SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Rossz idők járnak az energiaital gyártókra


Bomba Energy Drink Kft.: Rossz idők járnak az energiaital gyártókra
Országos | 2012-12-19 14:09 | WELL PR Agency



A forgalmazókat nemcsak az egész kiskereskedelmet érintő negatív gazdasági hatások sújtják, de a folyamatosan változó jogszabályi környezet, a népegészségügyi termékadó is tovább nehezíti helyzetüket.

Az energiaital szegmens szereplői számára nagy kihívást jelent a változások követése mellett eddigi forgalmuk és piacrészesedésük megtartása. A piac helyzetét, jövőbeli kilátásait elemzi Katona Balázs, a Bomba! Energy Drink Kft. kereskedelmi vezetője.

"A Nielsen adatai alapján, a kiskereskedelmi forgalomban összességében 2%-os visszaesés várható az idei évben. Ezzel szemben az energiaital szegmens 15-20%-os forgalom csökkenésre számít" - kezdi elemzését Katona Balázs.

"Az elmúlt 15 évben az energiaital piac dinamikusan növekedett. Ehhez viszonyítva még drámaibb az idei visszaesés, amelyet alapvetően három tényező okoz. Egyrészt a gazdasági környezet változásainak hatására a fogyasztási szokások átrendeződése, másrészt a szegmenset érő - sokszor alaptalan - támadások, harmadrészt a termékekre nehezedő adóteher, amely jelentősen megnövekedett az elmúlt év során" - mondja Katona Balázs.

"A népegészségügyi termékadó (neta) 2011. szeptember 1-től bevezetett, 250 Ft/literes mértéke iszonyatos plusz terhet rótt az energiaital forgalmazókra, amit azok nem tudtak a fogyasztói árakba beépíteni, hiszen az - beleértve az áfát és a kereskedelmi árrést is - dobozonként több mint 100 forintos áremelést jelentett volna. Az adóteher beépítése az árba tehát teljességgel ellehetetlenítette volna az egyes termékeket a piaci versenyben. Ezért az összes energiaital gyártó igyekezett úgy módosítani a termékek összetételén, hogy ne kelljen az adót megfizetnie. A 2012-es költségvetés eredetileg 20 milliárd forint bevétellel számolt a népegészségügyi termékadóból, a NAV becslése szerint azonban ez az összeg nagyjából csak 18,2 milliárd körül lesz" - elemzi az idei évet Katona Balázs.

"Az idén decemberben elfogadott, 2013. januártól életbe lépő módosítások révén a neta mértéke jelentősen csökkent. Az új szabályoknak megfelelően 15 mg/1000 ml koffeintartalom felett 40 Ft/l adót kell fizetni, ami jóval kedvezőbb az eddigi literenkénti 250 Ft-os adótehernél" - mondja az új szabályozásról Katona Balázs. "Számítások szerint azonban ez is minimum 18-20 forintos emelkedést jelent a fogyasztói ár tekintetében. A kérdés tehát az, hogy a jelenlegi helyzetben a fogyasztóink elbírják-e ezt a terhet, megengedheti-e magának bármelyik gyártó az ilyen mértékű emelést. Saját felméréseink szerint a fogyasztók maximum 5-10 Ft-os emelkedést tolerálnak, így tehát a 18-20 forintos áremelés jelentős piacvesztéssel járhat az egyes márkák számára."

"Az üveges kiszerelésű Bomba! termékünkkel szerencsések vagyunk, mert ennek koffein tartalma, az 1997-es bevezetés óta, épp a most meghatározott határértéken van. Ugyanez igaz a PET palackos kiszerelésre is" - mondja Katona Balázs a saját termékeik vonatkozásában. "Fémdobozos termékeink azonban beleesnek az adóval sújtott kategóriába. Mivel - felméréseink szerint - a jelenlegi helyzetben fogyasztóink nem tudják tolerálni az ilyen mértékű áremelést, alaposan el kell gondolkodunk dobozos termékeink összetételének további módosításán."

"A Bomba! energiaital 1997-ben jelent meg Magyarországon. Cégünk éves forgalma 2010-ben meghaladta az 1,9 milliárd forintot, a 2011-es évben pedig elérte a 2,7 milliárd forintot. A Bomba! 2010-ben több mint 500 millió forint, 2011-ben pedig 620 millió forint adó befizetésével járult hozzá a Magyarország központi költségvetéséhez. Félreértés ne essék tehát, termékeink összetételének megváltoztatásával nem az adózási kötelezettségünk alól szeretnénk kibújni, hanem olyan termékportfóliót szeretnék kialakítani, amely továbbra is versenyképes a hazai piacon. A fogyasztók által már ismert és kedvelt termékeinket olyan áron kívánjuk forgalomba hozni, amely számukra is megfizethető" - zárja összegzését a kereskedelmi vezető.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!