|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Gazdasági Jog | A GVH elfogadta a TEVA kötelezettségvállalását
GAZDASÁGI JOG
gvh | teva | saballo 30x | gazdasági versenyhivatal | teva magyarország zrt | saballo | lactiv | kötelezettségvállalás
![]()
GVH: A GVH elfogadta a TEVA kötelezettségvállalását
Országos | 2013-09-11 12:40 | GVH
A TEVA Magyarország vállalta, hogy kampányt szervez, valamint visszatéríti a fogyasztóknak a Saballo 30x termékkel kapcsolatos hirdetéseiben szereplő ár és a ténylegesen alkalmazott fogyasztói ár különbséget. A Gazdasági Versenyhivatal az elmúlt időszakban három eljárásban hozott döntést a TEVA Magyarország Kft. tájékoztatásaival kapcsolatban. Az elsőként lezárt vizsgálatban a GVH megállapította, hogy a vállalkozás a Saballo termékével kapcsolatban 2008 januárjától 2008. szeptember 10-ig jogsértő reklámot tett közzé, amikor a vény nélkül megvásárolható készítményt nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be. A termékkel kapcsolatban arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy a Saballo megelőzésre is szolgál, használatával hosszú távon biztosítható a jó közérzet és az időskori műtét is elkerülhető. A GVH a jogsértő reklám alkalmazása miatt 1 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A hivatal vizsgálta továbbá a vállalkozás 2012. január 10. és május 13. közötti időszakban megjelent tájékoztatásait is. A Lactiv étrend-kiegészítő termékét népszerűsítő reklámjaiban betegség megelőzésére, gyógyítására vonatkozó állításokat fogalmazott meg. Hirdetésekben arra hívta fel a fogyasztók figyelmét, hogy a készítmény ellensúlyozhatja a rendszertelen étkezés és a stressz miatti hasi panaszokat és a rossz emésztés okozta fáradékonyságot, valamint erősítheti a természetes védekezőképességét. A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a fenti tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 3 millió forint bírságot szabott ki. A GVH 2013 augusztusában lezárt harmadik vizsgálatában a TEVA 2012 júniusa és 2012. október 4. között a Saballo készítmények népszerűsítésével kapcsolatban megjelent tájékoztatásait vizsgálta. A vállalkozás egyrészt árakat összehasonlító reklámokban, másrészt az ajánlott fogyasztói ár feltüntetésével népszerűsítette a termékét, azonban fogyasztók több esetben a hirdetésekben megjelenő ajánlott fogyasztói árnál drágábban vagy más árkülönbséggel vásárolhatták meg a készítményt. A vállalkozás az eljárásban kötelezettséget vállalt arra, hogy 15 millió forintos költséggel edukációs kampányt indít, melynek során bemutatja a fogyasztók számára fogyasztói szemszögből, hogy mi a különbség az ajánlott árak és az alkalmazott fogyasztói árak között, valamint hogy mit jelent a fogyasztói átlagár-különbség, milyen formái ismertek az ár-összehasonlításnak, milyen adatokon alapulnak. A TEVA vállalta továbbá, hogy a 2. kampány során önálló honlapot készít, televíziós spotokat helyez el országos kereskedelmi és kábel televíziókban, valamint tájékoztató füzetet készít és terjeszt - elsősorban - gyógyszertárakban. A vállalkozás a fentieken kívül valamennyi vásárlónak, aki igazolni tudja, hogy a vizsgált időszakban az ajánlott fogyasztói árnál (1499 Ft) magasabb összegért vagy a hirdetettnél kisebb árkülönbséggel vásárolta meg a Saballo 30x terméket, megtéríti az ajánlott és a tényleges ár, illetve árkülönbözetek közötti különbséget. A Gazdasági Versenyhivatal a TEVA Magyarország Zrt. vállalásainak elfogadásával és kötelezővé tételével biztosíthatónak látta a versenyhez fűződő közérdek védelmét és a megtörtént események fogyasztók számára történő kedvező korrigálását, ezért a kötelezettségvállalás elfogadásával megszüntette az eljárást, a vállalások teljesülését utóvizsgálatban ellenőrzi. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]() ![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
nyugtató | Turkish Technic | digitalizáció | minibár | SPAR | Gyógynövény | szálloda | nyakkendő | Rolls-Royce | mesterséges intelligencia | Turkish Airlines | KRQ | kenőmájas | Liv Duna Medical Center | Carlsberg | Pepco | esküvői ruha | tárolás | akkumulátor | napelem | lángos | Lidl | grillezés | Liverpool FC
![]() |
PARTNEREINK
|