|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | A Henkel rekordszintű árbevételt és üzemi eredményt ért el
KERESKEDELEM
henkel | kasper rorsted | ebit | eps | laundry home care | beauty care | kína | adhesive technologies | közép európa
![]()
Henkel: A Henkel rekordszintű árbevételt és üzemi eredményt ért el
Külföld | 2013-03-07 13:50 | Henkel
A 2013-as pénzügyi évre Kasper Rorsted a következő előrejelzést adta: A piacainkat továbbra is változékonyság és dinamizmus jellemzi majd. A 2013-as pénzügyi évre Kasper Rorsted a következő előrejelzést adta: A piacainkat továbbra is változékonyság és dinamizmus jellemzi majd. Folytatjuk folyamataink további egyszerűsítését és fejlesztését, hogy versenytársainknál gyorsabban reagáljunk a piaci kihívásokra. A teljes pénzügyi évben 3-5 százalékos szerves növekedést várunk. Várakozásaink szerint a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) körülbelül 14,5 százalékra, az elsőbbségi részvények korrigált hozama pedig körülbelül 10 százalékkal növekszik. Árbevétel és nyereség 2012-ben A 2012-es pénzügyi évben a Henkel árbevétele 5,8 százalékkal 16,51 milliárd euróra nőtt a kihívásokkal teli gazdasági környezetben. A szerves növekedés - amely nem tartalmazza az árfolyamhatások és felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatását -, a mennyiségi és értékbeni növekedésnek köszönhetően 3,8 százalékkal emelkedett. Mindhárom üzletág hozzájárult a szerves növekedéshez, és a releváns piacaikon tovább nőtt a Henkel részesedése. Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési kiadások hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 15,1 százalékkal 2,335 milliárd euróra nőtt az előző évben elért 2,029 milliárd euróról. Valamennyi üzletág hozzájárult ehhez a pozitív eredményhez. Az üzemi eredmény (EBIT) 2,199 milliárd euróra nőtt az előző pénzügyi évben elért 1,765 milliárd euróról. A beszerzési piacok magasabb árai ellenére a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) jelentősen - 13 százalékról - 1,1 százalékponttal 14,1 százalékra emelkedett. A pénzügyi műveletek eredménye 14 millió euróval -141 millió euróra javult, köszönhetően a nettó adósságállomány csökkenésének és az alacsony kamatszinteknek. Az árfolyamhatásoknak pozitív hatása volt. A 2012-es év adózás utáni korrigált eredménye a kisebbségi részesedések levonása után - éves szinten - 18,2 százalékkal, 1,356 milliárd euróról 1,603 milliárd euróra emelkedett. A nettó profit 1,556 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 1,191 milliárd euróról. A 46 millió eurós kisebbségi részesedés levonásával az adózás utáni eredmény 1,51 milliárd eurót tett ki, szemben az előző évi 1,161 milliárd euróval. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) éves alapon 17,8 százalékkal, 3,14 euróról 3,7 euróra nőtt. Az igazgatóság, a felügyelő bizottság és a részvényesi tanács a Henkel éves közgyűlésén elsőbbségi részvényenként 18,8 százalékkal magasabb, 0,95 eurós (előző év: 0,80 euró), törzsrészvényenként pedig 19,2 százalékkal magasabb, 0,93 eurós (előző év: 0,78 euró) osztalékra tesz javaslatot. A nettó forgótőke árbevételhez viszonyított aránya tovább javult: a mutató 5,2 százalékon zárta az évet, 2,1 százalékponttal elmaradva az egy évvel korábbi szinttől. A nettó adósságállomány 2012. december 31-én 85 millió eurót tett ki, ez lényeges csökkenést jelent a 2011. december 31-én feljegyzett 1,392 milliárd euróhoz képest. Üzletágak teljesítménye A Laundry & Home Care (mosó- és háztartási tisztítószerek) üzletágban a szerves árbevétel-növekedés 4,7 százalékos volt 2012-ben. A legfontosabb piacokon a növekedés ennél is magasabb volt. A nyugat-európai piac szerves növekedést ért el a régió déli országaiban tapasztalható nehéz piaci körülmények ellenére. A régió eredményéhez jelentősen hozzájárult a német, a francia és az olasz piac jó teljesítménye. Az erős verseny és a továbbra is szűkülő piac ellenére az észak-amerikai árbevétel szintén stabil maradt. A korrigált üzemi eredmény jelentős mértékben, 15,5 százalékkal 659 millió euróra nőtt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés szintén javult, 1,3 százalékponttal 14,5 százalékra emelkedett. A 2012-es üzemi eredmény 621 millió eurót tett ki, szemben az előző évi 419 millió euróval. A Beauty Care (szépségápolás) üzletág a korábbi évekhez hasonlóan 2012-ben is növelte jövedelmezőségét. A szerves árbevétel 3,1 százalékkal bővült, ami szintén meghaladta a legfontosabb piacokon elért növekedést. Ahogy az előző években, 2012-ben is hangsúlyos volt az innovációs program, amely hozzájárult a fejlődéshez. A fejlődő piacok üzleti teljesítménye különösen jó volt. Az ázsiai piac - a japán kivételével - kiemelkedő, kétszámjegyű növekedést ért el a Kínában megvalósult növekedés eredményeként. Az afrikai és közel-keleti régióban szintén kétszámjegyű árbevétel-növekedés következett be, és bővülés volt a fejlett piacokon is. Az észak-amerikai üzleti teljesítmény kifejezetten jól alakult. A korrigált üzemi eredmény az előző évhez képest jelentősen, 6,8 százalékkal 514 millió euróra nőtt, ami egyben az üzletág történetének legjobb eredménye. Ennek köszönhetően a korrigált árbevétel-arányos megtérülés 0,3 százalékponttal 14,5 százalékra emelkedett, ami szintén új üzletági rekordot jelent. Az Adhesive Technologies (ragasztás technológiák) üzletág ugyancsak növelte a jövedelmezőségét 2012-ben. Bár a gazdasági aktivitás gyengült az év során, az üzletág árbevétele először lépte át a 8 milliárd eurós határt, elérve a 8,256 milliárd eurót. Jelentősen nőtt az árbevétel a fejlődő piacokon, az afrikai és közel-keleti régió produkálta a legnagyobb - kétszámjegyű - növekedést. Összességében a fejlett piacok árbevétel-növekedést értek el, melyhez különösen az észak-amerikai térség járult hozzá. A korrigált üzemi eredmény 15,9 százalékkal 1,246 milliárd eurós rekordszintre emelkedett. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 1,2 százalékponttal 15,1 százalékra nőtt, ami szintén új csúcsnak felel meg. Regionális teljesítmények A kiélezett versenyhelyzet ellenére - az előző évhez hasonlóan - a nyugat-európai piac 5,61 milliárd eurós árbevételt termelt. Az organikus árbevétel szerény mértékben, 0,5 százalékkal mérséklődött. A németországi kedvező trendet beárnyékolta a dél-európai recesszió. A Közép-Európából származó árbevétel az előző évhez képest 6,2 százalékkal, 2,986 milliárd euróra emelkedett. A szerves árbevétel-növekedés 6 százalékos volt ebben a régióban, melyhez elsősorban a török és az orosz piac járult hozzá. Az afrikai és közel-keleti régióban az árbevétel nominálisan 15,3 százalékkal, 1,077 milliárd euróra emelkedett az előző évhez képest, Az organikus árbevétel-növekedés 12,6 százalékos volt, melyhez többek között az Egyesült Arab Emirátusok, Algéria és Egyiptom piacán elért kétszámjegyű növekedés járult hozzá. Az észak-amerikai régióban nominálisan 11,3 százalékkal, 3,023 milliárd euróra emelkedett az árbevétel. Bár az Egyesült Államokban visszafogott volt a vásárlókedv, a teljes észak-amerikai régió organikus árbevétele 4,8 százalékkal nőtt. A latin-amerikai régióban nominálisan 0,4 százalékkal, 1,062 milliárd euróra csökkent az árbevétel, azonban organikusan 3,1 százalékos volt a növekedés. Ez a fejlődés leginkább a mexikói piacon elért forgalomnövekedés miatt valósult meg, míg Brazíliában visszaestek a bevételek. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben elért 2,597 milliárd eurós árbevétel nominálisan 13,1 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A fejlődő piacok árbevétele - Közép-Európa, Afrika és Közel-Kelet, Latin-Amerika és Ázsia (kivéve Japán) - nominálisan 9,3 százalékkal 7,115 milliárd euróra nőtt 2012-ben. A 7,8 százalékos organikus árbevétel-növekedéshez mindhárom üzletág hozzájárult. 2012 negyedik negyedév A Henkel árbevétele 2012 negyedik negyedévében éves összevetésben 5,3 százalékkal 4,002 milliárd euróra nőtt. A szerves árbevétel-növekedés 4 százalékos volt. Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési kiadások hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 8,4 százalékkal 502 millió euróról 544 millió euróra emelkedett. Az üzemi eredmény (EBIT) az előző év azonos időszakában elért 347 millió euróról 492 millió euróra nőtt 2012 utolsó negyedévében. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) 0,4 százalékponttal, 13,2 százalékról 13,6 százalékra emelkedett. Az árbevétel-arányos megtérülés 2012 negyedik negyedévében 12,3 százalékos volt, ami az előző év azonos időszakában 9,1 százalékot tett ki. A negyedik negyedév korrigált adózás utáni eredménye a kisebbségi részesedések levonása után 12,9 százalékkal 377 millió euróra emelkedett (előző év negyedik negyedév: 334 millió euró). A teljes negyedik negyedéves nettó eredmény 357 millió euró volt, szemben az előző év azonos időszakában elért 212 millió euróval. A 14 millió eurós kisebbségi részesedés levonása után 2012 negyedik negyedévében a nettó eredmény 343 millió euró lett (előző év negyedik negyedév: 203 millió euró). Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) 13 százalékkal 0,87 euróra emelkedett (előző év azonos negyedéve: 0,77 euró). Előrejelzés 2013-ra A Henkel 2013-as pénzügyi évében 3-5 százalékos organikus árbevétel-növekedésre számít, és előrejelzése szerint valamennyi üzletág bővülése ebben a sávban várható. Az elmúlt években a Henkel számos intézkedést vezetett be, amelyek pozitív hatással voltak a vállalat költségszerkezetére. A Henkel ebben az évben is folyamatosan hozzáigazítja struktúráit az állandóan változó piaci környezethez, szigorú költségkontrollt gyakorolva, különösen az adminisztráció területén. Az üzleti folyamatok optimalizálásával és egységesítésével tovább növeli a szolgáltató központok (Shared Service Centers) szerepét. A tevékenységek összevonásával a Henkel célja, hogy tovább növelje hatékonyságát, és egyben emelje az ügyfélkiszolgálás minőségét. A gyártás és a logisztikai hálózatok optimalizálása is kedvezően befolyásolja majd a költségszerkezetet. Ezek a tényezők a várt árbevétel-növekedéssel együtt pozitívan hatnak majd az idei jövedelmezőségre. A Henkel várakozásai szerint a korrigált árbevétel-arányos megtérülés - a 2012-es 14,1 százalékról - 14,5 százalék körüli szintre nő 2013-ban mely eredményjavulásához valamennyi üzletág hozzájárul. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
SPAR | JBL | szupinált cipő | Elektromos autó | téglagyár | lézeres szemműtét | betonozás | BioTechUSA | haszongépjármű | fogszabályzó | személyszállítás | REGIO JÁTÉK | lángos | Szentendre | játékpiac | szivattyú | evőeszköztartó | lakásvásárlás | Lidl | CEMACON | disznóvágás | vérplazma | kenőmájas | hűségpromóció
![]() |
PARTNEREINK
|