SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Rendezvény | Díjat vettek át az év legkiválóbb márkái


Superbrands: Díjat vettek át az év legkiválóbb márkái
Országos | 2012-12-06 | Superbrands



A Superbrands Magyarország idén is díjazta a legjobb fogyasztói márkákat, valamint a legkiválóbb B2B vállalatokat. A Csodalámpa Alapítvány különdíjban részesült.

A marketing- és kommunikációs szakma legrangosabb eseményének számító Superbrands Díjátadó Gálán december 4-én este ünnepélyes keretek között immár nyolcadik alkalommal osztották ki a legkiválóbb márkáknak járó Superbrands és ötödik alkalommal a Business Superbrands díjakat. A példaértékű márkaépítést elismerő címek odaítélésről minden évben egy-egy szakmai notabilitásokból álló bizottság dönt. Az exkluzív programokkal színesített díjátadást követően bemutatták az idei Superbrands Évkönyvet, mely a Superbrands és Business Superbrands díjazottak sikerét összefoglaló közös kiadvány.

"A márkaérték az egyik legfontosabb szellemi terméke egy vállalatnak, ami nehezen felépíthető, ugyanakkor pillanatok alatt lerombolható. Az elmúlt években több kutatás igazolta, hogy a jelentős értéket képviselő márkák csökkentik egy cég részvényeinek árfolyam-ingadozását és a vállalat tulajdonosainak, partnereinek kockázatait. Gazdasági válságban, ami ma Magyarországot súlyosan érinti, fontos társadalmi intézmények, vállalatok, szektorok omlanak össze, kerülnek komoly veszélybe. A Superbrands és Business Superbrands díjazás évek óta jó tükröt tart a magyarországi vállalatoknak arról, hogy mennyire menedzselik jól márkáikat. Hiszem, hogy ezek a díjak olyan értéket jelentenek a verseny résztvevőinek, ami előreviszi őket a mai különösen nehéz munkájukban" - dr. László Géza, a Superbrands Magyarország igazgatója gondolatai a márkaépítés fontosságáról, és a díjazásról.

Csodalámpa Alapítvány lett az idei év különdíjasa

A díjakat átadó Superbrands Magyarország 2012-ben a Csodalámpa Alapítvány munkáját segítette évközben, illetve részesítette különdíjban az ünnepi díjátadó ceremónia alkalmával. Az alapítvány a hosszú kórházi kezelésen áteső beteg gyermekek kívánságait igyekszik teljesíteni. A díjazó és öt további cég (a COOP márka kommunikációs ügynöksége a SKY Csoport, a GFK, a MESTER, a RE PROJEKT DECELOPMENT valamint a TORK) többek között abban segített, hogy hét kiválasztott kisgyermek elérhetetlennek tűnő kívánsága válhasson valóra. Ezeket az ajándékokat a gyerekek képviselőinek szintén az este folyamán, a helyszínen nyújtották át.

Szakmai bizottságok döntöttek a díjak odaítéléséről

A Superbrandek (fogyasztói csúcsmárkák) kiválasztásának alapja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának közel kétszázezres nemzeti védjegy-adatbázisa. A Superbrands Bizottság független tagjai a marketingszakma, a média és a tudományos élet szakértői. Ők ennek a listának a szűkített és folyamatosan aktualizált változatából választották ki az idei év legjobb márkáit. A világ közel kilencven országában azonos előírásokat követő nemzetközi hátterű Superbrands márkadíjazási rendszerben a hazai bírák ugyanazon elv alapján döntöttek a jelöltekről, mint külföldi kollégáik, azaz "Superbrands az a márka, mely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, melyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek."

A nemzetközi definíción túl a testület figyelembe vette még az adott brand tradícióját, piaci szereplését, reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját és márkastratégiáját.

A Superbrands cím elnyerése már önmagában is komoly elismerést jelent, vannak azonban márkák, melyeket a grémium az eltelt nyolc év alatt többedik alkalommal díjazott. A sok tízezer márka közül azonban csak 46 márka kapta meg a kezdetek óta minden alkalommal a Superbrands díjat. Ezek között ismert sportszermárka, utazási iroda, országos üzlethálózat vagy kulturális fesztivál éppúgy szerepel, mint mosógépgyártó vagy kedvelt élelmiszeripari árucikk.

Külön a B2B márkák elbírálására felállított Business Superbrands Bizottság tagjai a mintegy 3000 céget tartalmazó (Dun&Bradstreet általi) adatbázisában szereplő kizárólag üzleti márkákat zsűrizte. Vállalati mérettől függetlenül a legkisebb vállalkozásokat és a legnagyobb nyereségű cégeket a grémium egyformán vizsgálat alá vonta, különös figyelmet fordítva az egyes iparkamarák, egyesületek, szakmai szervezetek javaslataira.

Superbrands Programban résztvevő díjazottak 2012-ben
AGÁRDI PÁLINKA, AQUAWORLD BUDAPEST, BATZ, BUDAI EGÉSZSÉGKÖZPONT, BUDAPESTI OPERETTSZÍNHÁZ, CLASS FM, COSMOPOLITAN, D.A.S., DR.THEISS HUNGARY, FIGYELŐ, GARDENA, GARDÉNIA, GROUPAMA GARANCIA BIZTOSÍTÓ, HAAS&CZJZEK, HELYI TÉMA, ILCSI, LACALUT HUNGARY, LEVI'S, MESTER, NAPI GAZDASÁG, NATURTEX, NŐK LAPJA CAFÉ, ORIGO, PIAC&PROFIT, STARKEY, SZALLAS.HU, ZEPTER

Business Superbrands Programban résztvevő díjazottak 2012-ben
.A.S.A, CARDINAL, D&B, DB SCHENKER, DEFEND LOCK, GFK HUNGÁRIA, GYSEV, HILL+KNOWLTON STRATEGIES, HOLCIM, KORN/FERRY INTERNATIONAL, MAG, MALTACOURT, MÁTRAI ERŐMŰ, MENTAVILL, MOM, NORDENIA HUNGARY, OPTEN, BISNODE PARTNERCONTROL, PAUKER, RAFINANZ ORBICO, RE PROJECT DEVELOPMENT, ROSENBERG, ROVITEX, SEPTOX, TORK, VISUALPOWER

Mindkét programhoz csatlakozott díjazott márkák 2012-ben
ALLIANZ, COOP, FŐGÁZ, FUNDAMENTA-LAKÁSKASSZA, LIDL, SUPERSHOP







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!