|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Digitalizáció | Nagyobb veszélyt jelentenek a spamek
DIGITALIZÁCIÓ
kaspersky lab | ázsia | észak amerika | dél amerika | nyugat európa | kelet európa | andis stainmanis | baltikum | magyarország | csehország | szlovákia
Kaspersky Lab: Nagyobb veszélyt jelentenek a spamek
Országos | 2012-11-15 | LEWIS PR
A Kaspersky Lab legújabb felmérése szerint a hirdetések migrációja miatt nő a kártékony emailek aránya. A Kaspersky Lab közzétette a kéretlen leveleket vizsgáló tanulmányát 2012 harmadik negyedévéről, amely rávilágított a levélszemét-arány csökkenő tendenciájára a teljes levélforgalomban. Összehasonlítva az előző negyedévvel, a spam forgalom 2,8 százalékkal csökkent 2012 harmadik negyedévében, átlagosan 71,5 százalékra. Ugyanakkor jelentősen nőtt a kártékony levelek aránya - 3 százalékról 3,9 százalékra. A csökkenő tendencia egyrészt annak is köszönhető, hogy a nyári időszakban jelentősen kevesebb volt az üzleti folyamatok száma a szabadságolások miatt. Másrészt azzal magyarázható, hogy a reklámüzenet-küldők fokozatosan áttérnek az emailről más platfomokra, például banner hirdetésekre, közösségi média oldalakra, kupon szolgáltatókra és célzott hirdetésekre. Ezért a szeptemberi kiugrás ellenére a levélszemét aránya még mindig csökkenést mutat. A teljesen jogszerű termékek és szolgáltatások hirdetéseinek migrációja ahhoz vezetett, hogy megnőtt a rosszindulatú csatolmányokat vagy tiltott áruhirdetéseket és csaló technikákat tartalmazó kéretlen levelek aránya. A harmadik negyedévet vizsgáló felmérés jól mutatja a kiberbűnözők találékonyságát is, legtöbbször hivatalos értesítésnek álcázzák a spam üzeneteket. A hamis emailek között a Kaspersky Lab szakértői olyan leveleket találtak, amik látszólag tárhely szolgáltatóktól, banki rendszerektől, közösségi oldalakról, online áruházaktól és egyéb szolgáltatásoktól származtak. A tanulmány rávilágított, hogy a kiberbűnözők kiemelt figyelmet fordítanak a kupon szolgáltatásokra, kihasználva azok népszerűségét, hogy rosszindulatú hivatkozásokat vagy mellékleteket juttassanak el az áldozatokhoz. A csalások negatív hatásait a kupon szolgáltatók szenvedik el, mivel a kiberbűnözők új ajánlatokat tartalmazó emaileket küldenek a nevükben a gyanútlan címzetteknek, amelyek rosszindulatú oldalakra irányítanak. Regionális szinten is történtek változások az előző negyedévhez képest. A legtöbb levélszemét Ázsiából kerül ki, ami a spamek közel felét jelenti globálisan. A második helyre Észak- és Dél-Amerika került, előbbi 27 százalékos aránnyal, míg utóbbi 7,34 százalékkal. Nyugat-Európa átvette a negyedik helyet Kelet-Európától, és 6,86 százalékkal felzárkózott Dél-Amerika mögé. "A legális hirdetők más platformokra való áttérése egyben azt is eredményezi, hogy nő a rosszindulatú emailek aránya, amelyek tiltott árukat vagy csalárd és kártékony mellékleteket, linkeket tartalmaznak. Az elmúlt évben a Kaspersky Lab szakemberei két párhuzamos trendet vázoltak fel: a spamek aránya csökkent, azonban a rosszindulatú levelek száma enyhe növekedést mutatott. Több, mint valószínű, hogy ez a két tendencia a jövőben is folytatódni fog, mivel a jogszerű áruk és szolgáltatások hirdetőinek migrációja miatt továbbra is csökkenni fog a kéretlen levelek száma" - mondta Andis Stainmanis, a Kaspersky Lab Baltikumért, Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős ügyvezető igazgatója.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
grill | méz | Fóliázás | dekoráció | Olaszország | lámpa | emeletes ágy | motor | Airbnb | lakáskiadás | olasz divat | gyerekszoba | informatikai eszközök | textíliák | elektromos kerékpár | jégkorong | játékpiac | coaching | terasz | család | építőipar | sport | Bridgestone Tatabánya | Ajtó
|
PARTNEREINK
|