|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Átfogó e-kereskedelmi felméréssel állt elő az eNet és az árukereső
E-BIZNISZ
enet | madar norbert | enet kft | palocsay géza | palocsay | kis gergely | facebook | youtube | twitter | iwiw | google analytics
![]()
Marketinginfo.hu: Átfogó e-kereskedelmi felméréssel állt elő az eNet és az árukereső
Országos | 2013-04-16 13:33 | Marketinginfo.hu
A felmérés résztvevőit az eNet adatbázisában szereplő 4100 hazai webáruház közül szűrték. A kutatás elsősorban a marketing és értékesítéstámogató eszközök vizsgálatára fókuszált. Madar Norbert az eNet Kft. tanácsadója elmondta: a magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak becsült száma- 5-6 ezer, ebből a piackutató cég adatbázisában, mintegy 4100 található. A kutatásban a folyamatosan- legalább havonta- frissülő termékkínálattal előálló, mintegy 1200 webshop vett részt, amelyek 10 százaléka adott választ a cég kérdéseire. "A kutatásban a legnagyobb- 50 millió forint feletti árbevétellel rendelkező áruházak felülreprezentáltak"- fűzte hozzá. A 2008-as válság után a kiskereskedelmi forgalom csökkenésnek indult, a vásárlók pedig vélt, vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a webáruházak felé. Az oldalak használata jelentősen megemelkedett és ez a lendület recesszió enyhülése ellenére korántsem tetőzött még. A szakértő elmondta, hogy bár a webshopok saját regisztrált felhasználóinak 60 százaléka vásárol is, a regisztrációs folyamat hosszúsága azonban inkább elriasztja a vásárlókat. "Hosszú távon azok a cégek maradnak fenn, ahol nem kötelező a regisztráció"- kommentált. Az oldalletöltések aránya, bár sokat nyom a latba, a kulcskérdés mégis, hogy milyen "minőségű" vevőt vonzanak az oldalak- a vásárlóerő és a vásárlás gyakorisága szempontjából. "Az árösszehasonlító oldalakról érkező vevők "minősége" a legjobb- állapította meg Palocsay Géza, az árukereső.hu operatív igazgatója. A konverziós mutató azt jelzi, hogy hány látogatásból lesz ténylegesen vásárlás. Palocsay elmondta, hogy a konverzió ugyan számos tényezőtől függ, a "nyílt kártyákkal" játszó cégek sokkal előnyösebben szerepelnek ezen a téren. "Az a kereskedő, amely árait részletezi- például kiírja a kiszállítási díjat is, sokkal nagyobb konverzióval jelenik meg". Napjaink mobilrobbanása az e-kereskedelembe is begyűrűzött- szolgáltatók számára ugyanakkor nagy kérdést jelenthet, hogy honlapjukat mobilra optimalizálják, vagy saját mobilalkalmazást fejlesszenek ki. "Ha a weblap látogatása eseti jellegű, érdemesebb mobilra optimalizálni az oldalt, ha letöltése rendszeres, akkor a saját app létrehozása lehet a fő csapásirány"- értékelt Kis Gergely, az eNet ügyvezető igazgatója. A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás A webshopok esetében nagyon fontos hogy milyen marketingstratégiát, illetve és milyen értékesítési csatornákat használ. A szolgáltatók értékelése szerint a keresőoptimalizálás a legelőnyösebb csatorna, amelyet az árösszehasonlítók követnek. Palocsay Géza hozzátette, hogy bár a kuponozás rendkívül népszerű és látványosan terjedő eszköznek számít, hatékonyság tekintetében viszont sosem lesz vezető. Ennek fő oka, hogy a webes rendelés nem impulzusvásárlást jelent. A kuponozás inkább az egyszeri vásárlókat vonzza, akik az akciókra "harapnak", míg a forgalom oroszlánrészét a rendszeres fogyasztók generálják. A hírlevél kiküldése már távolról sem elég a jó működéshez- a webshopoknak a közösségi oldalakon is jelen kell lenniük. Látható, hogy leggyakrabban használt csatorna a Facebook, míg a Youtube-ot jellemzően a nagyobb -50 milliós árbevétel feletti- boltok használják tartalomgyártásra, mivel ezt a leginkább idő- és energiaigényesebb kivitelezni. Új tendencia, hogy a Twitter használata is megugrott- mikroblogról lévén szó, ezt jellemzően a kisebb szereplők alkalmazzák, mivel folyamatos frissítését akár 1-2 ember is elvégezheti. Az IWIW használata ugyanakkor folyamatosan csökken. " A közösségi oldalak használatának kutatása során, a hirdetési szolgáltatások alkalmazását is beleértettük"- kommentált az eNet tanácsadója. A statisztikai elemzőprogramok népszerűsége tekintetében a Google Analytics toronymagasan vezet. Saját fejlesztésű elemzőprogram használatát azonban inkább csak a nemzetközi háttérrel rendelkezők cégek használnak. "A webáruházak bővülése töretlen, köszönik szépen jól megvannak"- hangzott el a kutatás végkövetkeztetése. Palocsay Géza elmondta, hogy a nagy offline kiskereskedelmi egységek- köztük is elsősorban a Tesco- megjelenése a webshop piacon, csak a fogyasztói bizalmat erősítik és a felhasználók pozitív élményeit növelik a szegmenssel kapcsolatban. Így tehát az ágazat további növekedési potenciál előtt állhat. Az eNET Kft.-t - korábbi nevén GKIeNET Kft. - egy telekommunikációs és informatikai piackutatásokra, illetve információs társadalomkutatásokra szakosodott piackutató cég. Az Árukereső.hu Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala. Felhasználói jelenleg több mint 1000 webáruház 2,7 millió terméke közül válogathatnak az oldalon. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Rumour by Rácz Jenő | E-on | finanszírozási modell | Intersnack | E.ON | hátizsák | Gyűrű | zár | kopaszodás | bútor | Bátor Tábor | állás | kilincs | Év étterme díj | mozdony | Ganz | okosotthon | ovis | bicikli | osztalék | Raben Group | polikarbonát | szőrtelenítés | Gyereknap
![]() |
PARTNEREINK
|