfajta árszínvonala között - mutatta ki a GfK piackutató cég. A felmérés szerint az idén januárban még a szupermarketekben volt nagyobb drágulás, azóta viszont rendre az Aldi, a Lidl és a többi diszkontláncnál emelkedtek nagyobb mértékben az árak. A legnagyobb különbséget az utolsó vizsgált hónapban, augusztusban regisztrálták, akkor az élelmiszerdiszkontokban átlagosan 4 százalékos volt az áremelkedés éves összehasonlításban, a szupermarketeknél viszont csak 1,6 százalékos. A gyors ütemű drágulást részben az okozza, hogy egyre több a márkás árucikk, a biotermék és az adott régióból származó termék a kínálatban, ezekben a kategóriákban pedig eleve magasabbak az árak, mint a diszkontokban hagyományosan forgalmazott termékfajtáknál. Fontos tényező az is, hogy a diszkontláncok már nem folytatnak "árháborút" egymással és a szupermarketekkel, hanem fokozatosan emelik az áraikat, hogy legyen miből finanszírozni a fejlesztéseket - értékelik az adatokat a GfK szakértői a Die Welt című lap pénteki beszámolója szerint. A kínálat bővülése és az árak emelkedése nyomán már nem annyira egyértelmű, hogy "a diszkont egyenlő az olcsósággal" - tették hozzá, megjegyezve, hogy a változás egyelőre nem rontott a diszkontok helyzetén. A január-júliusi időszakot együttvéve a diszkontláncok összesített árbevétele 4,6 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, a szupermarket-hálózatoknál pedig 3,2 százalékos volt a növekedés. Augusztusban viszont évek óta először a szupermarketek bevétele nőtt nagyobb mértékben. Egyelőre nem látható, hogy ez egy trend kezdetét jelzi-e, az viszont biztos, hogy a fogyasztók észreveszik a diszkontok és a szupermarketek árszínvonala közti különbség csökkenését - mondta Robert Kecskes, a GfK elemzője.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
háztervezés | Máltai Szeretetszolgálat | Légzésfigyelő pulzoximéter | pedagógus | Jelenlét Ház | hajgyógyászat | szív- és érgyógyászat | P&G | DIGI | takarmány | elkóborolt kutyák | Mol | Pampers | Pesterzsébet | home office | állásinterjú | Pakisztán | űrlap | Csorvási Gazdák | Gáz | pályakezdő | munkáltató | dekoráció | Rossmann
|
PARTNEREINK
|