SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Pénzügy | A Henkel az árbevétel és a nyereség erős növekedését jelentette


Henkel: A Henkel az árbevétel és a nyereség erős növekedését jelentette
Budapest | 2012-08-02 | Henkel



A Henkel a nehéz piaci körülmények ellenére a második negyedévben is jó teljesítményt nyújtott.

 
  • Az árbevétel 6,4 százalékkal 4,206 milliárd euróra nőtt (szerves növekedés: + 4,0%).
  • Korrigált üzemi eredmény: 18,6 százalékkal 609 millió euróra nőtt.
  • Korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs): 1,5 százalékponttal 14,5 százalékra nőtt.
  • Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS): 22,8 százalékkal 0,97 euróra emelkedett.
  • Ismét a feltörekvő piacok a siker motorjai (szerves árbevétel növekedése: + 8,1%).
  • A 2012-es célszámokat megerősítették; az EPS növekedésének várt értékét a legalább 10 százalékról 15 százalék körülire módosították.

A Henkel a nehéz piaci körülmények ellenére a második negyedévben is jó teljesítményt nyújtott. Minden üzletágunkban növekvő nyereséget értünk el, és EBIT marzsunk is jelentős mértékben növekedett. A második negyedévben elért stabil eredmények emellett jól mutatják, hogy folyamatosan a stratégiai prioritásokra koncentrálunk. Ezáltal fontos lépést tettünk a 2012-es céljaink elérése felé - mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke.

A teljes 2012-es pénzügyi évről Rorsted a következőket mondta: Várakozásaink szerint a jövőben is igen változékony környezettel kell számolnunk, és piacainkat továbbra is bizonytalanság jellemzi. A hitel- és pénzügyi válság hatása számos országban továbbra is kihívást jelent, ezért folytatjuk folyamataink és struktúránk elemzését, alakítását és további fejlesztését.

Megerősítették a 2012-es előrejelzéseket - az EPS várható növekedését megemelték
Az első félév stabil teljesítménye alapján meg vagyunk győződve arról, hogy elérjük a 2012-es pénzügyi évre vonatkozó célokat. Továbbra is 3 és 5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést várunk, a korrigált EBIT marzs pedig várhatóan 14 százalékra nő. Az elsőbbségi részvényenkénti korrigált hozam esetében a növekedési előrejelzést a legalább 10 százalékról 15 százalék körülire módosítottuk - tette hozzá Rorsted.

A Henkel árbevétele 2012 második negyedévében 4,206 milliárd euró volt, ez 6,4 százalékos növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest. A szerves árbevétel - az árfolyamhatások és felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni árbevétel - 4,0 százalékkal nőtt, ami tartós növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest.

A pozitív eredményekhez mindhárom üzletág hozzájárult. A Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág erős, 5,1 százalékos szerves növekedést mutatott; a Kozmetika üzletág szerves árbevétel-növekedése stabil 2,8 százalék volt, az Adhesive Technologies (ragasztás technológiák) üzletág pedig szintén stabil, 3,6 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el.

Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési költségek hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 18,6 százalékkal 514 millió euróról 609 millió euróra nőtt, amihez mindhárom üzletág hozzájárult. Az üzemi eredmény (EBIT) 8,5 százalékkal 537 millió euróról 583 millió euróra növekedett.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) jelentős mértékben, 1,5 százalékponttal 13,0 százalékról 14,5 százalékra nőtt. Az árbevétel-arányos megtérülés 13,9 százalékra emelkedett az előző év azonos időszakának 13,6 százalékos értékéhez képest.

A vállalat pénzügyi eredménye az előző év azonos negyedévéhez képest 6 millió euróval -35 millió euróra javult. Az adókulcs 24,8 százalékos értékével kis mértékben meghaladta az előző évi szintet (24,4 százalék).

A negyedév adózás utáni eredménye 9,9 százalékkal 375 millió euróról 412 millió euróra emelkedett. A 11 millió euró kisebbségi részesedés levonása után a negyedév adózás utáni eredménye 401 millió euró volt (az előző év azonos negyedévében: 366 millió euró). A negyedév korrigált adózás utáni eredménye a kisebbségi részesedések levonása után 420 millió euró volt, szemben az előző év azonos negyedévének 343 millió eurós eredményével. Az elsőbbségi részvények hozama (EPS) 0,85 euróról 0,92 euróra emelkedett. A korrigált érték 0,97 euró, szemben az előző év azonos negyedévének 0,79 eurós eredményével.

További jó eredményt hozott a forgótőke kezelése. Az előző évi időszakhoz képest a nettó forgótőke árbevételhez viszonyított aránya 0,9 százalékponttal 7,5 százalékra javult. A nettó adósságállomány 1,269 milliárd euróra csökkent a 2012. június 30-i adatok szerint (2011. június 30. 1,959 milliárd euró).

Üzleti teljesítmény a 2012. január és június közötti időszakban
A 2012-es pénzügyi év első hat hónapjában a Henkel erőteljesen, 5,6 százalékkal 8,214 milliárd euróra növelte az árbevételét az előző év azonos időszakához képest. A szerves árbevétel is stabil, 4,3 százalékos növekedést mutat 2011 első félévéhez képest. A korrigált üzemi eredmény 17,6 százalékkal, 987 millió euróról 1,160 milliárd euróra nőtt, amihez mindhárom üzletág hozzájárult. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) 12,7 százalékról 14,1 százalékra emelkedett.

A félév adózás utáni eredménye 21,8 százalékkal 671 millió euróról 817 millió euróra emelkedett. A 20 millió euró kisebbségi részesedés levonása után a félév adózás utáni eredménye 797 millió euró volt (az előző év azonos időszakában: 657 millió euró). Az elsőbbségi részvények hozama (EPS) 21,1 százalékkal 1,52 euróról 1,84 euróra emelkedett.

Az üzletágak teljesítménye 2012 második negyedévében
A Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág a második negyedévben is erős értékesítési- és nyereség-teljesítményt mutatott, miközben az üzletág valamennyi pénzügyi mutatója felülmúlta a 2011-es év második negyedévének értékeit. Az árbevétel névleges értéke 6,6 százalékkal nőtt, így 1,147 milliárd eurót ért el, szemben az előző év azonos negyedévének 1,076 milliárd eurós értékével. A szerves árbevétel 5,1 százalékkal emelkedett.

Az összes régió hozzájárult az elért árbevételi teljesítményhez. A legnagyobb lendületet ismét a feltörekvő piacok adták, amelyek összességében kétszámjegyű növekedést mutattak. A legnagyobb növekedési értékeket az afrikai/közel-keleti és a latin-amerikai régió érte el. A kelet-európai régió árbevétele is rendkívül erős volt, amit Oroszország és Törökország kétszámjegyű növekedése segített elő. Az első negyedév enyhe csökkenése után a vállalat ismét pozitív árbevétel-növekedést ért el Nyugat-Európában, a dél-európai országokban tapasztalható gyenge piaci környezet és az intenzív verseny ellenére. Az észak-amerikai árbevétel a piacok további gyengülése ellenére is nőtt.

A korrigált üzemi eredmény jelentős mértékben - majdnem 20 százalékkal - 167 millió euróra emelkedett, miközben a korrigált árbevétel-arányos megtérülés 1,5 százalékponttal 14,5 százalékra javult, elsősorban a folyamatos költségcsökkentési és hatékonyságnövelési intézkedéseknek köszönhetően. Az üzemi eredmény 153 millió eurót ért el, szemben az előző év azonos negyedévének 157 millió eurós értékével.

A Kozmetika üzletág a második negyedévben folytatta nyereséges növekedését. Az árbevétel névleges értéke 921 millió euró volt, ami 4,5 százalékkal haladja meg az előző év azonos negyedévének 881 milliós árbevételét. A szerves árbevétel 2,8 százalékkal emelkedett.

A növekedéshez minden régió hozzájárult, bár továbbra is a feltörekvő piacok mutatják a legdinamikusabb teljesítményt. Az afrikai/közel-keleti és az ázsiai (Japán kivételével) régiókban kétszámjegyű növekedést regisztráltak, és a kelet-európai és latin-amerikai régiók árbevétele is hasonló pozitív fejlődést mutatott. A fejlett piacokon tapasztalható kedvezőtlen gazdasági helyzet ellenére a vállalat stabil árbevétel-növekedést ért el Nyugat-Európában, valamint Észak-Amerikában is pozitív árbevételi teljesítményt mutatott.

A korrigált üzemi eredmény 7,1 százalékkal 133 millió euróra emelkedett. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 14,4 százalékos értéke 0,3 százalékpontos növekedést jelent a 2011-es év második negyedévéhez képest. A regisztrált üzemi eredmény 131 millió euró volt, szemben az előző év azonos negyedévének 140 millió eurós értékével. Ez utóbbi érték tartalmazza a Henkel indiai márkatermék-üzletrészének eladásából származó egyszeri nyereséget is.

Az Adhesive Technologies (ragasztás technológiák) üzletág ismét sikeresen növelte árbevételét 2012 második negyedévében, amely a nyereség jelentős javulásával is járt. Az árbevétel névleges értéke 6,9 százalékkal 2,099 milliárd euróra emelkedett, a szerves növekedés pedig 3,6 százalékos volt.

A feltörekvő piacok jelentős lendülettel járultak hozzá az elért stabil árbevétel-növekedéshez, különösen Kelet-Európa és Afrika/Közel-Kelet jó, átlag feletti árbevételt mutatott. Nyugat-Európában az árbevétel kis mértékben elmaradt az előző év azonos negyedévétől, elsősorban a dél-európai kedvezőtlen piaci feltételek miatt. Ezzel ellentétben Észak-Amerikában ismét jelentős volt a növekedés, mely nagyban hozzájárult az árbevétel emelkedéséhez.

A korrigált üzemi eredmény ismét jelentős növekedést mutatott: 18,7 százalékkal 330 millió euróra nőtt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 1,5 százalékponttal emelkedett, és először érte el 15,7 százalékot. A 327 millió eurós regisztrált üzemi eredmény 21,3 százalékkal nőtt az előző év azonos negyedévéhez képest.

Regionális teljesítmény
Az 1,425 milliárd eurós árbevételt és 0,1 százalékos szerves árbevétel-csökkenést mutató Nyugat-Európa, amely a Henkel árbevételének körülbelül harmadát hozza, az előző év azonos negyedévének szintjén maradt a rendkívüli versenyt mutató piaci környezetben. Az egyre növekvő dél-európai pénzügyi válság hatásait sikerült ellensúlyozni. A kelet-európai árbevétel 5,8 százalékkal 771 millió euróra nőtt. A szerves növekedés 7,9 százalékos volt. A fejlődés főképp a vállalat törökországi üzleti tevékenységének valamint az oroszországi ragasztóanyagokkal kapcsolatos működésének köszönhető. A Henkel ismét kétszámjegyű, 14,1 százalékos szerves növekedést ért el az afrikai/közel-keleti régióban. A Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág különösen nagy mértékben járult hozzá ehhez az eredményhez. Az árbevétel névleges értéke 20,7 százalékkal nőtt, így 279 millió eurót ért el, szemben az előző év azonos negyedévének 231 millió eurós értékével.

Az észak-amerikai régió árbevétele 13,2 százalékkal 765 millió euróra emelkedett. A visszafogott fogyasztói érdeklődés ellenére a szerves árbevétel növekedése 3,8 százalék volt, ami elsősorban a ragasztóanyagok üzleti területének köszönhető. A 270 millió eurós árbevétellel a latin-amerikai régió körülbelül az előző év azonos negyedévének szintjén maradt. A szerves árbevétel-növekedés 3,9 százalék volt, amelyhez leginkább a mexikói üzletfejlesztés járult hozzá. A távol-keleti régió 11,8 százalékos növekedéssel 657 millió eurós árbevételt ért el. A szerves árbevétel-növekedés 4,5 százalék volt, amelyet elsősorban a kínai és indonéziai növekedés járult hozzá.

A kelet-európai, afrikai/közel-keleti, latin-amerikai és ázsiai (Japán nélkül) feltörekvő piacok árbevétele 9,3 százalékkal 1,829 milliárd euróra növekedett, ami nagyban hozzájárult az árbevétel növekedéséhez. A szerves növekedés 8,1 százalékos volt. Ezen fejlődő régiók piacainak részesedése a konszolidált árbevételből az előző év azonos időszakában tapasztalt 42 százalékról 43 százalékra emelkedett.

Árbevétel- és nyereség-előrejelzés 2012-re
A Henkel továbbra is 3 és 5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár a teljes pénzügyi évre. A Henkel biztos abban, hogy a fogyasztói üzleti területek pozitív növekedési trendje folytatódik, és a szerves árbevétel növekedése az egyszámjegyű tartomány alsó részébe lesz. Az Adhesive Technologies üzletágban a Henkel az egyszámjegyű tartomány közepére várja a szerves árbevétel növekedését. A Henkel megerősíti a korrigált árbevétel-arányos megtérülésre (EBIT) vonatkozó 14 százalékos előrejelzését (2011: 13,0 százalék). Az elsőbbségi részvényenkénti korrigált eredmény várhatóan növekszik (2011-es adat: 3,14 euró). A Henkel jelenlegi várakozásai szerint körülbelül 15 százalék lesz a növekedés (korábban: legalább 10 százalék). A Henkel ezt az előrejelzést az értékesítési árainak előrelátható növekedésére, illetve a vállalati struktúrájának a piaci feltételekhez történő folyamatos igazítására alapozza. Ezekkel az intézkedésekkel, valamint a fegyelmezett költségvetéssel és annak szigorú betartásával a Henkel célja, hogy kiegyenlítse az emelkedő alapanyagáraknak a nyereségére gyakorolt hatását.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!