SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Karrier | Marketinginfo.hu: Önfoglalkoztatás: kockázatos függetlenség


Marketinginfo.hu: Marketinginfo.hu: Önfoglalkoztatás: kockázatos függetlenség
Országos | 2012-11-15 | Amway



Az Amway kutatást végzett az önfoglalkoztatásról, amelyből kiderült, hogy a fiatalok számára a függetlenség és az önmegvalósítás lehetősége számít vonzónak ebben a státuszban.

A közvetlen értékesítéssel foglalkozó nemzetközi Amway vállalatcsoport felmérést végzett a vállalkozás típus megítéléséről, valamint az önfoglalkoztatás előnyeiről és hátrányairól. Idén a felmérésben szereplő tizenhat európai ország egyike Magyarország is, így 2012-ben képet kaphatunk arról, hogy honfitársaink hogyan vélekednek az önfoglalkoztatásról. A vállalkozói létforma megítélése hazánkban meglehetősen negatív, és honfitársaink szerint újabb vállalkozások addig nem is nagyon születnek, amíg a két nagy akadály el nem hárul a vállalkozni vágyók útjából: a kezdőtőke hiánya és a kedvezőtlen gazdasági helyzet. Abban viszont a magyarok is egyetértenek a többi európai nemzettel, hogy a vállalkozók szerepe a 21. században egyre fontosabb. A magyarok a legborúlátóbbak a saját vállalkozás indításával kapcsolatban, derült ki az Amway Európában elvégzett reprezentatív felmérésből. A vállalkozói létforma megítélése Magyarországon a legkedvezőtlenebb (47 százalék), de negatív a hozzáállásuk ezzel kapcsolatban az osztrákoknak (35 százalék), németeknek (35 százalék) és spanyoloknak (32 százalék) is. Hazánkban a harminc év alattiak és a felsőfokú végzettségűek a legbizakodóbbak ebben a témában - írja az Amway közleménye.

"A vállalkozói létforma egyre nagyobb szerepet játszik az európai gazdaságok életében. Népszerűsítése hozzájárul a gazdaság növekedéséhez és az életszínvonal emeléséhez" - mondta Michael Meissner, a 2012-es Amway Európai Vállalkozói Jelentést készítő Amway Europe vállalati ügyekért felelős alelnöke. "Az Amway azt kéri a politikai döntéshozóktól, megfelelő intézkedésekkel segítsenek abban, hogy a vállalkozókkal szemben kialakult előítéletek csökkenjenek, támogassák az oktatást és ösztönözzék a nőket, az időseket, az etnikai kisebbségek tagjait és a fiatalokat vállalkozás indítására" - mondta Meissner.

A magyar férfiak a nőknél derűlátóbbak az önfoglalkoztatással kapcsolatban (férfiak: 52 százalék, nők: 43 százalék), akárcsak a harminc évnél fiatalabbak és a felsőfokú végzettségűek. Magyarországon a közép-dunántúliak a leginkább "vállalkozó szelleműek", 59 százalékuk ugyanis pozitívan viszonyul a vállalkozáshoz. Az egész országra vonatkozó adat azonban nem sok bizakodásra ad okot, hiszen a válaszadók 47 százaléka egyértelműen negatívan vélekedik erről a foglalkoztatási formáról. Ezek után nem meglepő, hogy a megkérdezetteknek mindössze öt százaléka dolgozik saját vállalkozásában.

A magyar válaszadók 35 százaléka úgy véli, hogy a saját vállalkozás indítása mellett szóló legfontosabb érv "a munkáltatótól való függetlenség". További fontos tényezők még a "másodállásból származó jövedelem" (25 százalék) és az "önmegvalósítás, vagyis lehetőség a saját ötletek megvalósítására" (25 százalék). Csaknem minden második harminc évnél fiatalabb válaszadó szerint a "függetlenség", minden harmadik szerint pedig az "önmegvalósítás" játszik fontos szerepet a vállalkozás indításában. A gyermekkel rendelkező megkérdezettek esetében nyomós érv, hogy vállalkozóként könnyebb megteremteni az egyensúlyt a család, szabadidő és munka között. Sajnos csak kevesen, mindössze a válaszadók 12 százaléka tartja a vállalkozást jó lehetőségnek arra, hogy újra visszatérhessen a munkaerő-piacra vagy alternatívaként a munkanélküliséggel szemben. A magyarok két dologgal indokolták azt, hogy miért nem indítanak vállalkozást: nincsen kezdőtőkéjük (59 százalék) és bizonytalan Magyarországon a gazdasági helyzet (50 százalék). A nőket az is gátolja, hogy nincsen megfelelő gazdasági ismeretük: 25 százalékuk jelölte meg ezt indokként, míg a férfiaknak csupán 16 százaléka fél ettől. Pozitívumként említendő, hogy a magyar megkérdezettek egyetértenek abban, hogy a vállalkozók "önállóbban dönthetik el, hol dolgozzanak" (37 százalék), "rugalmasabban oszthatják be az idejüket" (36 százalék) és "megvan a bátorságuk ahhoz, hogy új utakra lépjenek" (35 százalék). Összecseng a véleményük azzal kapcsolatban is, hogy a jövőben a vállalkozói létforma a modern világban fontos szerepet tölt majd be, a válaszadók 72 százaléka gondolja így. Különösen a felsőfokú végzettségűek körében (81 százalék) volt hangsúlyos ez a vélemény.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!