SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Statisztika | A Telenor növelte árbevételét és ügyfélkörét a negyedik negyedév...


MTI: A Telenor növelte árbevételét és ügyfélkörét a negyedik negyedévben
Országos | 2013-02-13 06:32 | MTI



A Telenor Magyarország növelte árbevételét és ügyfélkörét tavaly a negyedik negyedévben, a különadóterhek növekedése miatt ugyanakkor az eredménye elmaradt az egy évvel korábbitól.

A Telenor Magyarország növelte árbevételét és ügyfélkörét tavaly a negyedik negyedévben, a különadóterhek növekedése miatt ugyanakkor az eredménye elmaradt az egy évvel korábbitól - közölte a társaság szerdán az MTI-vel.

A vállalat 42,043 milliárd forint árbevételre tett szert 2012 október-decemberében, szemben a 2011. negyedik negyedévi 41,404 milliárd forinttal. A magasabb kiskereskedelmi árbevétel ellensúlyozta a hívásvégződtetési díj januári csökkenésének hatását, és egy egyszeri tétel is hozzájárult a növekedéshez a magyarázat szerint.

Az egyszeri tételek nélküli kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) 11,654 milliárd forintra csökkent az egy évvel korábbi 11,771 milliárdról. A 2012 második félévében bevezetett új távközlési adó negatív hatását csak részben ellensúlyozta a nagyobb árbevétel és a működési költségek csökkenése. A Telenor 2,4 milliárd forintot fizetett be az új távközlési adó és további 2,4 milliárd forintot válságadó címén a negyedik negyedévben.

A vállalat ügyfélköre 62 ezer előfizetővel 3 millió 521 ezerre bővült tavaly az utolsó negyedévben, és ezáltal mind a mobil hang, mind a mobilinternet szegmensben nőtt a Telenor piaci részesedése. A használt kártyák száma alapján számított piaci részesedése 31,78 százalék volt 2012 végén, a mobilinternetes piaci részesedése pedig 30,13 százalékot ért el.

Az egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétel 3629 forintra emelkedett tavaly a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 3577 forintról.

Beruházásokra 2,35 milliárd forintot költött a vállalat 2012 utolsó negyedévében, szemben a bázisidőszak 8,75 milliárd forintjával. A csökkenés oka, hogy 2011 negyedik negyedévében jelentős beruházásokat igényelt a hálózatmodernizációs program.

A norvégiai központú Telenor csoport Skandinávia, Kelet-Közép-Európa és Ázsia 11 piacán rendelkezik mobil érdekeltséggel, továbbá 31,67 százalékos részesedése van a 20 ország piacán működő VimpelCom Ltd.-ben.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!