SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Technológia | Alternatív erőátviteli koncepció készülőben


Bosch: Alternatív erőátviteli koncepció készülőben
Külföld | 2013-03-04 14:15 | Pressinform



A teljesítményelosztási koncepciónak köszönhetően a jármű háromféleképpen vezethető: hagyományosan mechanikus módon, azaz belső égésű motor-hajtással, hidraulikusan, vagy a kettő kombinálásával.

Azt követően, hogy a Bosch elektromos osztott-tengelyű hibrid rendszerét sikeresen integrálták a PSA Peugeot Citroën dízel járműveibe, a két vállalat a személyautók számára fejleszt hidraulikus hibrid erőátviteli rendszert, ami két hidraulikus egységből, valamint a hozzájuk csatlakozó nyomástárolókból áll. A teljesítményelosztási koncepciónak köszönhetően a jármű háromféleképpen vezethető: hagyományosan mechanikus módon, azaz belső égésű motor-hajtással, hidraulikusan, vagy a kettő kombinálásával. Ennek eredményeként a belső égésű motor kis terhelés mellett sokkal gazdaságosabb működik. A rendszer visszanyeri azt a mozgási energiát, amely egyébként hő formájában elveszne: hidraulikus energiává alakítja és eltárolja egy nyomástárolóban, így ez a későbbiekben bármikor felhasználható az autó meghajtására. A rendszer mindemellett lehetőséget ad arra is, hogy a jármű tisztán hidraulikus meghajtással közlekedjen. Ezáltal rövid távolságok károsanyag-kibocsátás nélkül megtehetők, amely eredményeként akár 30 százalékkal alacsonyabbá válhat a szén-dioxid-kibocsátás az Új Európai Menetciklusban, illetve akár 45 százalékos csökkenés érhető el a tisztán városi ciklusban.

Költséghatékony hibrid erőátvitel kompakt autókhoz

Ez a technológia elvben bármilyen hagyományos motorral kombinálható. A kezdeti szakaszban ugyan a kompaktautó-szegmensben fogják hasznosítani, de ugyanúgy alkalmazható személyautókban, valamint kis tehergépjárművekben is a városi forgalomban. A hidraulikus-mechanikus erőátviteli rendszer költséghatékony, megbízható és szervizbarát hibrid erőátvitelt eredményez. Működéséhez nem szükséges különleges infrastruktúrát kiépíteni, ezért a világon bárhol használható.

A Bosch összevonja autóipari és ipari hidraulikai szakértelmét

A technológia a Bosch Rexroth által világszerte széles körben alkalmazott hidraulikus erőátviteli elvek alapján működik. A Bosch a PSA Peugeot Citroënnel közösen nagy lehetőséget lát abban, hogy ezt a technológiát a személyautókban is alkalmazza. A két vállalatcsoport szoros együttműködése 2008-ban kezdődött, és a Peugeot stratégiai partnerség keretében 2011-ben dobta piacra a világ első sorozatgyártott, osztott-tengelyű erőátvitelű dízel hibrid személyautóját, a 3008 HYbrid4-et. A szakemberek szorosan együttműködve fejlesztették ki az elektromos összetevőket (az elektromos motort, a teljesítményelektronikát és a nagyfeszültségű generátort), valamint a hibrid járművekhez szükséges ESP® elektronikus menetstabilizáló program műszaki tervét. Ez az erőátviteli koncepció jelenik meg most a PSA Peugeot 508-ában (mind az RXH kombiban, mind pedig a HYbrid4 szedánban) és a Citroen DS5 HYbrid4 modellekben is. Ehhez a modellekhez a Bosch biztosítja az elektromos erőátviteli rendszer alkatrészeit is.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!