SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Mobil | A mobil eszközökre támaszkodik a szórakoztató elektronikai ipar


MTI: A mobil eszközökre támaszkodik a szórakoztató elektronikai ipar
Külföld | 2013-01-08 11:20 |



Mostantól a táblaszámítógépek és okostelefonok iránti piaci kereslet adja a szórakoztató elektronikai ipar motorját - áll a GfK és a CEA, a Las Vegas-i CES elektronikai vásáron közzétett prognózisában.

A növekedés motorját hosszú időn keresztül a laptévék iránti kereslet adta, ezt a szerepet azonban a 3D tévétechnológia terjedése ellenére is az utóbbi időkben a mobil készülékek vették át. A teljes piaci forgalomnak az idén már legalább ötven százalékát adják majd a mobil készülékek: a táblaszámítógépek, az okostelefonok és a mobil személyi számítógépek.

A szórakoztató elektronikai termékek világpiaci forgalma emellett a fejlődő régiók, ezen belül is elsősorban Kína és India növekvő keresletére támaszkodik majd.

A tanulmány az idén mintegy 4 százalékos forgalomnövekedést vetít előre a 2012-es egyszázalékos csökkenés után. Ezen belül a fejlődő régiók forgalma az idén 9 százalékkal emelkedik a tavalyi 3 százalék után, a fejlett régióké pedig 1 százalékkal nő a tavalyi 4 százalékos csökkenés után.

A teljes szórakoztató elektronikai termékforgalomnak az idén 56 százalékát adják majd a fejlett régiók a tavalyi 57 százalék után és 44 százalékát a fejlődő régiók a tavalyi 43 százalék után. A világ fejlett régióiban a 2009-eshez képest az idén 10 százalékkal, a fejlődő régiókban pedig 57 százalékkal emelkednek majd az értékesítések.

Az okostelefonok értékesítésében a fejlődő piacok veszik át a vezetést a fejlett piacoktól a viszonylag alacsonyabb árfekvésű készülékek terjedésének köszönhetően. Míg 2011-ben a világpiaci okostelefon-eladások 54 százaléka a fejlett régiókra és 46 százaléka a fejlődő régiókra esett, addig az idén az arány 58-42 százalékra módosul a fejlődő régiók javára - jelzi a Las Vegas-i CES (Consumer Elelctronic Show) nemzetközi szórakoztató elektronikai vásár szervezője, az amerikai CEA (Consumer Electronics Association) piackutató érdekeltsége, a CE MarketMetrics és a GfK (Gesellschaft für Konsumforschung) piackutató intézet prognózisa.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!